Spontaan afslaan van de motor in de bocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 10:37 #1318973
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BENZINEAFSLUITER?
Zit die in zo,n 940?
Denk dan aan draadbreuk ....
Denk dan aan draadbreuk ....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 16:23 #1318998
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Test
Vandaag wezen testrijden.
Motor slaat af in D ook op rechte stukken bij stevig afremmen. Toerental zakt dusdanig dat de motor afslaat. Schakel ik terug naar 2 (motorrem) blijft de motor in de meeste gevallen wel gewoon lopen.
Kan dit te maken hebben met de schakelunit van de automaat of de stationair regelaar of toch de brandstof relais of een massa aansluiting.
De motor staat nu rustig af te koelen (zover mogelijk is met dit weer) in de schaduw.
Wie heeft er nog suggesties voor een leek om te controleren.
Motor slaat af in D ook op rechte stukken bij stevig afremmen. Toerental zakt dusdanig dat de motor afslaat. Schakel ik terug naar 2 (motorrem) blijft de motor in de meeste gevallen wel gewoon lopen.
Kan dit te maken hebben met de schakelunit van de automaat of de stationair regelaar of toch de brandstof relais of een massa aansluiting.
De motor staat nu rustig af te koelen (zover mogelijk is met dit weer) in de schaduw.
Wie heeft er nog suggesties voor een leek om te controleren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 17:48 #1319012
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stationair toerental
Hallo Henk
Ik denk dat je stationair toerental niet goed geregeld wordt. Die van mij begint dat probleem ook weer te krijgen. CIS-klep is al vaker schoongemaakt. Gasklep ook al eens. Het stationair toerental is bij Schidt in Gemert al een opnieuw afgesteld (een tijdje geleden). Het ging een tijd goed, maar ...
groetjes
Mathy
Ik denk dat je stationair toerental niet goed geregeld wordt. Die van mij begint dat probleem ook weer te krijgen. CIS-klep is al vaker schoongemaakt. Gasklep ook al eens. Het stationair toerental is bij Schidt in Gemert al een opnieuw afgesteld (een tijdje geleden). Het ging een tijd goed, maar ...
groetjes
Mathy
04-06-2011 21:20 #1319033
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic tanken?
Misschien benzine tanken en het met een volle tank proberen
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 21:48 #1319035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Die heb ik net volgetankt.
Sinds dien gebeurt het....... Maar de tank was niet (of bijna) helemaal leeg Zou het toch een vuil brandstof filter kunnen zijn? Of ergens anders vuil dat blokkeert?
Sinds dien gebeurt het....... Maar de tank was niet (of bijna) helemaal leeg Zou het toch een vuil brandstof filter kunnen zijn? Of ergens anders vuil dat blokkeert?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 22:14 #1319037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontsteking?
Hallo henk,
ik heb je verhaal gelezen en volgens mij is het niet iets met de benzine toevoer. dan zou je steeds langzamer moeten rijden maar niet direct uit te vallen.
Ik denk iets met je onsteking, oa losse stekkertje of kabel die bij bewegen(bocht of remmen)niks meer doorgeeft. mijn advies alle kabels naar de bobine even schoon te maken EN met een tang dicht te knijpen zodat er goed contact is.
misschien dat je er iets aan hebt,
groeten,
andre
ik heb je verhaal gelezen en volgens mij is het niet iets met de benzine toevoer. dan zou je steeds langzamer moeten rijden maar niet direct uit te vallen.
Ik denk iets met je onsteking, oa losse stekkertje of kabel die bij bewegen(bocht of remmen)niks meer doorgeeft. mijn advies alle kabels naar de bobine even schoon te maken EN met een tang dicht te knijpen zodat er goed contact is.
misschien dat je er iets aan hebt,
groeten,
andre
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2011 13:34 #1319077
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep/ Stationair toerental
Mathy heeft gelijk, ik heb ook hetzelfde probleem gehad, in mijn geval was het een combinatie van een vuile CIS klep en een poreus vacuum slangetje waardoor de motor bij lage toerentallen tijdens de rit afsloeg.
Groet
Bert
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2011 18:33 #1319111
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke
Ga ik iig de vacuum slangen nakijken en vervangen.
CIS klep heb ik hulp voor nodig (newbie in knutselen) en ik begreep dat er in het najaar weer gesleuteld wordt bij Carlo. Misschien al eerder bij Bas.
CIS klep heb ik hulp voor nodig (newbie in knutselen) en ik begreep dat er in het najaar weer gesleuteld wordt bij Carlo. Misschien al eerder bij Bas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2011 19:35 #1319116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi henk , ff offtopic , heb
hoi henk , ff offtopic , heb jij nog info van jouw vorige auto?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2011 21:10 #1319134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Losse slang
@ Jan-Geert. Je hebt een PB
Dank voor de hint. Er zat een vacuumslang los. Lekker uit het zicht todat ik alle slangen had nagelopen/gevoeld. Morgen met een klem even goed vast zetten en een tesrit maken. CIS schoonmaken blijft wel op de lijst staan.
Dank voor de hint. Er zat een vacuumslang los. Lekker uit het zicht todat ik alle slangen had nagelopen/gevoeld. Morgen met een klem even goed vast zetten en een tesrit maken. CIS schoonmaken blijft wel op de lijst staan.
Moderators: Jerry Stam