Spontaan afslaan van de motor in de bocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:28 #1087364
door V700 register
Spontaan afslaan van de motor in de bocht. is gemaakt door V700 register
Heren Volvokenners,
Sinds vandaag heb ik iets raars aan de hand. In de bocht en op geheel onverwachte momenten slaat de motor van mij 945 met B230FK en AW71 spontaan af. Aangezien er dan allerlei bekrachtigers uitvallen (stuur en rem) is dit schrikken en erg vervelend: auto als een gek op neutraal, starten, auto weer in drive en rijden weer. En dat terwijl je in het stuur hangt om de bocht door te komen Niet fijn dus. Ik heb geen logica kunnen ontdekken wanneer en waarom de motor afslaat.
Wie heeft enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? In sommige bochten is het gewoon link als dit gebeurt. Als ik afsla wil ik niet dat de motor dat ook doet!!
m.vr.gr. Henk
Sinds vandaag heb ik iets raars aan de hand. In de bocht en op geheel onverwachte momenten slaat de motor van mij 945 met B230FK en AW71 spontaan af. Aangezien er dan allerlei bekrachtigers uitvallen (stuur en rem) is dit schrikken en erg vervelend: auto als een gek op neutraal, starten, auto weer in drive en rijden weer. En dat terwijl je in het stuur hangt om de bocht door te komen Niet fijn dus. Ik heb geen logica kunnen ontdekken wanneer en waarom de motor afslaat.
Wie heeft enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? In sommige bochten is het gewoon link als dit gebeurt. Als ik afsla wil ik niet dat de motor dat ook doet!!
m.vr.gr. Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:30 #1318937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bos.
Soms een zware sleutelbos?
Is het reproduceerbaar, dus met de reservesleutel, zelfde bochtje en kijken wat ie doet?
Of, makkelijker, met dezelfde sleutelbos, stationair laten lopen en met de bos rommelen om te zien of je hem af krijgt?
Is het reproduceerbaar, dus met de reservesleutel, zelfde bochtje en kijken wat ie doet?
Of, makkelijker, met dezelfde sleutelbos, stationair laten lopen en met de bos rommelen om te zien of je hem af krijgt?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:32 #1318939
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic bocht
Dus alleen in een bocht?
En zowel in een rechter- als linker-bocht?
En zowel in een rechter- als linker-bocht?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:33 #1318940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleutelbos
De sleutelbos is niet echt zwaar.
Het gebeurt totaal onverwachts. Bochtje links, bochtje rechts. Maak allemaal niet uit. Als het reproduceerbaar is kan ik de logica ook ontdekken, maar die is nog niet gevonden. Vandaar mijn "noodkreet" alhier.
Het gebeurt totaal onverwachts. Bochtje links, bochtje rechts. Maak allemaal niet uit. Als het reproduceerbaar is kan ik de logica ook ontdekken, maar die is nog niet gevonden. Vandaar mijn "noodkreet" alhier.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:34 #1318941
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afremmen of gasgeven
Hallo Henk
Wil de auto ook afslaan als je afremt, maar niet de bocht om gaat? Of als je, op een veilige plek natuurlijk, een beetje gas bijgeeft in de bocht i.p.v. het gas los te laten?
groetjes
Mathy
Wil de auto ook afslaan als je afremt, maar niet de bocht om gaat? Of als je, op een veilige plek natuurlijk, een beetje gas bijgeeft in de bocht i.p.v. het gas los te laten?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:36 #1318943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rechtdoor afremmen nog niet
Rechtdoor afremmen nog niet meegemaakt. Misschien morgen :S. Gas geven in de bocht waar het tot nu toe is gebeurd, is echt geen optie geweest. Het blijft een raadsel.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:36 #1318942
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic failure
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 23:43 #1318946
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk
Dat je toch echt in de massa moet gaan zoeken, ook de massa van de ecu/ezk gaan chekken of die nog goed zijn.
Heb al raare raadsels zien oplossen door simpelweg een slechte massa.
Chek dan ook even of het gebeurt als je je richting aanwijzer aan doet of hij het in de zelfde bocht zelfde snelheid dan ook afslaat.
Tom.
Heb al raare raadsels zien oplossen door simpelweg een slechte massa.
Chek dan ook even of het gebeurt als je je richting aanwijzer aan doet of hij het in de zelfde bocht zelfde snelheid dan ook afslaat.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 08:56 #1318969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check ook je brandstof pomp
check ook je brandstof pomp relais achter de asbak groot relais en wit,soldeer puntjes willen wel eens scheurtjes vertoonen,volgens volvo hand boek moet dit om de 75000 km gebeuren.
groet willem
groet willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 10:34 #1318972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controle
Vandaag even een aantal zaken nakijken. Mochten er meer tips zijn, zijn deze altijd welkom.
Zover bedankt voor deze tips!
Zover bedankt voor deze tips!
Moderators: Jerry Stam