Op zoek naar een 940: kies ik een 2.0 of 2.3?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 18:11 #1316098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ietsie pietsie weinig onderin...

JJager schreef : Als je een relaxte rijder bent is een 2.0 ook een hele goede keuze.
Zeker als er een knalrode 940 Estate met weinig kilometers omheen zit.Toch, Rudiger? 

 
Ja weinig onderin maar wel relaxt rijden. Mijn vrouw zei, Hij is saai maar, dat heeft ook zo zijn voordelen...en voor de rest is dit natuurlijk een goede en goed onderhouden auto... ( en ik bedoel echt goed!)
Maar niet wat topicstarter zoekt denk ik<a href="/node/38415" target="_blank" onclick="window.open(' www.volvo700vereniging.nl/node/38415 ','','');return false;">...--> KLIK HIER

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 18:27 #1316099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nuance

henk 940LPT schreef : Als ik bij de specificaties bij de autoweek kijk, zie ik het volgende:2.0 turbo  155pk @5600 rpm,  230Nm @3600 rpm, gecombineerd verbruik 1:10.12.3 turbo (B230FK, LPT) 135pk @4900 rpm,  230Nm @2300 rpm, gecombineerd verbruik 1:10.32.3 turbo (B230FT, HPT) 165pk @4800 rpm, 264Nm @3450 rpm, gecombineerd verbruik 1:9.5Allen met handbak. 2.0 turbo volgens Autoweek alleen geleverd (in NL) in modeljaar '93.Een B230 heeft inderdaad wat meer koppel onderin en er is mogelijk meer vermogen te halen bij tuning tegen ongeveer gelijke kosten. Of dat voor de TS interessant is weet ik niet.

Die van mij is van modeljaar 1992, mijn vorige ook. Autoweek is niet helemaal compleet, zo nu en dan. Iemand met een collectie folders zou het verlossende antwoord kunnen geven.Overigens is dat qua tuning niet helemaal waar. Dat ligt maar net aan de basis. En bovendien heeft een B200 dikkere cilinderwanden, dus minder snel een lekke kop.

petersimoons schreef : Mag ik concluderen dat een B230 dus over het algemeen een rustiger (motor)rijgedrag heeft en met over het algemeen lagere toeren?

Nope. Maximum koppel bij toerentallen geven wel aan dat een B200ft wat hoger in toeren gereden moet worden als je er veel van vraagt, maar in de dagelijkse praktijk valt het wel mee. Toerentallen zelf beinvloed je alleen met bakken en assen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 18:40 #1316100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarom
Ik had/heb ook het idee dat Autoweek niet altijd klopt, daarom zette ik het er ook uitdrukkelijk bij :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 22:20 #1316134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik
of de auto nou 1:8 of 1:9 loopt: een 740/940 koop je niet vanwege het verbuik lijkt me. Op enkele uitzonderingen na rijdt bijna iedereen hier rond met een gemiddeld verbruik tussen de 1:7 en 1:10 ongeacht of het een 2.0, 2.3, 2.5, 2.8 of 3.0 is.
Allemaal zuiperds dus
Mijn omgeving moet altijd lachen als ik euforisch vertel dat ik 1:8,5 heb gehaald (ipv de gebruikelijke 1:7,5)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 22:32 #1316136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal waar
Verbruik zal geen doorslaggevende factor worden in de uiteindelijke keus. Daarom de keus voor LPG, dan is die volle tank toch iets aantrekkelijker af te rekenen en met 25000 per jaar is dat ruim de moeite waard lijkt me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2011 21:13 #1317219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is een B230FB - 940 geworden
Gisteren gekocht bij Roger Schampers in Helmond een '94 940 GLE in de prachtige kleur Aquamarijn (412-22), met slechts 158.719km op de teller. LPG moet er nog in, dat komt nog. Aanmelding als lid bij de vereniging is onderweg!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2011 19:23 #1317564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd!
zeker mooie kleur en een mooie km-stand. Wat voor interieur/opties? foto?
 
gr Alex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2011 21:22 #1317588 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic En terug

petersimoons schreef : Aanmelding als lid bij de vereniging is onderweg!

Hallo Peter,
En de reactie is alweer onderweg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2011 22:34 #1317603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic superman
Dat gaat hier tegenwoordig ook met de snelheid die de denkbeeldige superman kan vliegen zeg hahaha,
 
Mooi dat je geslaagd bent voor een 940 en bij deze zie ik je graag tegemoed op onze verenigings dagen.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2011 23:39 #1317725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieur

alexvanbemmel schreef : zeker mooie kleur en een mooie km-stand. Wat voor interieur/opties? foto?
 


Na de aankoop ben ik even langs de Volvo dealer gereden, ze wilden graag mijn aankoop zien. Volgens de dealer is het een interieur met "turbo" bekleding. Geruite stof met semie leer aan de zijkant.
Verder heb ik het gevoel dat het een redelijk standaard GLE uitvoering is. Electrische ramen voor, CR-603 radio, after market Hollandia schuifdak, originele (vernieuwde) airco, alarm Guard 1 met helaas maar 1 afstandbediening.

Dus met ruimte voor wat optimalisatie zullen we maar zeggen :-)
Te beginnen met de radio, ik heb de CR-603 er al uit weten te prutsen en gezien dat mijn latere volvo radio met RDS niet gaat passen, daar moet eerst een ander frontje bij en een verloopstekker voor aansluiting. Ook wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om cruise control te laten inbouwen.

Foto's volgen nog, hoop dit weekend tijd te hebben voor een foto shoot, anders wordt het met hemelvaart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD