Op zoek naar een 940: kies ik een 2.0 of 2.3?
- V700 register
- Nieuw lid
-
JJager schreef : Als je een relaxte rijder bent is een 2.0 ook een hele goede keuze.
Zeker als er een knalrode 940 Estate met weinig kilometers omheen zit.Toch, Rudiger?
Ja weinig onderin maar wel relaxt rijden. Mijn vrouw zei, Hij is saai maar, dat heeft ook zo zijn voordelen...en voor de rest is dit natuurlijk een goede en goed onderhouden auto... ( en ik bedoel echt goed!)
Maar niet wat topicstarter zoekt denk ik<a href="/node/38415" target="_blank" onclick="window.open(' www.volvo700vereniging.nl/node/38415 ','','');return false;">...--> KLIK HIER
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die van mij is van modeljaar 1992, mijn vorige ook. Autoweek is niet helemaal compleet, zo nu en dan. Iemand met een collectie folders zou het verlossende antwoord kunnen geven.Overigens is dat qua tuning niet helemaal waar. Dat ligt maar net aan de basis. En bovendien heeft een B200 dikkere cilinderwanden, dus minder snel een lekke kop.henk 940LPT schreef : Als ik bij de specificaties bij de autoweek kijk, zie ik het volgende:2.0 turbo 155pk @5600 rpm, 230Nm @3600 rpm, gecombineerd verbruik 1:10.12.3 turbo (B230FK, LPT) 135pk @4900 rpm, 230Nm @2300 rpm, gecombineerd verbruik 1:10.32.3 turbo (B230FT, HPT) 165pk @4800 rpm, 264Nm @3450 rpm, gecombineerd verbruik 1:9.5Allen met handbak. 2.0 turbo volgens Autoweek alleen geleverd (in NL) in modeljaar '93.Een B230 heeft inderdaad wat meer koppel onderin en er is mogelijk meer vermogen te halen bij tuning tegen ongeveer gelijke kosten. Of dat voor de TS interessant is weet ik niet.
Nope. Maximum koppel bij toerentallen geven wel aan dat een B200ft wat hoger in toeren gereden moet worden als je er veel van vraagt, maar in de dagelijkse praktijk valt het wel mee. Toerentallen zelf beinvloed je alleen met bakken en assen.petersimoons schreef : Mag ik concluderen dat een B230 dus over het algemeen een rustiger (motor)rijgedrag heeft en met over het algemeen lagere toeren?
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Allemaal zuiperds dus
Mijn omgeving moet altijd lachen als ik euforisch vertel dat ik 1:8,5 heb gehaald (ipv de gebruikelijke 1:7,5)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
gr Alex
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hallo Peter,petersimoons schreef : Aanmelding als lid bij de vereniging is onderweg!
En de reactie is alweer onderweg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooi dat je geslaagd bent voor een 940 en bij deze zie ik je graag tegemoed op onze verenigings dagen.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
alexvanbemmel schreef : zeker mooie kleur en een mooie km-stand. Wat voor interieur/opties? foto?
Na de aankoop ben ik even langs de Volvo dealer gereden, ze wilden graag mijn aankoop zien. Volgens de dealer is het een interieur met "turbo" bekleding. Geruite stof met semie leer aan de zijkant.
Verder heb ik het gevoel dat het een redelijk standaard GLE uitvoering is. Electrische ramen voor, CR-603 radio, after market Hollandia schuifdak, originele (vernieuwde) airco, alarm Guard 1 met helaas maar 1 afstandbediening.
Dus met ruimte voor wat optimalisatie zullen we maar zeggen

Te beginnen met de radio, ik heb de CR-603 er al uit weten te prutsen en gezien dat mijn latere volvo radio met RDS niet gaat passen, daar moet eerst een ander frontje bij en een verloopstekker voor aansluiting. Ook wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om cruise control te laten inbouwen.
Foto's volgen nog, hoop dit weekend tijd te hebben voor een foto shoot, anders wordt het met hemelvaart.