Op zoek naar een 940: kies ik een 2.0 of 2.3?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alvast mijn dank voor jullie bijdrage!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat dat alleen in de eerdere modeljaren van de 940 was, maar ook nog het geval in '95/'96 ?Michael Oud schreef : B200FT's zijn ook gewoon in Nederland geleverd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
scaniar164 schreef : Als je het voor het kiezen hebt altijd voor b230fk/ft gaan!
Uit eerdere ervaring met de oude vetrouwde 2.3 zegt mijn onderbuik dat ik voor die machine moet gaan. Maar waarom, wat is de onderbouwing. Ik lees verbruik van de 2.0 turbo wat (iets) hoger ligt. Zijn er andere redenen?
Wat betreft kiezen, ik heb de tijd dus ja ik heb het voor het kiezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh, daar zeg je wat. Geen idee eigenlijk.henk 940LPT schreef : Ik dacht dat dat alleen in de eerdere modeljaren van de 940 was, maar ook nog het geval in '95/'96 ?
Oh, en Chris, waarom zou je per se voor een B230FK/FT moeten gaan? Misschien iets meer koppel onderin, maar een B200FT heeft ook al bovengemiddeld veel kracht onder de 2000 toeren. De blokken zijn op inhoud na verder gewoon 't zelfde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben geen techneut, vooral een Volvo liefhebber, dit zou in 20 jaar tijd Volvo nummer 13 gaan worden. De meeste daarvan diesels, B230's, en V70 2,4's. Op dit moment rij ik een Chrysler Grand Voyager AWD V6 (excuse my French in dit forum), ook dat een rustige auto dus. Dat relatief rustige motor gedrag met kracht onderin bevalt me goed. Dus kan ik beter voor een B230 gaan.
Die Chrysler is overigens te koop ivm het feit dat kinderen die het huis verlaten maken dat een 6-zitter niet meer noodzakelijk is en ik dus weer leuke auto's kan gaan rijden.