motor wissel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2011 12:58 #1313213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km
let op:km stand zegt niet altijd alles bij deze motoren.......neem de mijne met dik 4 ton....ken motoren met minder die veel minder zijn.
Een volvo redblock met 4 ton is net ingelopen:)
Trouwens olieverbruik en koppakking heeft niets met elkaar te maken!
Zegt meer over de staat van de kop zelf......
Kop wisselen is betere optie en minder werk,heb je gelijk verse pakking ertussen die je bij je andere kop ook zal moetten vervangen op een bepaald moment.
Zijn van die dingen die je toch een keer krijgt.....
Een volvo redblock met 4 ton is net ingelopen:)
Trouwens olieverbruik en koppakking heeft niets met elkaar te maken!
Zegt meer over de staat van de kop zelf......
Kop wisselen is betere optie en minder werk,heb je gelijk verse pakking ertussen die je bij je andere kop ook zal moetten vervangen op een bepaald moment.
Zijn van die dingen die je toch een keer krijgt.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2011 14:38 #1313215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Me
Ik doelde meer op het geen van de kanalen die van de kop naar het onderblok gaan om die kanalen zit ook de koppakking toch? voor zover het mij bekend is wel maar kan er ook naast zitten.
de witte moet ik volgens mij ook na gaan kijken want ontdekte vanmiddag een klein olie spoortje nog niet iets ernstigs meer iets van zweten en dat pas met nog geen 250.000 op de klok en 20 jaar en 5 maanden ervaring.
ach een red blok kan veel hebben maar hoop voor je dat het mee valt.
Tom.
de witte moet ik volgens mij ook na gaan kijken want ontdekte vanmiddag een klein olie spoortje nog niet iets ernstigs meer iets van zweten en dat pas met nog geen 250.000 op de klok en 20 jaar en 5 maanden ervaring.
ach een red blok kan veel hebben maar hoop voor je dat het mee valt.
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2011 14:42 #1313216
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pakking en o-ring
De koppakking is dus vervangen..
Lekt de klepdekselpakking niet gewoon? ergens aan de achterkant ofzo waar het niet opvalt.
En ook dit brengt me weer terug bij de O-ring van de verdelerkap...hopelijk geen oude gebruikt, of zelfs weggelaten, want dan lekt het ook lekker, en je ziet het bijna niet aan de achterkant van je blok.
Groeten,Gerben
Lekt de klepdekselpakking niet gewoon? ergens aan de achterkant ofzo waar het niet opvalt.
En ook dit brengt me weer terug bij de O-ring van de verdelerkap...hopelijk geen oude gebruikt, of zelfs weggelaten, want dan lekt het ook lekker, en je ziet het bijna niet aan de achterkant van je blok.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2011 21:53 #1313273
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke
ff nog wat info
- blok is droog
- 417d km gelopen
- 300d km kop gewisseld door revisiekop(2e eigenaar)
ben vanmiddag in friesland koplampen op wezen halen en weet nu wel wat meer waarvoor mijn hartelijke dank aan de persoon!!
en jullie op het forum ook hartelijk bedankt voor de wel gemeende adviezen.
paul
- blok is droog
- 417d km gelopen
- 300d km kop gewisseld door revisiekop(2e eigenaar)
ben vanmiddag in friesland koplampen op wezen halen en weet nu wel wat meer waarvoor mijn hartelijke dank aan de persoon!!
en jullie op het forum ook hartelijk bedankt voor de wel gemeende adviezen.
paul
Moderators: Jerry Stam