motor wissel
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben hier nog vrij nieuw op dit forum maar ik heb na ooit eens een 240 2.3 gehad met veel plezier maar toch weer een volvo aangeschaft en dit is een 940 2.3 lpt geworden op lpi.
maar ik heb hem gekocht als loop/sloop en wist dat ik wel het e.e.a moest doen maar ging niet uit van een motor vervangen uit . dit werd toch waarheid ik heb een veel te hoog olieverbruik 1 ltr op max 1000km en geen overdreven rook en rare geluiden dus ik heb een motor toevallig op de kop getikt een B230FT 170dkm maar nu komt ie ,na veel lezen en tuners gesproken te hebben zegt men dat ik de computer van mijn lpt moet updaten / tunen omdat deze motor meer vermogen heeft dan mijn B230FK (computer van de nieuwe motor was niet meer voorhanden) .
wie heeft hier veel kaas van gegeten? ik weet het nu nl niet meer en de motor wordt over ongeveer 3 weken in de auto geplaatst en men zegt als ik dat niet doe dan zou ik met een te arm mengsel rijden en de motor zou vroeg overlijden waar ik dus uiteraard geen zin in heb.
alvast bij voorbaat dank mensen!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
volvo 740 / 940 - B200FT Turbo motor
Vind je een 940 met ook een ft blok.
Zou ik de klokkenwinkel en de ecu en ezk van kopen en je bent nergens meer bang voor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het olieVERbruik of olieGEbruikHet eerste is bij mij gewoon lekkage en het tweede wordt opgestookt, door wat voor reden dan ook.1 liter op de 1000 is wel veel ja, dat moet zich toch als blauwe rook manifesteren, lijkt me, of je koelvloeistof-tankje wordt steeds voller.crazytrucker123 schreef : ......ik heb een veel te hoog olieverbruik 1 ltr op max 1000km en geen overdreven rook en rare geluiden dus.....
Ik denk eerder gewoon aan lekkage, scheelt je een motorwissel.
Ik begrijp trouwens niet, waarom je er een 2.3LPT met LPi uit lepelt, als je niet weet waar het probleem zit...
Rijdt ie nog?Kom maar eens langs (073), looks like a waste of a perfectly good TurboIntercooler-engine to me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tis maar een idee
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vaak wordt een blok voor niets gewisseld.
Eeerst compressie meten schoonmaken carterdruk contr beurt etc........
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-

Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt voor de reakties!
is veel info maar die motor wil ik wel wisselen ivm de lage km stand en meer vermogen ......
de kop van de motor die er nu in zit heeft bij de ongeveen 300dkm kopwissel gehad en volgens de oude garage is die toen olie gaan gebruiken.
als er iemand is die deze motor dan wel wil gebruiken dat mag.
groetend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik moet echt de schuur eens gaan opruimen geloof ik......Helaas momenteel geen plek.crazytrucker123 schreef : als er iemand is die deze motor dan wel wil gebruiken dat mag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ontopic,
Olie verbruik/gebruik, na de kop wissel zou betekenen dat hij of niet goed aangedraait is of ze hebben hem niet rustig warm gereden de eerste keren.Waardoor er dus ruimte op pakkingen en keer ringen is gekomen.
Wat ik niet uit je verhaal op kan maken is dat het blok wel of niet droog van olie is? is dit niet zo heb je de oorzaak al te pakken.
Tom.