motor wissel

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2011 22:09 #1086494 door V700 register
motor wissel is gemaakt door V700 register
hallo mensen,
 
ik ben hier nog vrij nieuw op dit forum maar ik heb na ooit eens een 240 2.3 gehad met veel plezier maar toch weer een volvo aangeschaft en dit is een 940 2.3 lpt geworden op lpi.
maar ik heb hem gekocht als loop/sloop en wist dat ik wel het e.e.a moest doen maar ging niet uit van een motor vervangen uit . dit werd toch waarheid ik heb een veel te hoog olieverbruik 1 ltr op max 1000km en geen overdreven rook en rare geluiden dus ik heb een motor toevallig op de kop getikt een B230FT  170dkm maar nu komt ie ,na veel lezen en tuners gesproken te hebben zegt men dat ik de computer van mijn lpt moet updaten / tunen omdat deze motor meer vermogen heeft dan mijn B230FK (computer van de nieuwe motor was niet meer voorhanden) .
wie heeft hier veel kaas van gegeten? ik weet het nu nl niet meer en de motor wordt over ongeveer 3 weken in de auto geplaatst en men zegt als ik dat niet doe dan zou ik met een te arm mengsel rijden en de motor zou vroeg overlijden waar ik dus uiteraard geen zin in heb.
alvast bij voorbaat dank mensen!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 09:30 #1313118 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zoek
Als je op marktplaats zoekt naar

volvo 740 / 940 - B200FT Turbo motor

Vind je een 940 met ook een ft blok.
Zou ik de klokkenwinkel en de ecu en ezk van kopen en je bent nergens meer bang voor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 10:00 #1313121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

crazytrucker123 schreef : ......ik heb een veel te hoog olieverbruik 1 ltr op max 1000km en geen overdreven rook en rare geluiden dus.....

Is het olieVERbruik of olieGEbruikHet eerste is bij mij gewoon lekkage en het tweede wordt opgestookt, door wat voor reden dan ook.1 liter op de 1000 is wel veel ja, dat moet zich toch als blauwe rook manifesteren, lijkt me, of je koelvloeistof-tankje wordt steeds voller.
Ik denk eerder gewoon aan lekkage, scheelt je een motorwissel.
Ik begrijp trouwens niet, waarom je er een 2.3LPT met LPi uit lepelt, als je niet weet waar het probleem zit...
Rijdt ie nog?Kom maar eens langs (073), looks like a waste of a perfectly good TurboIntercooler-engine to me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 10:22 #1313125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou best wel eens
een kapotte turbo kunnen zijn, waardoor er veel olie verlies is.
Tis maar een idee
Mvg, Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 18:00 #1313156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh
Een FK (da's een LPT toch?) vervangen voor een FT? Dan hoef je geen computer te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 18:47 #1313157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor
weet bijna zeker dat er niks met onderblok mis is..........
Vaak wordt een blok voor niets gewisseld.
Eeerst compressie meten schoonmaken carterdruk contr beurt etc........
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2011 20:49 #1313167 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic O-ring
O-Ring van de verdelerkap? gebeurt en komt ook vaak voor, dan gaat de olie ook erg lekker eruit :)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 08:30 #1313189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
hallo allemaal,
 
bedankt voor de reakties!
is veel info maar die motor wil ik wel wisselen ivm de lage km stand en meer vermogen ......
de kop van de motor die er nu in zit heeft bij de ongeveen 300dkm kopwissel gehad en volgens de oude garage is die toen olie gaan gebruiken.
als er iemand is die deze motor dan wel wil gebruiken dat mag.
groetend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 10:02 #1313194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oi.....

crazytrucker123 schreef : als er iemand is die deze motor dan wel wil gebruiken dat mag.

Ik moet echt de schuur eens gaan opruimen geloof ik......Helaas momenteel geen plek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2011 10:36 #1313197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Bas
Schuur op ruimen?  Volgens mij kom jij in aanmerking voor een loods van 120m2 hahaha.
Ontopic,
Olie verbruik/gebruik, na de kop wissel zou betekenen dat hij of niet goed aangedraait is of ze hebben hem niet rustig warm gereden de eerste keren.Waardoor er dus ruimte op pakkingen en keer ringen is gekomen.
Wat ik niet uit je verhaal op kan maken is dat het blok wel of niet droog van olie is? is dit niet zo heb je de oorzaak al te pakken.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD