B6304 krukaspoulie van de krukas af!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 11:57 #1306961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel goed! Keek een beetje
Heel goed! Keek een beetje op v die moer maar zie dat je een 6 cil hebt! Hopen dat de schade meevalt, maar dit is in ieder geval al gelukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 08:48 #1307457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eraf
Goed, de poulie is eraf en gelukkig valt de schade mee. Alle spiebanen zijn wel van de poulie af, maar de krukas banen zijn gewoon goed gebleven.
Nu dus op zoek naar een andere poulie. WIE?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2011 12:04 #1307471 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Poelie

hjkort schreef : Goed, de poulie is eraf en gelukkig valt de schade mee. Alle spiebanen zijn wel van de poulie af, maar de krukas banen zijn gewoon goed gebleven.
Nu dus op zoek naar een andere poulie. WIE?

Ik heb wel zo´n poelie. Zit op een defecte uitgebouwde  motor. Je mag hem zelf demonteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2011 09:28 #1314711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus...
Inmiddels weer wat weken verder;
Andere poulie gehad via Timen, past als een nieuwe.
Cilinderkop die ik had gehaald bleek te krom (had 0,7mm in het midden), kop geruild bij Verwijst. Prima zaak.
Kop geplaatst met nieuwe spullen, nu extreem olieverbruik. Zogauw de motor warm begint te worden rookt deze als een gek (de hele straat staat in de wit/blauwe rook).

Ik begin er nu flauw van te worden, aangezien het openmaken van de kop en monteren elke keer al gauw een volle dag in beslag neemt.
Iemand goede ideeen?! ( Ik wil namelijk weer gewoon rijden zonder de straat blauw te zetten ;) )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 11:49 #1320637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar gaan we weer
Even een update sinds vorige keer.

Toch maar weer de kop eraf gehaald en volleidg nagelopen. Alle klepsteelrubbers vervangen (dus ook alle kleppen eruit gehad). Sluiten allemaal goed aan, de kop is in goede conditie en volledig recht. Geen randen van de verbrandingskamer.
Bij hermontage brak een kopbout, waardoor weer alles eraf moest. Met linkse boor reststukje prime kunnen verwijderen. Geen beschadiging van draad in de het onderblok.
Alles gemonteerd, weer nieuwe koppakking, nieuwe kopbouten, nieuwe olie. Loopt als een zonnetje... totdat de motor warm wordt en de boel weer blauw zet...!!!
Ook rijden is geen probleem en vermogen is er ruim voldoende...

Wie heeft nog een idee?

cilinderwanden zijn netjes en voordat de motor er plots mee ophield vrijwel geen olieverbruik. Versleten of vastzittende zuigerveren lijkt mij daarom ook niet logisch. Dan zou mijns inziens de carterdruk hoger worden en de olie via de carterventilatie naar de inlaat gedrukt worden? (staat wel wat olie in na gelopen te hebben). Of olie wordt door olieschraapveren niet weer teruggehaald en verbrand in de cilinder.

Wat ook nog zou kunnen is dat het onderblok krom is en de koppakking daarom niet goed aansluit. De motor is niet heet gelopen of plots afgekoeld toen de motor er mee ophield. Ook de oude kop was niet krom. Ook dit is voor mij dus niet direct een logische oorzaak. (had ik natuurlijk even moeten nameten toen de kop eraf was, maar mij rei was te lang om in de motorruimte te passen.

Elk advies wordt gewaardeerd!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC