mijn 745... zo traag als een molenpaard...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je echt een meer soepele motor wil zou ik toch gaan kijken naar een b230f /fb of gewoon leren leven met je carb. motor ;)Een SM rijder ! (dat verklaard meteen je reactie 'toen' tegen mij).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zal het dus "moeten leren leven met" worden..Jelmar86 schreef : kijken naar een b230f /fb of gewoon leren leven met je carb. motor
Jelmar86 schreef : Een SM rijder ! (dat verklaard meteen je reactie 'toen' tegen mij).
Dát mag je me nog even uitleggen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Door lekkage aan mijn tweedetraps vacuümpotje, wordt de tweede trap niet geheel meer geopend.
Dus, minder zuurstof, minder power, maar wel veel LPG gebruik.
De mijne trekt niet behoorlijk door, maar is zeker nog niet traag, maar verbruikt nu 1:5.
Potje komen hopelijk snel binnen (zie ander topic over de Pierburgs)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een "constant vacuum" Pierburg 175 CD. Dat is een enkeltraps carburateurtje. Ik denk dat jouw opmerkingen meer op de 2 traps pierburg slaan die op een B230K zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, zat ik aan te denken.
Maar bedenk nu nog iets. Jou 'schuifje' wordt omhoog getrokken door een membraam.
Deze kan iets lekken, waardoor de schuif niet maximaal omhoog komt.
Ook kan er in de 'schuifruimte' een restrictie zitten die de boel tegenhoudt.
Ook de naald kan een tikkie gehad hebben.
De zweedse import wagens hebben ook nog zo'n carter ontluchtingssysteem, daar zit ook een heel vacuüm ellende omheen.
Over ontstekingen en LPG zijn ook de meningen verdeelt, ik hou de ontsteking gelijk als de benzine versie.
Dit omdat de LPG installatie één kant op vroeger wil en de andere kant later.
Dus voor/na ontsteking geeft een voordeel in één gebied en een dubbel nadeel in het andere.
Je motor kan ook nog op LPG injectie, iets duurder maar je kunt je carb. houden, benzine is bij mij alleen voor nood:
<a href=" www.bs-autotune.nl/ "> www.bs-autotune.nl
Gr.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry maar komt nu voorbij. "Potje komen hopelijk snel binnen" van Ruddies? Ze staan bij hem op de site maar ik heb nooit geprobeerd of hij ze ook echt levert.
Hartelijk dank,
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goede kerel met verstand van zaken !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
35 en 37 Euro/stuk.
Nu maar hopen dat het ook past.
Ja, BS tuning heeft mij goed advies gegeven en heeft ook goede contacten met een LPG inbouwbedrijf in Zeist en een revisiebedrijf in Wageningen wat hier in de buurt ook al een naam als een huis heeft.
Gr.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stoere dingen doet die man, altijd leuk om te lezen en misschien ook leuk voor Yuri, hij doet ook aan SM: <a href=" www.bs-autotune.nl/content/view/47/55/ "> www.bs-autotune.nl/content/view/47/55/ (altijd een zwak voor gehad)Jelmar86 schreef : Goede kerel met verstand van zaken !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob