Hoe ver moet je gaan met de up to date maken van een B 230 FB motor?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik zou het in deze volgorde doen.Jelmar86 schreef : Wytze, ik zou als ik jou was alle risico's uit proberen te sluiten, en zeker de kop laten vlakken.Als je zelf de kop kaal aanlevert (als ik het verhaal zo lees is het kopje al kaal, dus geen probleem) kost vlakken je 30/40 euro.Als je er dan toch bent kun je vragen of ze de kop even door de ontvetterbak & de wasmachine willen halen.Misschien kost dat je niks, misschien kost dat je een paar tientjes.Kan niet veel zijn.Dan ziet je kopje er weer als nieuw uit, en is ie zeker weten vlak !Wat betreft de kleppen inslijpen, ook weer een gevalletje; zeker doen.Kleppen die niet goed afsluiten kan leiden tot vermogensverlies. Het is ook geen heel groot karwei, maar wel groot plezier !Dat een motortje netjes loopt zegt ook niet altijd alles.Laatst uit een 'goedlopende' motor toch 2 licht kromme inlaatkleppen gehaald.....
//wat betreft de rode verf voor de volvo motor.
Persoonlijk gebruik ik hittebestendige verf van Motip, dat is ook in het rood te krijgen en dat komt heel erg in de buurt van het normale redblock rood. (kan het nummer wel opzoeken voor je)Aangezien het wel een 'matte' verf is gebruik ik een goede blanke lak om de motor dan weer glimmend te krijgen.Werkt perfect, en ik heb nog geen enkele sporen van afbladderen gehad op de diverse motoren.Zolang je de boel maar goed ontvet!
1 De kleppen schuren (slijpen zal wel niet gaan) heel even schuren met de fijnste pasta, zodra je een mat randje ziet is het voldoende. Zorg dat er geen pasta elders komt! De kleppen natuurlijk goed merken zodat je ze niet verwisselt.
2 De kop vlakken. Een gedemonteerde kop is nooit vlak, bovendien heeft altijd pitjes en putjes!
3 De kop reinigen, dan raak je meteen alle eventuele restant delen van de schuurpasta kwijt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat jij kleppen schuren noemt timen, is mij bekend onder de term 'kleppen inslijpen'.

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Pijnlijk voor die kleppen.Jelmar86 schreef : Kleppen die niet goed afsluiten kan lijden tot vermogensverlies.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Vervolgens de kop weggebracht voor vlakken en reinigen. Donderdag haal ik hem weer op kan alles er weer in. Dan hoop ik ook het blok gereinigd te hebben. Kan de boel in elkaar geschroefd worden.
Weer een stapje verder.
Hoop dat de motor beter zijn best gaat doen als de motor in de wagen waarmee de route wordt voorgereden. Daar is namelijk een drijfstang gebroken. Signalen vooraf: ruim liter olie per 1000 km en ernstige afstelproblemen met de carburateur met heel hoog benzine gebruik. <a href=" blog.sapapanatravel.nl/ "> blog.sapapanatravel.nl/
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Gewoon alles vers. Dat was de gedachte.
Groet
Wytze
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Monteer je wel een goede koppakking? b.v. Elring. De koppakking uit de compl. setjes van 40€ wordt in de vakkringen aangeduid als krantenpapier!Wytze schreef : in de koppakkingsset.
Gewoon alles vers. Dat was de gedachte.
Groet
Wytze
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-