Kook (opgelost)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 00:55 #1283048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha! Dank voor de
Aha! Dank voor de informatie. Ik wist niet dat het zoveel scheelde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 11:15 #1283063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

willemvAnbenthem schreef : Dat ga ik dan maar doen. Maar dan is het nog niet goed dat ie 100 graden wordt. Dat zou toch max 85 of 90 moeten zijn?

Mijn vorige auto (voor het volvo virus) daar was de temperatuur zolang ik me kan heugen, rond de 108-110 graden geweest en zolang er druk op staat, is dat geen punt.Als de druk wegvalt, gaat het METEEN koken, vandaar dat je een vaatje van een zojuist stilgezette auto lekker moet laten afkoelen, omdat je anders de bekende fontein ziet ontstaan.
Diezelfde auto, toen, had een defecte temp sensor, en daardoor liep de temperatuur zelfs op tot 151 graden (echt waar, gemeten en afgelezen door een Opel Dealer/monteur)Motor af, draait ie er zo een nieuwe sensor in en leest hem weer af.Leest 112 en roept, dat is weer netjes, laat me 35 euri aftikken en ik was weer tevreden.
Dus, Vloeistof onder druk, ook water, kookt veel laterdan drukloos.De tijd van 85 tot 95 graden kvst in je blok, is na de amazon volgens mij bij Volvo verdwenen.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 12:04 #1283067 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic aflezen
In mijn 480 kan ik de temperatuur aflezen van het infocenter, en die staat toch meestal rond de 90 graden daarna komt ook de koelfan in bij 95 graden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 21:30 #1283124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ervaring bij andere
Mijn ervaring bij andere auto's is toch dat ik altijd de dop eraf kon halen zonder dat het omhoog spuit. Zelfs met water. Maar ik ga in ieder geval die kvst proberen en misschien zat er toch wel lucht in. Die temp sensor moet ik ook zeker controleren. Is dat de sensor op de radiator?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 19:53 #1283499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2010-07-31 Ik heb er nu
2010-07-31
Ik heb er nu kvst in gedaan, maar ben bang dat het nog  niet goed is. De sensor voor de fan, waar zit die? Is het die op de radiator zit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 22:19 #1283514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme
Domme opmerking misschien, maar je hebt de E-fan en niet toevallig de viscofan die aan de poelie van de waterpomp zit ? Lees nergens het type/modeljaar van de auto, kan het dus niet bij voorbaat zelf bedenken. Als je de E-fan hebt, dan wordt die gestuurd door de temperatuursensor voor de ECU op het blok ? Ik kan me in ieder geval geen sensor op de radiateur plaatsen. Of heb je airco en bedoel je de sensor(en) op de allervoorste radiateur ? Dat is geen radiateur maar de airco condensor waar als het goed is een aantal pressostaten (drukschakelaars) op zitten. 
Tip: Zet je autogegevens in je signature (zoals anderen en ikzelf ook hebben gedaan), dan staat het bij elke posting erbij zonder dat je het hoeft te typen. Wel zo gemakkelijk voor de meedenkers :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 21:15 #1283673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fan Visco Sensor
Het is een Visco voor op het blok. En hij werkte vandaag toch. Duurt wel erg lang voordat ie gaat meedraaien.Maar de temp is goed. En ik heb nu kvst erin; eerst deed ie weer raar, maar nu is het goed. Zat misschien nog wat lucht in. Dat waterverhaal onder druk moet toch wel juist zijn. Ik draaide dop eraf en meteen spoot het omhoog. Nu met kvst is het goed.
Er zit rechtsboven aan de zijkant een sensor met 2 draden. 

745: B230F, USA, 1988

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 21:34 #1283676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Viscofan
Viscofan wordt niet aangestuurd via een sensor maar door olie in de visco koppeling. Wat voor sensor het is durf ik niet te zeggen. Echt in de radiateur of in de condensor van de airco (die zit helemaal vooraan, als je die hebt) ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 21:43 #1283677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja in de radiator. Ik heb
Ja in de radiator. Ik heb airco, maar die bedoel ik niet. Kijk maar op jouw radiator, dan zul je zien dat er een plug inzit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2010 07:45 #1283705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Ik heb geen plug op de radiateur, er loopt wel een draadje tussen condensor en radiateur, kan me indenken dat dat dezelfde functie heeft. We hebben ook niet dezelfde motor/uitvoering dus dat zal de verklaring zijn dat jij wel een sensor hebt en ik niet. Maar goed, de viscofan wordt niet aangestoord door de sensor maar door olie in de visco koppeling zelf.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC