benzineverbruik volvo 940 automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn WGA is nu weer gangbaar, zat vast met geopende WG. Verbruik lijkt ongunstiger te zijn (van 1:8.5 naar 1:8.2), wat ik me kan voorstellen omdat je toch echt meer moeite moet doen om niet sneller op te trekken. Schakelmomenten probeer ik zoveel mogelijk gelijk te houden.PNordic schreef : Ik meen me te <a href="/node/30719#comment-153310">herinneren</a> dat je bij het inbouwen van de MBC ook ontdekte dat er zo goed als geen turbodruk was doordat de WGA vastzat.
Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat je auto nu gewoon zuiniger is omdat de WGA het weer doet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ter vergelijking, mijn 965 doet ook ± 1 op 6,5 bij veel korte stukjes,...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja.jeex schreef :
Ga weg. Heb jij dan in dezelfde periode ook met mijn auto rondgereden en getankt?Michael Oud schreef : Tja, dan is het jouw woord tegen het mijne...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eerst wat lokaal verkeer, maar dat was dus de dag ervoor na het aftanken.
- Des ochtends na wat lokaal verkeer met harde tegenwind door de polders (Groningen, Friesland, Flevo, N- en Z- Holland) van Oudeschip (noord-groningen) naar centrum Den Haag (Prinses Beatrixlaan). Gem 105 kmu op CC, maar wel af en toe wat oponthoud.
- Toen tijdens de middagspits Den Haag uit gekropen en met gem 70 kmu sukkelend in de file tot Amersfoort.
- Vervolgens aan 130 kmu door naar Apeldoorn.
- Laatste stukje ca 10 km door dorpjes naar vliegveld Teuge.
- Tot slot 's avonds ca 10 km landweggetjes van Teuge tot de oprit Vaassen (a50).
- Dan via de (a50) aan gem 110 kmu op CC. naar stad Groningen getuft.
Cijfers:
620 kilometer op de dagteller sinds de laatste tankbeurt en op de GPS.
Tankbeurt: 59,1 liter Euro95 tot de klik (en wat is die benzine reteduur geworden: 1,459 Euro).
= 1 liter brandstof op 10.5 kilometer.
Nu kunnen mensen hier allerlei leuke meningen hebben en die te vuur en te zwaard verdedigen en daarbij niet schromen om anderen voor leugenaar uit te maken. Ja Michael Oud, ik heb het over jou - ik word nu eenmaal niet graag voor leugenaar uitgemaakt. Maar de klik is gewoon de klik en vooral als deze klik telkens, gedurende ruim 10.000 km voor dezelfde resultaten zorgt.
De geheime formule:
Die heb ik niet, behalve altijd verse olie in automaat en het blok van goede kwaliteit (dus geen Action-olie). Niet als een zot optrekken (wel af en toe als het zo uitkomt) en een beetje afstand houden achter anderen, zodat je niet teveel energie verliest bij het afremmen. De MBC slaat max uit ergens tussen 0,5 en 0,6. Verder geen wondermiddeltjes of additieven. Misschien heeft mijn 940 gewoon een goed blok, ik weet het niet.
Oh ja, vergeten: Bandendruk op 2.8, V-snaren op de juiste spanning en de airco uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi. Ik heb nooit beweert dat je verbruikscijfers niet kloppen. Ik heb alleen beweerd dat een MBC niet verantwoordelijk is voor een lager verbruik. Ik heb ervaringen met twee auto's met MBC, waarbij het verbruik absoluut niets gedaald is na montage van een MBC. Ik ga de theorie nu niet weer uitleggen, en ik ga ook niet zeggen dat de klik níet per se gewoon de klik is. Noem me gerust eigenwijs, maar ja, ervaring leert nu eenmaal.jeex schreef : Nu kunnen mensen hier allerlei leuke meningen hebben en die te vuur en te zwaard verdedigen en daarbij niet schromen om anderen voor leugenaar uit te maken. Ja Michael Oud, ik heb het over jou - ik word nu eenmaal niet graag voor leugenaar uitgemaakt. Maar de klik is gewoon de klik en vooral als deze klik telkens, gedurende ruim 10.000 km voor dezelfde resultaten zorgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Chilm schreef :
Dit is een veelgehoorde veronderstelling, het tegendeel is dus waar, i.e. een V8 of V6 KAN vaak zuiniger zijn als een 4 cylinder. De verklaring is: (even kort door de bocht) minder toeren meer power dus makkelijker op snelheid.Ghia schreef : Mijn 760 V6 automaat doet ook met alleen hele kleine stukjes (2,5 km) minimaal 1:7
Gemiddeld dan 1:7,5 - 9
Zou verwachten dat een 4 pitter zuiniger zou moeten zijn ...
Feiten zijn, dat meer cilinders (meestal) een hogere interne weerstand kennen, bij mij zijn/waren de V6en veel sneller op temperatuur.
De koppelkromme is zeker gunstiger, daarom zijn grotere motoren meestal niet veel onzuiniger op de snelweg of met getrokken last.
Meten kon ik het alleen met Fords, waarbij de 4 cilinders velen malen zuiniger waren met korte stukken en niet al te snelle ritten.
Met hoge snelheden op de snelweg of met caravan, werd dat verschil snel kleiner, zuiniger werd een V6 nooit, maar wat loopt dat mooier.
Idem met bv een 1.3 motortje, lekker zuing in de stad, maar zuipen op de snelweg ..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.