benzineverbruik volvo 940 automaat
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Veel kortere stukken, slechts een enkele keer op een tank de 1:9 gehaald. Ik reken dus maar met 1:8, mezelf vooral niet rijk rekenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou betekenen dat je vrij stevig door rijdt. Als je zuinig zou willen rijden, kun je beter gewoon vlotter opschakelen.Siang Phoa schreef : ik heb dezelfde ervaring als Jeex, alleen oorspronkelijk een nog lager verbruik in de stad.Bovendien rij ik op de snelweg sneller, maar binnen de wettelijke marge. Mijn theorie is, dat de motor met deze iets hogere turbodruk efficienter loopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is een veelgehoorde veronderstelling, het tegendeel is dus waar, i.e. een V8 of V6 KAN vaak zuiniger zijn als een 4 cylinder. De verklaring is: (even kort door de bocht) minder toeren meer power dus makkelijker op snelheid.Ghia schreef : Mijn 760 V6 automaat doet ook met alleen hele kleine stukjes (2,5 km) minimaal 1:7
Gemiddeld dan 1:7,5 - 9
Zou verwachten dat een 4 pitter zuiniger zou moeten zijn ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, zeg dan gewoon meteen dat ik een mongool ben en niet kan tellen.Michael Oud schreef : Da's nonsens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe zou jij het verschil verklaren? Onder de 0.35 bar turbodruk veranderd er namelijk helemaal niets in je verbruik bij exact dezelfde omstandigheden. De MBC zorgt enkel voor een hogere turbodruk. Dit zou bij hoge toerentallen een wellicht iets efficienter draaiende motor kunnen opleveren, maar dat verschil wordt weer teniet gedaan doordat je hogere toerentallen draait.jeex schreef :
Ja, zeg dan gewoon meteen dat ik een mongool ben en niet kan tellen.Michael Oud schreef : Da's nonsens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat je auto nu gewoon zuiniger is omdat de WGA het weer doet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat van die WGA die vastzat zou inderdaad best een rol kunnen spelen. Eigenlijk weet ik ook niet hoeveel power en gebruik mijn auto meer of minder heeft door de MBC, althans niet van mijn eigen auto. Maar daar hebben anderen weer ervaring mee.
Blijft over de meting bij de pomp. Zuiniger dan eerst. Op z'n best 1:10+. Moet je wel in ogenschouw nemen dat als ik een lange afstand rijd, dat altijd over heel veel 80- en 100-km wegen gaat en ik nooit in een file sta of zo. This is Groningen, You know.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga weg. Heb jij dan in dezelfde periode ook met mijn auto rondgereden en getankt?Michael Oud schreef : Tja, dan is het jouw woord tegen het mijne...