Rob Hiemstra schreef : Hoe is de diagnose "verdamper" en niet "koppakking" gesteld? Weet je dat? Mijn auto lekte ook koelwater en er zat mayonaise aan de peilstok en vuldop. Zowel verdamper als de koppakking waren verdachten. De koppakking is nu vervangen en het probleem is over. Ik ben toch wel benieuwd hoe de conclusie "verdamper" getrokken is. Of liep het water er gewoon aan de onderkant uit? 
Rob
Zo technisch als ik ben...
Na een stevige rit is er oa een CO en LPG ''snuffeltest'' gedaan en die vielen gunstig uit. De slang was bij de benzinerit aanmerkelijk zachter dan bij de lpgrit.
Verder heeft het koelwater en de olie er altijd prima uitgezien en heb ik hier nooit iets aan gemerkt, dus dan denk ik dat je wel kan zeggen dat het niet de koppakking is geweest, anders moet deze bij de test wel zijn uitgeslagen. De verdamper (die al op leeftijd was) is dus preventief vervangen en het bleek dat bij de ''druktest'' deze wel lek was. Tja, dan kan je natuurlijk afvragen of de verdamper de kwade genius is geweest die de druk heeft veroorzaakt..Ik mag het hopen. Een andere reden kan ik op dit moment niet zo 123 bedenken. Input is natuurlijk altijd welkom.
Groet Rik