*UPDATE* Wat nu weer? Koppakking 965 naar z'n mallemoer??!! NIET DUS
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 19:03 #1266953
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic kop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 19:06 #1266954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben het niet met JG eens,
Ik ben het niet met JG eens, een deskundig gerepareerde koppakking (dus vlakke kop, gebruik nieuwe rekbouten, boel goed schoongemaakt en op het juiste moment en volgorde aangetrokken) is net zo goed als eerste montage. Overigens heeft slecht lopen op LPG niets met een lekke koppakking van doen. Dus vervangen en weer drie ton rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 19:16 #1266958
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bovendien
Bovendien kent Rik zijn 960 al 2 jaar en 50dkm, dan weet je onderhand al wel hoe goed/slecht deze is en kun je beter inschatten wat de staat van de auto is na deze ingreep. Als je hierna een technisch goede auto overhoudt (geen andere grote twijfelpunten of aankomend abnormaal onderhoud) dan lijkt me deze ingreep me de investering wel waard. Heb overigens mijn koppakking in oktober laten vervangen, was ook een redelijke kostenpost (gelukkig nog geen 4 ciifers voor de komma). Had geen zin/tijd om dit zelf voor de eerste keer te doen of een sleuteldag af te wachten. Resultaat is nu wel dat mijn 940 weer een stuk strakker loopt en dat ik geen lekke koppakking als zwaard van Damocles boven mijn hoofd heb hangen (schijnt min of meer gebruikelijk te zijn rond de 3 ton, gewoon einde levensduur van de pakking) omdat ik m net heb laten vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 19:32 #1266963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet hoe dit voelt....
Anderhalf jaar terug ging bij mij uiteindelijk ook de kop eraf voor een nieuwe pakking. Auto liep koud vaak slecht, maar na 2 kilometer was dat over. Verloor wel wat water, maar niet veel. uiteindelijk na veel te lang aarzelen de kogel door de kerk geschoten en toen besloten tot reparatie. Dus veel te lang gewacht: kop was voledig verroest en het onderblok was ook behoorlijk aangetast.
Om een lang verhaal kort te houden: er is een nieuw blok in gekomen. Driemaal diep zuchten, nachtje slecht slapen, nachtje beter slapen en dan de derde nacht bedenken dat je voor die prijs NERGENS een bekende, betrouwbare auto voor die prijs koopt met 0 kilometer op de motor. Ik rij nu alweer anderhalf jaar en 32.000 kilometer probleemloos met een goede auto met een perfecte motor. Geen groter genot dan dat.
Als je het samen met Bouke of Miquel doet is het nog een prachtige sleutelervaring ook, always look at the bright side of life en geniet vanavond van je Bourgonje en het gezelschap met wie je die mag delen . En bij jou wordt het vast geen nieuw blok, dus het kan altijd erger!
Om een lang verhaal kort te houden: er is een nieuw blok in gekomen. Driemaal diep zuchten, nachtje slecht slapen, nachtje beter slapen en dan de derde nacht bedenken dat je voor die prijs NERGENS een bekende, betrouwbare auto voor die prijs koopt met 0 kilometer op de motor. Ik rij nu alweer anderhalf jaar en 32.000 kilometer probleemloos met een goede auto met een perfecte motor. Geen groter genot dan dat.
Als je het samen met Bouke of Miquel doet is het nog een prachtige sleutelervaring ook, always look at the bright side of life en geniet vanavond van je Bourgonje en het gezelschap met wie je die mag delen . En bij jou wordt het vast geen nieuw blok, dus het kan altijd erger!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 21:42 #1266991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi paul ,dat bedoel ik niet
hoi paul ,dat bedoel ik niet , vervangen van koppakkingen etc is geen probleem , maar de 960 blokken zijn nogal "gevoelig" op dit punt en dan druk ik me zachtjes uit..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 21:43 #1266992
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat ben ik met je eens
Dat ben ik met je eens JanGeert, een redblock is meer idiot proof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2010 11:13 #1267037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smit Vaassen
Beste Rik,
Wat een pech joh. Zelf heb ik eens een 960 op LPG gehad waar de koppakking uitknalde. Deze heb ik naar de sloop gedaan omdat de rest van de auto al in tamelijk haveloze staat verkeerde anders had ik zeker tot vervanging over gegaan.
Nu heb ik ook het gemak dat Timen zo ongeveer bij mij om de hoek zit en zijn "core business" koppen en kleppen zijn. Timen is zeer deskundig en heeft alle zaken in huis om zo'n klus te klaren (o.a. materiaal om de kop te vlakken etc).
Kan ik je dus van harte aanbevelen.
Mijn ervaring met een premier crus Bougogne is dat ie lekkerder wordt als je hem deelt, welke heb je gedronken?
Wat een pech joh. Zelf heb ik eens een 960 op LPG gehad waar de koppakking uitknalde. Deze heb ik naar de sloop gedaan omdat de rest van de auto al in tamelijk haveloze staat verkeerde anders had ik zeker tot vervanging over gegaan.
Nu heb ik ook het gemak dat Timen zo ongeveer bij mij om de hoek zit en zijn "core business" koppen en kleppen zijn. Timen is zeer deskundig en heeft alle zaken in huis om zo'n klus te klaren (o.a. materiaal om de kop te vlakken etc).
Kan ik je dus van harte aanbevelen.
Mijn ervaring met een premier crus Bougogne is dat ie lekkerder wordt als je hem deelt, welke heb je gedronken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2010 12:51 #1267056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Riesling
Bedankt voor je reactie!
Het is een Riesling geworden aangezien deze toch beter bij het gerecht paste...
Groet Rik
Het is een Riesling geworden aangezien deze toch beter bij het gerecht paste...
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2010 13:12 #1267064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je de test bij koude
Heb je de test bij koude motor nog gedaan RIk?
Groet Paul
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2010 14:20 #1267076
door V700 register
Rik
Beantwoord door V700 register in topic Een kleine sis
Ja, de wagen heeft stilgestaan vanaf gisteravond 18.00 tot vanmorgen 12.00, dus 18 uur. Bij het losdraaien van de dop van het expansievat gaf deze wel een kleine ''sis'', dus er zat iets druk op. Kan dit ook op de lijst van symptomen?solexpaul schreef : Heb je de test bij koude motor nog gedaan RIk?
Groet Paul
Rik
Moderators: Jerry Stam