*UPDATE* Wat nu weer? Koppakking 965 naar z'n mallemoer??!! NIET DUS

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 17:48 #1079401 door V700 register
Vandaag alweer de 3e taxatie en ik ging met goede moed richting Utrecht. Die moed zonk mij snel in de schoenen toen de wagen omhoog ging.
Gesignaleerde symptomen: De radiator (3 jaar jong) stond op knappen / CO in het koelwater (getest) / redelijk harde slang /enig (1/2 ltr) verlies koelwater de laatste weken / vochtige bestuurdersmat / nieuw expansievat (oude stond bol en met een scheurtje)
Diagnose?
Met dit verhaal naar huis en de tranen schoten mijn vrouw nog net niet in haar ogen maar emoties maakte zich wel meester potverdomme! Gelukkig is het maar geld was de volgende reactie na een uur. Tja...We hebben de wagen nu 2 jaar en 50.000km's verder. Wat we ook verder zijn is inclusief aanschaf nu al zo'n € 10.000 euro. Ik weet dat je kosten maakt en meer risico loopt met 350.000km op de teller maar dit vinden we niet echt leuk meer en we vragen ons af of dit een misbaksel van een wagen is en wat het volgende probleem zal zijn. En stoppen is nu ook geen optie meer...
Wie hartverwarmende opmerkingen,tips en trucs of een mooi adres heeft...Alles is welkom en ik wens jullie een goed weekend toe!
Ik ga eens een paar Trapisten (Westmalle Dubbel) naar binnen kieperen vanavond, en de zaak (Livarribbetjes met zuurkool) afblussen met een 1-er Cru Bourgonje die ik helaas moet delen!
Groet Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 17:54 #1266933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Rik, mijn ervaring; 2
Hé Rik, mijn ervaring; 2 jaar geleden op de taxatie kreeg ik hetzelfde te horen over onze Indy. Nú twee jaar later dus, nog steeds geen problemen. Koelwaterverlies werd veroorzaakt door 2 lekkages (waterpomp en thermostaathuis). Voor de rest nog steeds geen problemen!
Als je het niet vertrouwd en toch de koppakking wilt laten vervangen kan ik je aanraden Bouke Maas eens een berichtje te sturen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:00 #1266936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @RIchard, bij jou waren de
@RIchard, bij jou waren de sympomen iets minder duidelijk als bij Rik. Overigens kan een kleine lekkage jaren zo doorgaan voordat het echt misgaat. Ook heb ik bij jou de test met het slangetje in het expansievat niet gedaan.
@Rik, je hebt verder een uitstekende auto die nog jaren meekan. Deze zaken gebeuren gewoon bij een motor met 3,5 ton op de teller dus niets vreemd. Denk eens aan het aantal opwarmingen / afkoelingen van deze motor bij deze km stand. Kop is er waarschijnlijk nooit afgeweest en eens komt hij.
Jammer van de centen maar voor een koppakking / radiator koop je geen vergelijkbare auto in zo'n nette staat als die van jou.
Proost !
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:06 #1266941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Paul, ik lees mijn post
Hé Paul,
ik lees mijn post terug en zie dat mijn post iets anders zou kunnen overkomen dan ik bedoel! Ik twijfel er niet aan dat mijn koppakking "er aan zit te komen" omdat de signalen er zijn. Maar, door alles goed in de gaten te houden weet Indy het toch al twee jaar uit te houden zonder de open hart chirurgie. Zo bedoel ik het eigenlijk. Het was geenszins bedoeld om de deskundigheid van jou of Harry op dit punt in twijfel te trekken!
Excuses als ik die indruk gewekt heb!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:09 #1266943 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Zonde.
He Rick,
 
na de geruststellende woorden van mijn voorgangers, waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten, kan ik je vertellen dat of Bouke of ik voor een schappelijke prijs de koppakking kunnen vervangen. Het is zoals eerder geschreven zonde om een auto daarop af te schrijven. De GK had ook een lekke koppakking, die heb ik vervangen en de auto kan nog jaren mee!
Leuk is het natuurlijk niet, maar het wordt nog erger als je een offerte van de dealer krijgt.... of de auto daarom wegdoet. En dan te bedenken dat je de auto waarschijnlijk voor een appel en een ei weg moet doen ivm de lekke koppakking....
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:13 #1266945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Richard, Zo heb ik het
Hoi Richard,
Zo heb ik het niet opgevat hoor -:)) Had bij mijn HPT echter precies dezelfde sympomen als bij jou en bij mij zat er toch echt een miniscuul lekje in de ring rond de verbrandingsruimte. Ook dit had nog wel een jaar goedgegaan maar er gaat meer kapot bij hoge druk, er zijn al meerdere kachelradiatoren door gesneuveld.
Bij Rik zat het anders, 1 lamel van de radiateur was dusdanig uitgezet dat de onderplaat krom stond, zijn expansievat en kachelradiator waren reeds vervangen ivm lekkage. 9 van de 10 keer is dat het gevolg van continue hoge druk in het koelsysteem.
Blij dat het bij jou in ieder geval nog steeds goedgaat. Wij weten echter pas 100% zeker dat hij lek is als de kop eraf ligt -:))
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:19 #1266947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zuur
Damn, das echt zuur. Ik heb van het hele technische verhaal geen kaas gegeten, dus bij deze alleen even een thumbs up en hart onder de riem. Succes ermee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:34 #1266948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miquel
Miquel heeft denk ik wel een punt. De auto wegdoen zou zonde zijn omdat je er gewoon minder voor krijgt met een lekke koppakking. En met een andere loop je ook het risico op hetzelfde of meer/andere problemen. Met een nieuwe koppakking kun je weer 3 ton zorgeloos rijden (qua koppakking dan) en door het oplossen van dit soort dingen krijg je een steeds beter wagen. Bovendien is de 960 meer waard met een nieuwe koppakking. In ieder geval succes gewenst !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:45 #1266950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pfff ik heb ook een 965
pfff ik heb ook een 965 gehad op LPG , maar eens en niet weer... Als je eenmaal pech hebt.. dan gaat het ook snel , de koppakking van die van mij was ook net vervangen maar toch weer symptomen , lpg slechter gaan lopen etc etc etc. ingeruild op een v70 diesel en mooi van de ellende af.. (na al een x aantal euros erachteraan gegooid te hebben)
was de LN LB 02

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 18:56 #1266952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Glazen bol

Jan-Geert schreef : pfff ik heb ook een 965 gehad op LPG , maar eens en niet weer... Als je eenmaal pech hebt.. dan gaat het ook snel , de koppakking van die van mij was ook net vervangen maar toch weer symptomen , lpg slechter gaan lopen etc etc etc. ingeruild op een v70 diesel en mooi van de ellende af.. (na al een x aantal euros erachteraan gegooid te hebben)
was de LN LB 02

Jan-Geert, ik vroeg om opbeurende reacties!  Ja, die V70 diesels....helaas ben ik niet helderziend maar wat zijn dat mooie zelfontbranders! Vanaf de 2.5 Tdi tot heden...
Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD