*UPDATE* Wat nu weer? Koppakking 965 naar z'n mallemoer??!! NIET DUS
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gesignaleerde symptomen: De radiator (3 jaar jong) stond op knappen / CO in het koelwater (getest) / redelijk harde slang /enig (1/2 ltr) verlies koelwater de laatste weken / vochtige bestuurdersmat / nieuw expansievat (oude stond bol en met een scheurtje)
Diagnose?
Met dit verhaal naar huis en de tranen schoten mijn vrouw nog net niet in haar ogen maar emoties maakte zich wel meester potverdomme! Gelukkig is het maar geld was de volgende reactie na een uur. Tja...We hebben de wagen nu 2 jaar en 50.000km's verder. Wat we ook verder zijn is inclusief aanschaf nu al zo'n € 10.000 euro. Ik weet dat je kosten maakt en meer risico loopt met 350.000km op de teller maar dit vinden we niet echt leuk meer en we vragen ons af of dit een misbaksel van een wagen is en wat het volgende probleem zal zijn. En stoppen is nu ook geen optie meer...
Wie hartverwarmende opmerkingen,tips en trucs of een mooi adres heeft...Alles is welkom en ik wens jullie een goed weekend toe!
Ik ga eens een paar Trapisten (Westmalle Dubbel) naar binnen kieperen vanavond, en de zaak (Livarribbetjes met zuurkool) afblussen met een 1-er Cru Bourgonje die ik helaas moet delen!
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je het niet vertrouwd en toch de koppakking wilt laten vervangen kan ik je aanraden Bouke Maas eens een berichtje te sturen
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Rik, je hebt verder een uitstekende auto die nog jaren meekan. Deze zaken gebeuren gewoon bij een motor met 3,5 ton op de teller dus niets vreemd. Denk eens aan het aantal opwarmingen / afkoelingen van deze motor bij deze km stand. Kop is er waarschijnlijk nooit afgeweest en eens komt hij.
Jammer van de centen maar voor een koppakking / radiator koop je geen vergelijkbare auto in zo'n nette staat als die van jou.
Proost !
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik lees mijn post terug en zie dat mijn post iets anders zou kunnen overkomen dan ik bedoel! Ik twijfel er niet aan dat mijn koppakking "er aan zit te komen" omdat de signalen er zijn. Maar, door alles goed in de gaten te houden weet Indy het toch al twee jaar uit te houden zonder de open hart chirurgie. Zo bedoel ik het eigenlijk. Het was geenszins bedoeld om de deskundigheid van jou of Harry op dit punt in twijfel te trekken!
Excuses als ik die indruk gewekt heb!!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

na de geruststellende woorden van mijn voorgangers, waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten, kan ik je vertellen dat of Bouke of ik voor een schappelijke prijs de koppakking kunnen vervangen. Het is zoals eerder geschreven zonde om een auto daarop af te schrijven. De GK had ook een lekke koppakking, die heb ik vervangen en de auto kan nog jaren mee!
Leuk is het natuurlijk niet, maar het wordt nog erger als je een offerte van de dealer krijgt.... of de auto daarom wegdoet. En dan te bedenken dat je de auto waarschijnlijk voor een appel en een ei weg moet doen ivm de lekke koppakking....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik het niet opgevat hoor -

Bij Rik zat het anders, 1 lamel van de radiateur was dusdanig uitgezet dat de onderplaat krom stond, zijn expansievat en kachelradiator waren reeds vervangen ivm lekkage. 9 van de 10 keer is dat het gevolg van continue hoge druk in het koelsysteem.
Blij dat het bij jou in ieder geval nog steeds goedgaat. Wij weten echter pas 100% zeker dat hij lek is als de kop eraf ligt -

Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
was de LN LB 02
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan-Geert, ik vroeg om opbeurende reacties! Ja, die V70 diesels....helaas ben ik niet helderziend maar wat zijn dat mooie zelfontbranders! Vanaf de 2.5 Tdi tot heden...Jan-Geert schreef : pfff ik heb ook een 965 gehad op LPG , maar eens en niet weer... Als je eenmaal pech hebt.. dan gaat het ook snel , de koppakking van die van mij was ook net vervangen maar toch weer symptomen , lpg slechter gaan lopen etc etc etc. ingeruild op een v70 diesel en mooi van de ellende af.. (na al een x aantal euros erachteraan gegooid te hebben)
was de LN LB 02
Rik