jblokzijl schreef : ....heb je daar misschien een foto van? Is dat zo'n oprolbare?
Neen, nog geen foto, maar dat kan ik kwel even regelen.
Ik heb een hoedeplank met rolhoes.Voordeel daarvan is, dat je een stukje horizontale plank hebt, om iets op te schroeven.Dat heb ik dus gedaan, zo dicht mogelijk tegen de rugleuning aan en de twee haakjes om hem op te hangen, heb ik aan het bovenste balkje van het honderek ge-tie-wrapt. Ohja, het is inderdaad een oprolbare, zo'n cheap-ass ding van Carpoint, ik meen 115 breed, paste net, kostte geloof ik 12 euro.Als je trouwens geen hoedeplank in je estate hebt, kun je volgens mij hetzelfde gordijntje tegen de rugleuning schroeven, maar ja, dan heb je wel een klein problempje als de bank plat moet, tenzij je een chique rollo koopt, die je snel met clips kan bevestigen.Andre optie is natuurlijk, de rollo-houder ook tegen het honderek, dan is het helemaal opgelost. Tie-wraps doen het prima, als het bevalt, kun je altijd nog boren.Kom naar Gemert, kun je het zien...

)
@Miquelangelo1969: Helpt het?Tsja, wel iets, al is het maar tegen achteropkomend verkeer, waar je enorm veel minder last van hebt 'savonds en het wervelt minder, een kuub minder.En nee, het is natuurlijk niet aan de ene kant lekker 19 graden, en erachter net boven nul, maar er zit wel degelijk verschil in.Mijn motivering was meer, zoals je uit mijn eerste opmerking kon afleiden, tegen lichten door de achterruit.