Niet meer starten(vandaag 311209 weer rijden)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 17:27 #1078043 door V700 register
Niet meer starten(vandaag 311209 weer rijden) is gemaakt door V700 register
Betreft : B230f /1990/Sedan/
De Volvo 740  (juist ja die met die mooie deuk) van zoon wil niet meer starten, volgende gedaan/gecontroleerd. in de sneeuw !
1:Pompen draaien alle bij, te horen en te voelen, dus relais E is goed ,deze voor test in ieder geval gewisseld met een uit een wel werkende b230f
2:Er is vonk, auto start wel na inspuiten  remreiniger via zowel bougiegat en of opening voor injectors, slaat wel gelijk weer af., maar er is dus wel vonk etc.
3:Drukregelaar is goed komt geen benzine uit en ruikt niet naar benzine. 
4:Wartel op injectorrail zit te vast dus rail maar losgehaald,
5:Injectorrail losgehaald om te kijken of er brandstof uit injectors komt. Nee dus er komt niets uit injectors.
6:Als ik een injector uit de injectorrail haal zou er dan wel benzine uit de rail moeten komen ?
Waardoor worden de injectors door aangestuurd zodat ik dat kan gaan controleren , waarschijnlijk ook door de ECU ?
Neem aan dat als injectors niet aangestuurd worden er dan ook geen brandstof uit komt zoals  vermeld bij punt 5
Punt zo dan misschien kunnen zijn dat zoon tank heeft leeggereden en daardoor miscchien pomp/filter en of injectors dicht zitten ?
Fred en zoon wachten op antwoord zodat hij in de Kerstvacantie toch nog kan rijden (liever niet  met die gladde wegen hij heeft al een flinkedeuk in de Volvo gereden)
Fred uit Rotterdam 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 17:32 #1257520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes
Wat zegt de onboard diagnostics?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 17:35 #1257521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is snel
He meneer Bas, zie je ben ik toch weer wat vergeten er bij te zetten , probeer al zo uitgebreid mogelijk probleem neer te zetten
Code's zijn goed  1-1-1.
Fred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 17:45 #1257523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar.
Je zult dan denk ik toch maar moeten beginnen met een sleutel 16 en 17, neem ik, (of was het nou 12 en 13) om de koppeling op de injectorrail ietsje te lossen.Als daar peut uit spuit, heb je in ieder geval druk, dat heb je nu nog niet vast kunnen stellen toch?Je hebt enkel geconstateerd dat de drukregelaar slang niet naar benzine ruikt en er niets uit de injectors komt.Als de regelaar stuk is, en dus te weinig druk levert, komt er ook geen peut uit.
Als je pompen beide draaien heb je druk tot aan de rial.Als je een vonk hebt (te testen met een reserve bougie) kan het daar ook niet aan liggen.
Dan blijven er volgens mij twee te inspecteren punten zeker over, namelijk die drukregelaar en de BDP-sensor (of heb jij nog een Hall-gever?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 18:20 #1257528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stond al in vraag

Baseman schreef : Je zult dan denk ik toch maar moeten beginnen met een sleutel 16 en 17, neem ik, (of was het nou 12 en 13) om de koppeling op de injectorrail ietsje te lossen.Als daar peut uit spuit, heb je in ieder geval druk, dat heb je nu nog niet vast kunnen stellen toch?Je hebt enkel geconstateerd dat de drukregelaar slang niet naar benzine ruikt en er niets uit de injectors komt.Als de regelaar stuk is, en dus te weinig druk levert, komt er ook geen peut uit.
Als je pompen beide draaien heb je druk tot aan de rial.Als je een vonk hebt (te testen met een reserve bougie) kan het daar ook niet aan liggen.
Dan blijven er volgens mij twee te inspecteren punten zeker over, namelijk die drukregelaar en de BDP-sensor (of heb jij nog een Hall-gever?)

Ben ik weer Bas
Vonk was en is er , stond al in vraagstelling , want auto starte wel met inspuiting van remreiniger.
Drukregelaar was ook al vermeld , er kwam geen brandstof uit drukregelaar aan kant waar slangetje op zit (kant waar je tegen aan kijkt als je voor auto staat)
Wat doe de BDP sensor nog meer aansturen ?

Fred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 18:36 #1257531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoorden.

Fred 740 schreef : Vonk was en is er , stond al in vraagstelling , want auto starte wel met inspuiting van remreiniger.

Had ik gezien, was meer een opsomming, maar nu ik het teruglees, kun je het ook als vraag zien.Was niet zo bedoeld.

Fred 740 schreef : Drukregelaar was ook al vermeld , er kwam geen brandstof uit drukregelaar aan kant waar slangetje op zit (kant waar je tegen aan kijkt als je voor auto staat)

Er hoeft uit de vacuumaansluiitng van de drukregelaar ook geen brandstof te komen, om stuk te zijn.Die ruik-er-aan-test, vind ik persoonlijk niet een hele sterke.

Fred 740 schreef : Wat doe de BDP sensor nog meer aansturen ?

Als ik me niet vergis, geeft de BDP-sensor een signaal dat tijdens de start (maar ooktijdens normale motorloop) het bovenste punt gepasseerd is.Als dat zo is, stuurt ie een bericht naar de LH dat er brandstof in gespoten kan worden.Bij uitblijven van signaal, dus ook geen benzine.Bij mij zit ie staand aan de bestuurderszijde van de auto, tussen blok en schutbord, bovenop het vliegwielhuis, en heeft een huls met daarin twee draadje en is NIET na te meten. Visuele inspectie van de sensor en het draad, lijkt me het beste, schoonmaken van de massacontactplaat waar de BDP-sensor op geschroefd is en de sensorpunt an sich, kan zinvol zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 18:59 #1257534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Stuk van Bas over de BDP sensor klopt, die zal jij ook hebben. Dacht dat de hall sensor t/m modeljaar '88 gebruikt is. Injectoren krijgen (al dan niet via serieweerstand) constante voeding van de plus. Dus vanaf de plus een draadje naar de injectoren en er loopt een draadje van de injectoren naar de ECU. In de ECU worden een contact naar massa gesloten waardoor de injectoren openen. Alle injectoren worden tegelijk aangestuurd, ik dacht 1x per omwenteling van de krukas (dus 2x in elke 4-takt cyclus van iedere cilinder). Als er geen stroom door de injectoren loopt (dus ergens de stroomkring plus, injector, ECU, massa niet gesloten) zijn de injectoren gesloten, ze openen zolang er stroom loopt. Als je een injector van de rail haalt (clipje eraf schuiven injector eruit trekken) dan loopt/spuit daar de brandstof uit. Lopen als de druk eraf is, spuiten als je 3 bar druk hebt. Opletten en voorzichtig zijn dus. Is dit overigens de auto waarvan je de drukregelaar vervangen had ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 19:24 #1257535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren
Worden de injectoren wel aangestuurd?Als je het stekertje van een injector afhaalt dan kan je daar met een ledje of zo,n simpele spannings zoeker met een rood lichtje (is ook een ledje) makkelijk zienof de injectoren aangestuurd worden.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 20:55 #1257542 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: klopt

henk 940LPT schreef : Stuk van Bas over de BDP sensor klopt, die zal jij ook hebben. Dacht dat de hall sensor t/m modeljaar '88 gebruikt is. Injectoren krijgen (al dan niet via serieweerstand) constante voeding van de plus. Dus vanaf de plus een draadje naar de injectoren en er loopt een draadje van de injectoren naar de ECU. In de ECU worden een contact naar massa gesloten waardoor de injectoren openen. Alle injectoren worden tegelijk aangestuurd, ik dacht 1x per omwenteling van de krukas (dus 2x in elke 4-takt cyclus van iedere cilinder). Als er geen stroom door de injectoren loopt (dus ergens de stroomkring plus, injector, ECU, massa niet gesloten) zijn de injectoren gesloten, ze openen zolang er stroom loopt. Als je een injector van de rail haalt (clipje eraf schuiven injector eruit trekken) dan loopt/spuit daar de brandstof uit. Lopen als de druk eraf is, spuiten als je 3 bar druk hebt. Opletten en voorzichtig zijn dus. Is dit overigens de auto waarvan je de drukregelaar vervangen had ?

Het volgende durf ik wel te beweren :
Zelfdiagnose ja-->BDP sensor-->LH 2.4
geen zelfdiagn.-->Hall gever-->LH 2.2    idd t/m '88-'89

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 22:03 #1257545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen foutcodes
Ik lees dat je in je OBD geen foutcodes hebt, want de LH2.4 geeft 1-1-1 terug.
Dus zal je BDP sensor gewoon een goed signaal afgeven, want anders had je wel een foutcode.
Mijn gevoel:
Ik verdenk zo op het eerste gezicht (één van) de injectoren. Als die lek is/zijn, dan komt er teveel benzine en verzuipt de motor tijdens het starten.
Probeer eens het volgende:
Trek alle connectoren van de injectoren af en start de motor. Als die aanslaat of daartoe de neiging heeft, en na een paar tellen gaat-ie weer uit, dan is/zijn je injectoren dus verdacht. Want de motor loopt even op de restbenzine en verzuipt dan niet.
Eén voor één de stekkers terugplaatsen en steeds starten. Zo zou je de boosdoener(s) kunnen vinden.
Groet, Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC