Niet meer starten(vandaag 311209 weer rijden)
- V700 register
- Nieuw lid
-
De Volvo 740 (juist ja die met die mooie deuk) van zoon wil niet meer starten, volgende gedaan/gecontroleerd. in de sneeuw !
1:Pompen draaien alle bij, te horen en te voelen, dus relais E is goed ,deze voor test in ieder geval gewisseld met een uit een wel werkende b230f
2:Er is vonk, auto start wel na inspuiten remreiniger via zowel bougiegat en of opening voor injectors, slaat wel gelijk weer af., maar er is dus wel vonk etc.
3:Drukregelaar is goed komt geen benzine uit en ruikt niet naar benzine.
4:Wartel op injectorrail zit te vast dus rail maar losgehaald,
5:Injectorrail losgehaald om te kijken of er brandstof uit injectors komt. Nee dus er komt niets uit injectors.
6:Als ik een injector uit de injectorrail haal zou er dan wel benzine uit de rail moeten komen ?
Waardoor worden de injectors door aangestuurd zodat ik dat kan gaan controleren , waarschijnlijk ook door de ECU ?
Neem aan dat als injectors niet aangestuurd worden er dan ook geen brandstof uit komt zoals vermeld bij punt 5
Punt zo dan misschien kunnen zijn dat zoon tank heeft leeggereden en daardoor miscchien pomp/filter en of injectors dicht zitten ?
Fred en zoon wachten op antwoord zodat hij in de Kerstvacantie toch nog kan rijden (liever niet met die gladde wegen hij heeft al een flinkedeuk in de Volvo gereden)
Fred uit Rotterdam
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Code's zijn goed 1-1-1.
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je pompen beide draaien heb je druk tot aan de rial.Als je een vonk hebt (te testen met een reserve bougie) kan het daar ook niet aan liggen.
Dan blijven er volgens mij twee te inspecteren punten zeker over, namelijk die drukregelaar en de BDP-sensor (of heb jij nog een Hall-gever?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben ik weer BasBaseman schreef : Je zult dan denk ik toch maar moeten beginnen met een sleutel 16 en 17, neem ik, (of was het nou 12 en 13) om de koppeling op de injectorrail ietsje te lossen.Als daar peut uit spuit, heb je in ieder geval druk, dat heb je nu nog niet vast kunnen stellen toch?Je hebt enkel geconstateerd dat de drukregelaar slang niet naar benzine ruikt en er niets uit de injectors komt.Als de regelaar stuk is, en dus te weinig druk levert, komt er ook geen peut uit.
Als je pompen beide draaien heb je druk tot aan de rial.Als je een vonk hebt (te testen met een reserve bougie) kan het daar ook niet aan liggen.
Dan blijven er volgens mij twee te inspecteren punten zeker over, namelijk die drukregelaar en de BDP-sensor (of heb jij nog een Hall-gever?)
 
Vonk was en is er , stond al in vraagstelling , want auto starte wel met inspuiting van remreiniger.
Drukregelaar was ook al vermeld , er kwam geen brandstof uit drukregelaar aan kant waar slangetje op zit (kant waar je tegen aan kijkt als je voor auto staat)
Wat doe de BDP sensor nog meer aansturen ?
 
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ik gezien, was meer een opsomming, maar nu ik het teruglees, kun je het ook als vraag zien.Was niet zo bedoeld.Fred 740 schreef : Vonk was en is er , stond al in vraagstelling , want auto starte wel met inspuiting van remreiniger.
Er hoeft uit de vacuumaansluiitng van de drukregelaar ook geen brandstof te komen, om stuk te zijn.Die ruik-er-aan-test, vind ik persoonlijk niet een hele sterke.Fred 740 schreef : Drukregelaar was ook al vermeld , er kwam geen brandstof uit drukregelaar aan kant waar slangetje op zit (kant waar je tegen aan kijkt als je voor auto staat)
Als ik me niet vergis, geeft de BDP-sensor een signaal dat tijdens de start (maar ooktijdens normale motorloop) het bovenste punt gepasseerd is.Als dat zo is, stuurt ie een bericht naar de LH dat er brandstof in gespoten kan worden.Bij uitblijven van signaal, dus ook geen benzine.Bij mij zit ie staand aan de bestuurderszijde van de auto, tussen blok en schutbord, bovenop het vliegwielhuis, en heeft een huls met daarin twee draadje en is NIET na te meten. Visuele inspectie van de sensor en het draad, lijkt me het beste, schoonmaken van de massacontactplaat waar de BDP-sensor op geschroefd is en de sensorpunt an sich, kan zinvol zijn.Fred 740 schreef : Wat doe de BDP sensor nog meer aansturen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Het volgende durf ik wel te beweren :henk 940LPT schreef : Stuk van Bas over de BDP sensor klopt, die zal jij ook hebben. Dacht dat de hall sensor t/m modeljaar '88 gebruikt is. Injectoren krijgen (al dan niet via serieweerstand) constante voeding van de plus. Dus vanaf de plus een draadje naar de injectoren en er loopt een draadje van de injectoren naar de ECU. In de ECU worden een contact naar massa gesloten waardoor de injectoren openen. Alle injectoren worden tegelijk aangestuurd, ik dacht 1x per omwenteling van de krukas (dus 2x in elke 4-takt cyclus van iedere cilinder). Als er geen stroom door de injectoren loopt (dus ergens de stroomkring plus, injector, ECU, massa niet gesloten) zijn de injectoren gesloten, ze openen zolang er stroom loopt. Als je een injector van de rail haalt (clipje eraf schuiven injector eruit trekken) dan loopt/spuit daar de brandstof uit. Lopen als de druk eraf is, spuiten als je 3 bar druk hebt. Opletten en voorzichtig zijn dus. Is dit overigens de auto waarvan je de drukregelaar vervangen had ?
Zelfdiagnose ja-->BDP sensor-->LH 2.4
geen zelfdiagn.-->Hall gever-->LH 2.2 idd t/m '88-'89
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus zal je BDP sensor gewoon een goed signaal afgeven, want anders had je wel een foutcode.
Mijn gevoel:
Ik verdenk zo op het eerste gezicht (één van) de injectoren. Als die lek is/zijn, dan komt er teveel benzine en verzuipt de motor tijdens het starten.
Probeer eens het volgende:
Trek alle connectoren van de injectoren af en start de motor. Als die aanslaat of daartoe de neiging heeft, en na een paar tellen gaat-ie weer uit, dan is/zijn je injectoren dus verdacht. Want de motor loopt even op de restbenzine en verzuipt dan niet.
Eén voor één de stekkers terugplaatsen en steeds starten. Zo zou je de boosdoener(s) kunnen vinden.
Groet, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.