geen grip op stotteren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook op benzine, alleen erger op LPG. Origineel is hoe dan ook aan te raden.henk 940LPT schreef : Joost, jij had die problemen toch alleen op LPG (Vialle LPi) ? Of ook op benzine ?
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik mis in dit lijstje:rklok schreef : Beste mensen,
Als ik zo lees dan blijven er eigenlijk nog een paar zaken over die ik zou moeten controleren:
- Benzindedrukregelaar unlikely
- Benzinepomp unlikely
- Knock sensor kan... errorcode?
- Lambda sonde unlikely, dan moet je een errorcode hebben
- EZ116K module
- powerstage module. deze zit op een aluminium heatsink tegen het linker binnespatbord, net achter de koplamp, deze kan zich raar gaan gedragen als deze oververhit raakt.
beiden zijn onderdelen van de ontstekingsinstallatie.
Over de bobine: die kan zich warm (lange afstand rijden) heel anders gedragen als koud (net na het starten)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor alle tips zover. Ik zal mij er over bujgen en antwoord geven op de vragen door jullie gesteld.
Helaas heb ik daar vandaag geen tijd meer voor. Ik zal hier in het weekend zeker op terug komen.
Groet, Rob

- V700 register
- Nieuw lid
-
JanV schreef : ik mis in dit lijstje:
- EZ116K module
- powerstage module. deze zit op een aluminium heatsink tegen het linker binnespatbord, net achter de koplamp, deze kan zich raar gaan gedragen als deze oververhit raakt.
beiden zijn onderdelen van de ontstekingsinstallatie.
Ik noemde dat de ´vonkversterker´ we hebben het dus wel over hetzelfde onderdeel. het alunimium blokje waar het opgeschroefd zit dient dus voor de afvoer van de hitte die deze versterker produceert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
p.s: het bokken is bij mij erger bij warme motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al vaker mee gemaakt, vervang nu als eerste de bobine,als er geen storingscodes worden opgeslagen.
Groeten Ben M
- V700 register
- Nieuw lid
-
hartelijk dank voor al jullie bijdragen/suggsties om de storing op te lossen.
Ik denk voor 98% zeker de storing te hebben opgelost. Ik heb het benzinepomp relais vervangen.Zoals eerder gemeld, het probleem treedt op willekeurige momenten op.
- Bij koude motor en wegrijden
- Bij koude motor na 5 minuten
- Bij koude motor en na uit- en inschakelen hiervan houdt het op
- Bij warme motor ineens en stopt net zo snel weer als het is gekomen.
- tijdens 4 a 5 ritten gedurende de dag komt het en gaat het op elk willekeurig moment
Wat de zaak extra gecompliceerd maakt is het feit dat je een defect relais uitsluit omdat het nog niet zo lang geleden is vervangen. Je denkt vaak van; 'oh ik heb dit en dit pas vervangen dus sluit ik de mogelijkheid uit dat de pas vevangen delen ook wel eens voortijdig kapot kunnen gaan. Zo zie je maar.
Verder heb ik er niet over nagedacht om de bobine te vervangen omdat ik deze heb doorgemeten (geen afwijkende meetwaarden) en de auto gewoon zeer goed rijdt (als niet aan het bokken is)
Morgen moet ik vanwege mijn werk een rit van ongeveer 120 km heen en teug maken en moet dan nog zien hoe de auto zich gedraagt. Ik zal ook hierover mij bevindingen opschrijven.
Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik will jullie allen hartelijk danken voor het meedenken en de aangedragen oplossingen.
Groet, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen de mijne stotterde heb ik 't van tevoren niet kunnen oplossen en ben toch gegaan.
En ik kan je vertellen dat ik niet fijn heb gereden die vakantie en dat is heel jammer op zo'n lange rit.
Dus veel plezier en geniet van het zoeven.
Joost