Het flushen werkt opzich "te" goed. Er komt inderdaad vuil los wat je niet weg krijgt doordat het overal tussen gaat zitten. Ook niet na herhaald olie verversen (dus een keer of drie achter elkaar met 500 km ertussen). En tevens hebben veel flushes ook nog de eigenschap om lekkage te stoppen. Het enigste wat dan toegevoegd is als dope aan de flush is een amoniak bestanddeel dat de keeringen en het pakkingmateriaal (eventjes) zacht maakt. Een lapmiddel dus. Want na verloop van tijd is het effect weg en legt een zwakke keerring (die anders nog een jaar dicht was geweest) het loodje.
Dan heb je nog het probleem dat flush de viscositeit van je olie omlaag brengt. Dus het kan best zijn dat je opeens lekkage hebt op allerlei plaatsen waar het eerst droog was.
Beter ben je in jouw geval af met het herhaaldelijk verversen om het blok iets op te frissen inwendig. Dus goedkope olie halen voor een keer of drie verversen bij de boerenbond/welkoop/halfords of dergelijke. Dan gewoon de olie verversen, verantwoord met een stevige rijstijl een paar honderd kilometer op het klokje zetten, en weer aftappen. En dat een keer of 2 tot 3.
Maar dat moet je pas op het allerlaatst doen. Ik zou eerst eens kijken hoe het verloopt als je heel het PCV systeem reinigt.