Carterontluchting perst olie in inlaatspruitstuk
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben benieuwd, ik heb 't gevoel dat je niet "rustig aan" wilt doen om "nog jaren mee" te kunnen gaan
Succes!
ps. Mijn vorige alfa gebruikte ook olie bij hoge toerentallen. Ik weet niet precies meer wat daar aan de hand was, maar het gevolg was dat er van de 16 nokken 4 bijna helemaal afgesleten waren.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 bouke maas schreef : Ik peuter bijzonder graag aan blokken van volvo's, speciaal die van jouw
. Maar het zou jammer zijn om zomaar vanalles te gaan doen en veel geld uit te geven zonder dat het nodig is............ Eerst een goede betrouwbare diagnose.
Groetjes Bouke
Je hebt helemaal gelijk hoor, Bouke! Ik zat maar wat te stangen.... Ik kom trouwens liever eerst eens met de 1800S langs!
Op zich zou het ook niet onlogisch zijn dat wanneer het peil op max. staat er bij hoge carterdruk wat uit gegooit wordt.

@Michael, ik probeer het stoffige imago van Volvorijders een beetje weg te poetsen door af en toe eens lekker door te trekken! Geintje, maar als ik van plan ben er een Turbo op te gaan maken dan zal dit probleem toch echt eerst verholpen of in ieder geval duidelijk moeten zijn. En misschien houdt dat wel in dat ik ook het blok moet gaan reviseren.... zodat ik nog lang NIET al te rustig aan kan en hoef te doen....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar komt echt niet vaak voor. Mmmmh, lastig.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ook hoor!  Miquelangelo1969 schreef : .
@Michael, ik probeer het stoffige imago van Volvorijders een beetje weg te poetsen door af en toe eens lekker door te trekken! Geintje, maar als ik van plan ben er een Turbo op te gaan maken dan zal dit probleem toch echt eerst verholpen of in ieder geval duidelijk moeten zijn. En misschien houdt dat wel in dat ik ook het blok moet gaan reviseren.... zodat ik nog lang NIET al te rustig aan kan en hoef te doen....
GG,
Nee, maar zonder dollen, zou je niet met dit blok nog even rustig aan kunnen doen, en een ander B234F blok op de kop kunnen tikken, en die langzaam opbouwen in de door jou gewenste specs, om vervolgens de motor (al dan niet voorzien van een knappe M90) gewoon om te ruilen? Ik weet natuurlijk niet hoe je qua ruimte zit, maar dan hoef je je hier even geen zorgen over te maken, en kun je het andere blok rustig naar wens opbouwen.
Of zeg ik nu iets mals?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Nee hoor, niets mal aan, ik vind het zelfs wel een hele goede optie die je hier neerzet! Had ik zelf eerlijk gezegd nog helemaal niet aan gedacht!Michael Oud schreef :
Ik ook hoor! Nee, maar zonder dollen, zou je niet met dit blok nog even rustig aan kunnen doen, en een ander B234F blok op de kop kunnen tikken, en die langzaam opbouwen in de door jou gewenste specs, om vervolgens de motor (al dan niet voorzien van een knappe M90) gewoon om te ruilen? Ik weet natuurlijk niet hoe je qua ruimte zit, maar dan hoef je je hier even geen zorgen over te maken, en kun je het andere blok rustig naar wens opbouwen.Miquelangelo1969 schreef : .

GG,

Of zeg ik nu iets mals?
Nu is het wel zo dat ik hier niet echt de ruimte heb om dat te doen, helemaal niet nu er ook nog allemaal P1800 spul bij is gekomen.
Maar misschien dat ik met Bouke, die mij graag wilde helpen met mijn project, iets kan regelen, die heeft nét eventjes meer ruimte dan ik...
Maar goed, die woont dan weer niet om de hoek.... maar op zich een hele goede optie wat je zegt!!!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de 5-cilinders van de 800-serie is bekend dat je ze nooit op meer dan de helft van de schaal moet vullen omdat ze alles er toch uit gooien. (lees: verbruiken)
Probeer dus eerst met een lager oliepeil en check de lmm.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom niet Tinus, komt er "rotzooi" of vlokken los?Tinus H schreef : En ga niet je motor flushen tenzij het uiterste noodzaak is. Ik ben geen fan van dat spul.