Injectoren 760 (V6) geschikt voor 960?

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 18:35 #1223606 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic spray patronen
Ik begreep dat de spray patronen nogal kunnen verschillen van een potlood straal tot dubble conisch en de straal hoek ook kan varieeren. Of geldt dat alleen voor injectoren van de Bosch motorsport divisie?
Trouwens Mischa dit zijn alleen de injectoren die ze ooit eens gereinigd hebben.
Groet Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 18:54 #1223608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spray patroon
Ja, klopt ook dat is nog een factor, bedankt voor het aanvullen.
je kan stellen dat hoe fijner de verneveling van benzine hoe beter het wordt opgenomen in de luchtstroom
de injectoren in een 2-kleps/cil motor hebben meestal een coneshape injectiestraal,
4kleps/cil hebben vaak een 4 gats injector die naar links en rechts kan sprayen.( naar beide inlaatkleppen.)
Hier nog een linkje naar een leuke pagina over injector techniek: <a href=" www.folspeed.com/fuelsystemcleaning.html "> www.folspeed.com/fuelsystemcleaning.html
Er is trouwens in de tussentijd heel wat verbeterd aan injector technologie en onze oude injectoren zoals die in onze oude auto's zitten zijn niet meer echt state of the art, ook al doen ze het verder prima.
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 19:05 #1223609 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de injectoren voor
Ik heb de injectoren voor mijn motor bij racetronix gekocht, prima spul.
Volgens mij 660cc/min @ 3bar. Zodoende voldoende om met meer vermogen op ethanol te rijden. Heeft nu geen nuet met de lage brandstofprijs...
Mij valt ook op dat de nieuwe injectoren minder luid tikken, zelfs bijna niet meer. Als je je vinger op een injector legt voel je bij de originele nogal wat getik. Bij de nieuwe veel minder. 
Het verschil hoor je niet echt, daar zal het geluid wel niet sterk genoeg voor zijn. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2009 19:54 #1223642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1-gats/4-gats
Een ieder bedankt voor zijn inbreng, ben ik toch weer iets wijzer geworden.
Nu las ik in een (amerikaans) forum, dat de oudere 960's in de 6-in-lijn motor "1 hole" verstuivers worden toegepast en in de latere "4-hole" ( ik heb nu Bosch 280 155 702 ,geen idee 1- of 4-hole). Door de "4-hole" van de "nieuwere" 960's toe te passen claimde men 7-10% zuiniger te rijden. Als ik bovenstaande lees ,mbt betere verneveling (wat logisch is), zou dit best eens kunnen.
In ieder geval heb ik injectoren uit een 960 uit 1997 gekocht, wanneer deze binnen zijn, laat ik ze ultrasoon reinigen (in Sittard 13,50 excl BTW/stuk) en testen,en dan monteer ik deze. Ik hoop dan ook van de tik in de motorruimte af te zijn (andere post ,deze heb ik hier op het forum gelezen) die zou volgens de garage van een injector afkomstig zijn.
In februari ga ik weer naar Italie, dan zou ik proefondervindelijk vast kunnen stellen of de claim van 7-10% brandstofreductie ook waar kan worden gemaakt (als ik idd de "1-hole" had), deze zomer reed ik gemiddeld 1:10,5 op de snelweg (130-140 km/h).
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2009 11:04 #1223585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt Martin, voor de informatie, aan de hand hiervan vond ik deze site: 
<a href=" www.witchhunter.com/injectordata1.php4 "> users.erols.com/srweiss/tableifc.htm     Hier staan alle Bosch injectoren inclusief specificaties.
Maar het blijft een verwarrend gebeuren, FCPgroton geeft weer andere Boschnummers door.
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2009 19:44 #1226578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sprayen

JanV schreef : 4kleps/cil hebben vaak een 4 gats injector die naar links en rechts kan sprayen.( naar beide inlaatkleppen.)

Ik heb mijn set van 6 bosch injectors 0 280 155 746 eindelijk binnen en wat mij opviel is dat bovenstaande quote wellicht niet juist is. Je merkte eerder op dat een beter verneveling (atomization)  zorgt voor een betere brandstof/lucht verhouding dat is idd logisch.
Maar bij de injectoren die ik nu heb, valt op dat de nozzle er willekeurig er in gezet (fabriek af,want ze zijn er ingelast? Miniscuul lasrupsje). Dus het naar links en rechts sprayen gaat dan niet op..toch?
Ik heb getracht er foto's van te maken,maar het is allemaal zo klein,dat lukte niet.
Maar goed, ik heb ze ultrasoon gereingt, nu nog nieuwe O-ringen en dan monteren.
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 20:47 #1229481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag 19-02-09
Vandaag de "nieuwe" injectoren er in gezet, en de 280 155 702 eruit gehaalt, en wat bleek: ook 4-gats!
De tik die ik hoorde was volgens de garage een injector,maar blijkbaar dus niet,de tik zit er nog in. (die tik daar ga ik wat aan doen,daar kom ik ergens op het www nog wel op terug)
Maar goed, het was een leerzame klus,en goed te doen voor de handige DHZ'er. Ik ga niet uit leggen hoe dit moet van A tot Z, dit zal waarschijnlijk ook in de alleen voor leden toegankelijke data base staan,dus word lid.
Nu ben ik geen lid, dus....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC