Injectoren 760 (V6) geschikt voor 960?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 07:30 #1071739
door V700 register
Injectoren 760 (V6) geschikt voor 960? is gemaakt door V700 register
Allen,
Zijn de injectoren van een Volvo 760 gelijk aan die voor de 960? Ik kwam een aantal injectoren tegen en de verkoper claimde dat deze in zowel de 760 als de 960 gezet kunnen worden.
Als ik in diverse webshops zoek naar (volvo) injectoren, dan zijn er veel verschillende merken,uitvoeringen. En als ik dan kijk in welke modellen deze toegepast kunnen worden ,dan zou het geen probleem moeten zijn.
Zijn de volvo injectoren allemaal gelijk,in de zin van voltage,inbouwgrootte? Deze materie is voor mij nieuw,wat ik van oa de E85 topic weet,is dat er een verschil in max opbrengst is,daar houdt het wel mee op.
En,wat ook niet onbelangrijk is, is vervangen makkelijk zelf te doen?
groet,
Mischa
Zijn de injectoren van een Volvo 760 gelijk aan die voor de 960? Ik kwam een aantal injectoren tegen en de verkoper claimde dat deze in zowel de 760 als de 960 gezet kunnen worden.
Als ik in diverse webshops zoek naar (volvo) injectoren, dan zijn er veel verschillende merken,uitvoeringen. En als ik dan kijk in welke modellen deze toegepast kunnen worden ,dan zou het geen probleem moeten zijn.
Zijn de volvo injectoren allemaal gelijk,in de zin van voltage,inbouwgrootte? Deze materie is voor mij nieuw,wat ik van oa de E85 topic weet,is dat er een verschil in max opbrengst is,daar houdt het wel mee op.
En,wat ook niet onbelangrijk is, is vervangen makkelijk zelf te doen?
groet,
Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 12:44 #1223565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme vraag
Wat voor 760 bedoel je ? De V6 of de turbo redblock ? En gebruikt de 760 K-jectronic, LH jectronic of Motronic ?Bij de redblocks worden er minimaal 2 soorten gebruikt, gele (bijv. in de B230F) en groen/blauwe (in de B230FK). Zo op het oog zijn ze gelijk in grootte, voltage zal ook wel gelijk zijn, volume wat ze inspuiten zal vast verschillen. Het lijkt mij een beetje wazig, maar ik kan je geen keihard bewijs geven waarom ik denk dat het niet zou passen. Maar is ultrasoon laten reinigen geen idee voor de injectoren voor de 960 ? Of wil je op E85 gaan rijden ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 13:02 #1223566
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Spray-pattern
Wat betreft O-ringen en opbrengst en weerstand lijken de injectoren voor de V6 en de lijn 6 verglijkbaar. Wat betreft uitstroom- patroon en uitstroomhoek, geen idee.
Groet Martin
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 13:08 #1223568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet op E85
Ik kwam nml op Ebay een set van 6 volledig ultrasoon gereinigde injectors tegen,voorzien van nieuwe rubbers,filtertje en een nieuwe 4-gats nozzle. Voor een nette prijs,de verkoper vermelde dat deze geschikt zijn voor Volvo V6 waaronder de 760 en 960....zover ik weet is de 960 nooit met V6 geleverd.
Maar zoals ik vermelde,als je dan op andere webshops kijkt voor injectors geschikt voor de 960,staat wederom de 760 V6 daarbij vermeldt.
groet,
Mischa
Maar zoals ik vermelde,als je dan op andere webshops kijkt voor injectors geschikt voor de 960,staat wederom de 760 V6 daarbij vermeldt.
groet,
Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 13:12 #1223569
door Miquel Engelen (GAST)
 
Volgens mij is de 960 juist met 6 cilinders geleverd, misschien is de verwarring dat hier over een V6 (terwijl het 6 cilinder in lijn is) gaat?
 
GG,
 
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic V6 of 6 inlijn?
Hoi Mischa,Volvo960_1993 schreef : zover ik weet is de 960 nooit met V6 geleverd.
groet,
Mischa
 
Volgens mij is de 960 juist met 6 cilinders geleverd, misschien is de verwarring dat hier over een V6 (terwijl het 6 cilinder in lijn is) gaat?
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 13:31 #1223570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen verwarring
Het gaat niet over of een V6 of lijnmotor, het gaat puur om de injectoren.
Een voorbeeld: de injectoren van een B280F (1987-1990) en die van een B6304F (1992-1994) zijn volgens een webshop gelijk. Maar andere injectoren worden verkocht voor 960 (1993-1997) maar zijn dan weer niet geschikt voor de 760.Dat is dan weer typisch.
groet,
Mischa
Een voorbeeld: de injectoren van een B280F (1987-1990) en die van een B6304F (1992-1994) zijn volgens een webshop gelijk. Maar andere injectoren worden verkocht voor 960 (1993-1997) maar zijn dan weer niet geschikt voor de 760.Dat is dan weer typisch.
groet,
Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 14:11 #1223573
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic bosch nummers
Voor 760 V6 87-91: 0 280 150 734, voor 960 V6 (die volgens dit forum ooit eens in australie geleverd is) hetzelfde, voor 960 B6304S: 0 280 155 746
Groet Martin
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 14:33 #1223575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B6304S
De B6304S is van na 1994 dus dat zou wel kunnen dat de nummers anders zijn. Mijn 960 heeft nog een B6304F motor.
Ik vond ook een overzichtje van de diverse kleuren van de injectoren,die staan blijkbaar voor de max flow.
bruin: 315 cc (later oranje)wit: 350 ccblauw: 395 ccgroen : 450 cc
groet,
Mischa
Ik vond ook een overzichtje van de diverse kleuren van de injectoren,die staan blijkbaar voor de max flow.
bruin: 315 cc (later oranje)wit: 350 ccblauw: 395 ccgroen : 450 cc
groet,
Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 15:53 #1223581
door Martin Deckers
Groet Martin
Beantwoord door Martin Deckers in topic nogmaals bosch-lijst
- 960 van 9/90-8/91 B280L LH 2.2 V6 2.8L 0 280 150 734
- 960 van 9/91-7/98 B6304FS M 1.8/4.4 6 3.0L 0 280 155 746
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 18:25 #1223604
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren
het is met injectoren heel simpel:
- zijn ze mechanische geschikt om ingebouwd te worden? (aansluiting op inspuitgallerij en fit in de montage gaten in het inlaatspruitstuk.)
- zijn ze electronisch geschikt om in het injectiesysteem te werken? ( Impedantie: hoog of laag)
- kunnen ze genoeg brandstof flowen om het vermogen van die motor uberhaupt te kunnen leveren. ( aantal cc/min meestal gemeten @3bar)
een 3.0L 24 kleps motor die 200PK levert zal altijd grotere injectoren nodig hebben dan een 12 klep 2,8L V6 (150 of 170pk)
Je hoeft ook echt niet perse injectoren te gebruiken, die zijn nieuw nl. nogal prijzig.
<a href=" www.racetronix.com/ "> www.racetronix.com/
hier koop je prima spul, vaak nog op elkaar gematchte injectoren ook.
 
Ik gebruik in mijn auto 4 bruine injectoren van <a href="mailto:370cc/min@3bar">370cc/min@3bar, het zijn bosch injectoren uit een Ford Merkur XR4ti (US Sierra) (of Ford Cougar XR of Mustang 2,3L Turbo)
Het LH2.4 systeem heeft een adaptieve ruimte en stelt zich in op de nieuwe injectoren. Alleen bij volgas wordt puur op de mappings ingespoten (geen closed loop lambda regeling) en als je fors veel meer lucht erin pompt (grotere turbo + meer boost) kan LH2.4 de extra brandstofvraag leveren.
 
- zijn ze mechanische geschikt om ingebouwd te worden? (aansluiting op inspuitgallerij en fit in de montage gaten in het inlaatspruitstuk.)
- zijn ze electronisch geschikt om in het injectiesysteem te werken? ( Impedantie: hoog of laag)
- kunnen ze genoeg brandstof flowen om het vermogen van die motor uberhaupt te kunnen leveren. ( aantal cc/min meestal gemeten @3bar)
een 3.0L 24 kleps motor die 200PK levert zal altijd grotere injectoren nodig hebben dan een 12 klep 2,8L V6 (150 of 170pk)
Je hoeft ook echt niet perse injectoren te gebruiken, die zijn nieuw nl. nogal prijzig.
<a href=" www.racetronix.com/ "> www.racetronix.com/
hier koop je prima spul, vaak nog op elkaar gematchte injectoren ook.
 
Ik gebruik in mijn auto 4 bruine injectoren van <a href="mailto:370cc/min@3bar">370cc/min@3bar, het zijn bosch injectoren uit een Ford Merkur XR4ti (US Sierra) (of Ford Cougar XR of Mustang 2,3L Turbo)
Het LH2.4 systeem heeft een adaptieve ruimte en stelt zich in op de nieuwe injectoren. Alleen bij volgas wordt puur op de mappings ingespoten (geen closed loop lambda regeling) en als je fors veel meer lucht erin pompt (grotere turbo + meer boost) kan LH2.4 de extra brandstofvraag leveren.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam