schok bij 1500 toeren tijdens uitrollen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 01:05 #1222475
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Schubabschaltung
Hallo Jan-Willem
groetjes
Mathy
Volgens mij ligt dat punt bij 1250 rpm. Dat is tenminste wat ze op www.alter-schwede.de nog al eens meldden.JW schreef : ik denk dat onder 1500 rpm het motormanegement de injectoren weer begint te gebruiken.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2008 12:32 #1222489
door V700 register
Het hangt van de computer af en van hoe er vantevoren gereden is. Soms gaan de injectoren niet uit, soms tot lage toeren. Bij mij was het ergens 1500 rpm of iets minder (kan heel goed 1250 rpm zijn, is al weer enkele maanden geleden dat ik het gemeten heb) dat ze weer aan gingen. Als het toerental snel zakt van 2000+ rpm naar beneden schakelen ze snel uit, gaat het toerental van 2000 rpm rustig omlaag gaan ze soms niet uit. Was een ECU van een B230FK (met chip).
Ik heb ergens nog een document van volvo waar ze zeggen dat het ze alleen boven de 2200 rpm dicht staan. het zal wel verschillen per versie.
Mvg,
JW
Beantwoord door V700 register in topic ja
Hey Mathy,Mathy schreef : Hallo Jan-Willem
Volgens mij ligt dat punt bij 1250 rpm. Dat is tenminste wat ze op www.alter-schwede.de nog al eens meldden.JW schreef : ik denk dat onder 1500 rpm het motormanegement de injectoren weer begint te gebruiken.
groetjes
Mathy
Het hangt van de computer af en van hoe er vantevoren gereden is. Soms gaan de injectoren niet uit, soms tot lage toeren. Bij mij was het ergens 1500 rpm of iets minder (kan heel goed 1250 rpm zijn, is al weer enkele maanden geleden dat ik het gemeten heb) dat ze weer aan gingen. Als het toerental snel zakt van 2000+ rpm naar beneden schakelen ze snel uit, gaat het toerental van 2000 rpm rustig omlaag gaan ze soms niet uit. Was een ECU van een B230FK (met chip).
Ik heb ergens nog een document van volvo waar ze zeggen dat het ze alleen boven de 2200 rpm dicht staan. het zal wel verschillen per versie.
Mvg,
JW
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2008 10:45 #1222589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uh, ik snap eigenlijk niet
Uh, ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt. Op gas worden de injectoren niet gebruikt toch? Of blijkbaar dus wel? Dat verklaart dan meteen waarom ik zoveel vaker dan in mn vorige ovlov benzine moet bijvullen.
Het betreft een dampgas installatie, en zal eens kijken of ik valse lucht kan ontdekken.
Het betreft een dampgas installatie, en zal eens kijken of ik valse lucht kan ontdekken.
Moderators: Jerry Stam