tik in motor 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 14:20 #1223194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even voor de duidelijkheid,
Even voor de duidelijkheid, de 960 heeft twee zwake plekken die met regelmaat een tik kunnen veroorzaken, dat zijn de klepstoters, maar wat vooral voorkomt is het tikken van de injectors, met name de 2.5 heeft hier meer last van dan de 3.0.Hoe je de conclusie kan trekken dat het de injectors zijn is vrij simpel, leg je hand eens op de injectorrail en als je hier een duidelijke resonatie voelt dan zijn het je injectors, dit is niet zo een probleem.Echter als je klepstoters behoorlijk tikken en dit blijven doen, dan is één of meerdere klepstoters lek/overleden, er word door sommige beweert dat dit geen kwaad kan, daar ben ik het dus niet mee eens daarom heb ik bij mij er ook 24 nieuwe stoters gemonteerd dit geeft al een wereld van verschil het kost alleen wel wat, 25 euro per stuk a 600 euro totaal en dan komt er nog een pakking van 25 euro bij, en wat nieuwe keerringen  .Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 14:46 #1223202 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic wereld van verschil

snoek38 schreef : [...] daarom heb ik bij mij er ook 24 nieuwe stoters gemonteerd dit geeft al een wereld van verschil [...]

Moet ik hieruit lezen dat het dus niet helemaal over is? Of tikt een nieuwe 6-cylinder ook?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 22:30 #1223236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor flush
Hallo
Heb al meerdere malen gehoord  bij de 850 dat mensen de motor geflusd hadden met forte of wyns en dat het daarmee opgelost was.
De stoters waren vervuild.
Je doet dan het zelfde wat JanV beschrijfd met dunne olie alleen dit reinigd sterker.

groet Chris 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 00:30 #1223336 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Forté

scaniar164 schreef : Heb al meerdere malen gehoord  bij de 850 dat mensen de motor geflusd hadden met forte of wyns en dat het daarmee opgelost was.

Dat zei Nordicar ook en daarom heb ik ze ook bij mij een Forté behandeling laten doen. Aanvankelijk dacht ik dat het getik wat minder was geworden, maar weggegaan is het niet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 09:07 #1223341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke
welke olie zit er nu in?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 09:27 #1223344 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Olie

scaniar164 schreef : welke olie zit er nu in?

In mijn beide 960's zit nu 5W40 volsyntheet. Dit doen zowel de dealer van Kuyk als Nordicar standaard.
Ik heb ook wel eens een poos de fabrieksvoorgeschreven 10w40 (halfsyntheet) geprobeerd, maar ik merkte qua tikken geen verschil.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 09:42 #1223346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tikken
Tja dan kijken hoe erg het is en mee leren leven en sparen voor vervangen stoters.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 17:20 #1223379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ticque
Die had ik ook in mijn B6304. Ik kreeg hem niet weg met dunnere olie 5W40 synth. olie. Ik heb in de zomermaandeneens eens ongeveer driekwart liter ATF bij de motor olie gedaan, hiermee ongeveer 1000km gereden, olie afgetapt en gevuld met 5W40 synthetische olie. Na een tijd, maand of zo, was de tik weg. Alleen met deze temperaturen tikt de motor nog een 10 seconden en dan is het weg.
Spoelen met ATF heeft bij mij geholpen. 
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 17:55 #1223382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw tikt niet!

Eric Bakker schreef : Moet ik hieruit lezen dat het dus niet helemaal over is? Of tikt een nieuwe 6-cylinder ook?

Ik ben in het gelukkige bezit van een nieuwe 6304 en die tikt niet. Althans, ik herken de 'tikklachten' niet. Maar ook mijn oude motor met de rotte kop tikte niet. Misschien ben ik doof ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2009 13:54 #1223572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog niet helemaal over.

Eric Bakker schreef :

snoek38 schreef : [...] daarom heb ik bij mij er ook 24 nieuwe stoters gemonteerd dit geeft al een wereld van verschil [...]

Moet ik hieruit lezen dat het dus niet helemaal over is? Of tikt een nieuwe 6-cylinder ook?

Hoi Eric,Bij mij tikken de klepstoters niet meer wat voorheen wel het geval was, wat er bij mij nog wel tikt dat zijn de injectors, en deze tikken erg fanatiek, dus is bij mij de tik nog niet weg, ik wil nog eens controleren of de brandstofdruk in de rail in orde is.Is dit het geval dan laat ik het er bij, 6 nieuwe injectors is mij wat te veel van het goede, en de motor loopt er niet minder om.Gr Bart. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC