tik in motor 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Moet ik hieruit lezen dat het dus niet helemaal over is? Of tikt een nieuwe 6-cylinder ook?snoek38 schreef : [...] daarom heb ik bij mij er ook 24 nieuwe stoters gemonteerd dit geeft al een wereld van verschil [...]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb al meerdere malen gehoord bij de 850 dat mensen de motor geflusd hadden met forte of wyns en dat het daarmee opgelost was.
De stoters waren vervuild.
Je doet dan het zelfde wat JanV beschrijfd met dunne olie alleen dit reinigd sterker.
groet Chris
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat zei Nordicar ook en daarom heb ik ze ook bij mij een Forté behandeling laten doen. Aanvankelijk dacht ik dat het getik wat minder was geworden, maar weggegaan is het niet.scaniar164 schreef : Heb al meerdere malen gehoord bij de 850 dat mensen de motor geflusd hadden met forte of wyns en dat het daarmee opgelost was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
In mijn beide 960's zit nu 5W40 volsyntheet. Dit doen zowel de dealer van Kuyk als Nordicar standaard.scaniar164 schreef : welke olie zit er nu in?
Ik heb ook wel eens een poos de fabrieksvoorgeschreven 10w40 (halfsyntheet) geprobeerd, maar ik merkte qua tikken geen verschil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Spoelen met ATF heeft bij mij geholpen.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben in het gelukkige bezit van een nieuwe 6304 en die tikt niet. Althans, ik herken de 'tikklachten' niet. Maar ook mijn oude motor met de rotte kop tikte niet. Misschien ben ik doof ??Eric Bakker schreef : Moet ik hieruit lezen dat het dus niet helemaal over is? Of tikt een nieuwe 6-cylinder ook?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Eric,Bij mij tikken de klepstoters niet meer wat voorheen wel het geval was, wat er bij mij nog wel tikt dat zijn de injectors, en deze tikken erg fanatiek, dus is bij mij de tik nog niet weg, ik wil nog eens controleren of de brandstofdruk in de rail in orde is.Is dit het geval dan laat ik het er bij, 6 nieuwe injectors is mij wat te veel van het goede, en de motor loopt er niet minder om.Gr Bart.Eric Bakker schreef :
Moet ik hieruit lezen dat het dus niet helemaal over is? Of tikt een nieuwe 6-cylinder ook?snoek38 schreef : [...] daarom heb ik bij mij er ook 24 nieuwe stoters gemonteerd dit geeft al een wereld van verschil [...]