Ik heb valse lucht...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 21:09 #1221784
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Water?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 21:11 #1221786
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic H2O
Hallo Joost
Water brand niet, dus dat wordt lastig.
groetjes
Mathy
Water brand niet, dus dat wordt lastig.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 23:28 #1221809
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmenreiniger
Mathy,
Remmenreiniger is volgens mij niet agressief. Ik gebruik het heel veel, zelfs rubber en zo gaat er niet van kapot, wordt niet zacht of gaat niet uitharden. Het is ook een super ontvetter... Maar ja, als iemand het weet.
Robert
Remmenreiniger is volgens mij niet agressief. Ik gebruik het heel veel, zelfs rubber en zo gaat er niet van kapot, wordt niet zacht of gaat niet uitharden. Het is ook een super ontvetter... Maar ja, als iemand het weet.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2008 09:41 #1221825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmenreiniger is niet erg
Remmenreiniger is niet erg agressief, maar wel goed ontvlambaar. Ook prima te gebruiken als start-pilot dat spul. Dus om dat nou over een hete motor te gaat sproeien...
Ik meldde al bij de TS eens te beginnen met CIS klep en gasklephuis. Dat hielp eerlijk gezegd bij mij ook niet tegen de rare toerentallen en hikken. Ik heb toen de pot van de carterventilatie er eens afgehaald en ziedaar daar was een rubbertje aan de onderkant stuk. Dat was natuurlijk niet zomaar dat ik dat deed, ik had ook een beetje olielekkage onderaan die pot.
Daarmee was het hikken opgelost maar het toerentalverschijnsel nog niet. Een paar weken later hing er een beetje een benzinelucht en zag ik dat de brandstofdrukregelaar iets lekte. Deze vervangen en toen liep Volvo weer perfect.
De week erna kreeg ik allerlei vage startproblemen, soms goed starten soms bijna niet. En dat lag uiteindelijk weer aan de BDP sensor. Alles bijeen in een goede maand tijd heel wat afgeknutseld (afgeklungeld) maar nu loopt hij dan weer goed. Ben benieuwd wat dat met garagebezoekjes zou hebben gekost?

Ik meldde al bij de TS eens te beginnen met CIS klep en gasklephuis. Dat hielp eerlijk gezegd bij mij ook niet tegen de rare toerentallen en hikken. Ik heb toen de pot van de carterventilatie er eens afgehaald en ziedaar daar was een rubbertje aan de onderkant stuk. Dat was natuurlijk niet zomaar dat ik dat deed, ik had ook een beetje olielekkage onderaan die pot.
Daarmee was het hikken opgelost maar het toerentalverschijnsel nog niet. Een paar weken later hing er een beetje een benzinelucht en zag ik dat de brandstofdrukregelaar iets lekte. Deze vervangen en toen liep Volvo weer perfect.
De week erna kreeg ik allerlei vage startproblemen, soms goed starten soms bijna niet. En dat lag uiteindelijk weer aan de BDP sensor. Alles bijeen in een goede maand tijd heel wat afgeknutseld (afgeklungeld) maar nu loopt hij dan weer goed. Ben benieuwd wat dat met garagebezoekjes zou hebben gekost?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2008 09:56 #1221826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beginnen
Hoewel het lijkt alsof het niet aan CIS- of gasklep ligt, is het wel verstandig dit inderdaad even te checken. Je stelt dat dan met eigen ogen vast en zo creer je een stevige basis voor verdere analyse. Je weet dan namelijk zeker dat die zaken goed zijn. Altijd beginnen met de zaken die je zelf eenvoudig kunt doen, weinig tijd en vrijwel geen geld kosten. Geld uitgeven kan altijd nog, en lukraak dingen gaan vervangen omdat je de basis analyses/controles niet hebt gedaan kan erg duur worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2008 10:43 #1221827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijstje
@ Jan: mooi lijstje om bij de hand te houden. Dank je.
@ Henk: je hebt gelijk om met de CIS-klep te beginnen. Na het reinigen van de gasklep heb ik de aansturing van de CIS-klep opnieuw afgesteld. Aangezien ik verre van een beroepssleutelaar ben zou een controle al kunnen helpen v.w.b. het toerental. Voor het hikken kan ik vervolgens Jan's lijstje afwerken. Allemaal mooie klusjes voor de sleuteldag bij in Flevoland
Joost
@ Henk: je hebt gelijk om met de CIS-klep te beginnen. Na het reinigen van de gasklep heb ik de aansturing van de CIS-klep opnieuw afgesteld. Aangezien ik verre van een beroepssleutelaar ben zou een controle al kunnen helpen v.w.b. het toerental. Voor het hikken kan ik vervolgens Jan's lijstje afwerken. Allemaal mooie klusjes voor de sleuteldag bij in Flevoland
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2008 11:15 #1221830
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meekijken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2008 11:33 #1221831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah!
Graag, Henk. Dank je.
Joost
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2009 18:26 #1223303
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanhopig - startproblemen en onregelmatig stationair

Beste Jan en alle anderen,
Ik lees jouw forumbericht en mijn problemen lijken erg op die van jouw auto, bijgaand een link naar mijn forumbericht van vandaag.
<a href="/node/23195"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/23195
Klinkt mijn verhaal jou ook bekend in de oren en zo ja, wat is de BDP sensor?
Alle hulp is welkom!
Groet Frans
Beste Jan en alle anderen,
Ik lees jouw forumbericht en mijn problemen lijken erg op die van jouw auto, bijgaand een link naar mijn forumbericht van vandaag.
<a href="/node/23195"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/23195
Klinkt mijn verhaal jou ook bekend in de oren en zo ja, wat is de BDP sensor?
Alle hulp is welkom!
Groet Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2009 19:25 #1223307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP
De BDP sensor wordt vanaf modeljaar '88 (of '89) gebruikt om de krukaspositie door te geven aan de ECU om het juiste inspuit- en ontstekingstijdstip mee te kunnen bepalen. Sensor is een inductieve sensor die zn signaal contactloos oppikt van gaten in het vliegwiel (handbak) of een getande ring (automaat, die hebben geen vliegwiel). Voor genoemde jaren werd een hall sensor op de nokkenas gebruikt. BDP sensor zit bovenop het vliegwielhuis, achter de kop. Je kunt er van boven bij, vaak het makkelijkst van de passagierskant. Er loopt vanaf de bestuurderskant een kabel langs het brandschot naar het midden van de auto, hij buigt echter voor het midden al af naar beneden. De kabel loopt naar een blokje toe dat vast zit geschroefd met een boutje. Zoals gezegd is het een inductieve sensor, mechanisch kan er weinig kapot gaan. Afscherming in de kabel is wel belangrijk, als deze kapot is kan dat de werking negatief beinvloeden.Een beschadigde getande ring kan ook vreemde symptomen veroorzaken, zie bijvoorbeeld <a href="/node/17714">dit</a> draadje. Even snel gescand, volgens mij komen de symptomen niet overeen met wat jullie hier beschrijven. Een beetje "ter leering ende vermaeck" dus.
Moderators: Jerry Stam