940 2.3 LPT Start probleem. Kan tips gebruiken OPGELOST!
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb gisteren weer een Volvo gekocht .Het is een 940 automaat 2.3LPT op gas. Hij stond bij mij op de hoek en wil niet starten.Zou super zijn als hij het weer gaat doen.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen welke checks ik kan doen.
Het volgende heeft de vorige eigenaar gedaan:Ik ben vandaag aan de gang geweest om de auto te reinigen onder de motor kap. Daarbij heb ik de bougiekabels in het water gehad en een slang uitgespoelt met water. Ik heb ook geprobeerd de bougies te vervangen. de eerste bougie weet ik niet of ik hem er goed in heb gedraait Ik denk het wel, de rest heb ik de oude bougies laten zitten omdat ik er niet makkelijk bij kon. De bougie kabels klikken allemaal makkelijk op de bougies op de eerste kabel na.Dit had ik allemaal beter niet kunnen doen want de motor loopt niet meer goed. Ik heb hem gestart waarna die direct begon te trillen en bonken. Na een tijdje 1800 touren (stationair gaat niet) begon die te walmen(je kon het ruiken maar niet zien). Ik heb hem uitgezet en maar niet in gereden. Vervolgens heeft de vorige eigenaar hem naar de garage gebracht. De bougiekabels en bougies zijn vervangen. De garage die hem heeft onderzocht mocht max. 4uur mogen werken aan de auto. (ad. €67,-Ze hebben hem uitgelezen en het volgende zou er volgens de garage kunnen zijn:De garage heeft er naar gekeken en is tot de conclusie gekomen dat er sprake is van een computerstoring, waarbij de ID code niet gevonden kan worden. Twee injectoren werken niet goed waardoor twee cilinders het niet doen.
Ik heb gekeken of alle bougies vonken. Slecht op 1 bougie heb ik een hele zwakke vonk. De accu was niet helemaal meer vol, hij kon de motor nog wel rond krijgen maar niet van harte.
Hebben jullie een idee?
Vriendelijke groet,
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarnaast, is de 5de kabel ook vervangen en nagekeken?Als je een slapp vonk op slechts 1 van de 4 hebt, is er iets mis met de bobinekabel, bobine zelf of de aansturing ervan, in volgorde van waarschijnlijkheid.
Een ecu kun je niet uitlezen als je een immobilizer hebt, die volgens mij standaard op een 940 LPT zit, van 1995 en later, geen redentot ongerustheid.Gelukkig zou je de ontsteking wel moeten kunnen uitlezen, en daar lijkt me net het probleem te zitten.
Zowel een bobine, als een uitlees mogelijkheid kan ik je wel leveren. Afhalen in Den Bosch kan ook.Ik denk dat je wel eens geluk kan hebben, want als ik het verhaal van de vorige eigenaar lees (die zegt dat je moeilijk bij drie van de 4 bougies kan (huh? echt niet!) en die er de vierde bougie niet meer in terug krijgt.....??? ik weet niet, maar erg technisch aangelegd komt dat niet over.
Brandstofpomprelais, die witte op de tweede rij in de relaistray, kun je ook effe uitwisselen, maar het feit dat ie aanslaat, doet me vermoeden dat dat het probleem niet is.Vonk wel, dus daar zou ik het zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan, defecte BDP geeft rare storingen, maar meestal uitvallen tijdens de rit, of helemaal niet starten.mhjvs schreef : Kan de BDP sensor de boosdoener zijn btw?
Ik begrijp dat ie wel aanslaat maar rot loopt, dus my best guess zou zijn, net als Henk aangeeft, de volgorde van bougiekabels (er staat ergens een plaatje van op de site) of gebroken bougies of defecte bobine.
Ik hoop voor je, de volgorde.
Ohja, noteer gelijk de garage waar ze dat na 4 uur zoeken niet bedacht hebben, als dat het blijkt te zijn.
Automaatbakken mag je nooit slepen of duwen, staat me bij, maar bewijzen kan ik het niet.750 meter duwen in N moet toch wel kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Vr. groet,
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Done.mhjvs schreef : @baseman kan je mij per pm aangeven wat dit me gaat kosten.
Als je het vandaag nog even laat weten, zit het morgen op de bus, kun je zaterdag aan de gang.Overigens, die bobine is gewoon van Bosch, er zullen er wel meer zijn, die dezelfde gebruiken.Wellicht is er een sloop in de buurt die er een heeft liggen of is zelfs die van jouw BMW wel geschikt.In het slechtste geval heb je twee autos die niet meer rijden, dat kan natuurlijk ook.
Waar woon je ergens (plaats is voldoende)?Makkelijkste is een tweede LPT erlangs zetten, denk ik, al is het maar ter vergelijk of ter uitwisseling
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.