Motor bijna warm, en dan houdt hij in/wil afslaan (960 3.0)
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dank je voor de tip, Martin.12many14 schreef : <a href=" www.hjsleistritz.com/english/main02_1f3.php "> www.hjsleistritz.com/english/main02_1f3.php staat een globale installatie handleiding.
Interessant is nog dat er wordt gesproken over een toerentalverhoging tot 1100-1700. Dit doet hij dus nooit bij mij.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Gisteren naar huis rijdend was het niet beter met het inhouden, eerder slechter. Enigszins balend onder de wol gekropen.Eric Bakker schreef :
Ik heb de stekker er zojuist uitgehaald. Korte proefrit leek geen verbetering te brengen. Vanavond rijd ik weer.mbroeren schreef : Heb je het stekkertje er al eens uitgehad zoals gesuggereerd werd?
Vanochtend echter ging het van jetje, geen enkel teken van afslaan of inhouden. Reina hing aan het gas en had er duidelijk zin in. Ik weet niet of ik nu (al) blij moet zijn. Straks wordt het nog een Rudiger-verhaal (sorry Rudiger, dat ik je naam ijdel gebruik).
Ik ben bang dat ik het wat langer moet uitproberen, er kan dus iets anders zijn dat af en toe niet goed werkt.
Hoe zit het ook al weer met het 'inleren' van de computer? Wanneer doet hij dat opnieuw? Kan dat een rol spelen?
[edit] Wat mij ook weer te binnen schoot is dat bij de APK keuring bij de RDW zij afgekeurd werd omdat het CO gehalte te hoog was. Toen ik direct na afloop naar de dealer reed, heeft die gemeten en het was dik in orde, zelfs aan de lage kant (Pepin vond het wat arm staan). Bij de RDW was de motor koud(er) door het lange wachten, bij de dealer op bedrijfstemperatuur na een tochtje van 50 km.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn 740 hebben we een keer het CO gehalte gemeten, na een dag knutselen was de motor koud en heb ik met de choke open de 740 gestart. Het CO was 8 dus veel te hoog de choke dichtgedaan nog een keer gemeten en de meter sloeg net zichtbaar uit. Dus jou motor krijgt teveel benzine als die koud is.
mvg
Marcel
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Helaas.Eric Bakker schreef : Vanochtend echter ging het van jetje, geen enkel teken van afslaan of inhouden.
Tussen de middag en vanavond was het er weer: enkele malen inhouden zelfs, het lijkt nu erger dan hiervoor. Het gebeurd altijd na een minuut of twee/drie. Stekker eraf heeft dus niet geholpen.
Het apparaat moet er maar in zijn geheel tussen uit, en de CIS-klep schoongemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen komt het bij mij zelden voor, eens per maand.
Ik heb me altijd al afgevraagd wat dat zou kunnen zijn.
Joost
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Maandag wordt er gesleuteld, ik ben benieuwd of het opgelost gaat worden.jsmolders schreef : Alleen komt het bij mij zelden voor, eens per maand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Het kastje zorgt voor een versnelde opwarmtijd van de (koude) motor waardoor de emissie gunstiger wordt en de auto in Duitsland in een gunstiger belastingtarief valt. Met de gecertificeerde inbouw ervan is er ook een speciale aantekening gekomen op het duitse kentekenbewijs.MSuidgeest schreef : Dus waarom iemand bedenkt om een kastje er in te schroeven, is mij niet duidelijk.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Het apparaat is er tussenuit gehaald, en alles is weer hersteld naar originele staat.Eric Bakker schreef : Maandag wordt er gesleuteld, ik ben benieuwd of het opgelost gaat worden.
Helaas geen verschil...