Motor bijna warm, en dan houdt hij in/wil afslaan (960 3.0)

  • Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2008 14:52 #1201287 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Hier
<a href=" www.hjsleistritz.com/english/main02_1f3.php "> www.hjsleistritz.com/english/main02_1f3.php  staat een globale installatie handleiding.
Groet Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2008 16:26 #1201294 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic inbouw/uitbouw

12many14 schreef : <a href=" www.hjsleistritz.com/english/main02_1f3.php "> www.hjsleistritz.com/english/main02_1f3.php  staat een globale installatie handleiding.

Dank je voor de tip, Martin.
Interessant is nog dat er wordt gesproken over een toerentalverhoging tot 1100-1700. Dit doet hij dus nooit bij mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 09:48 #1201339 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Update

Eric Bakker schreef :

mbroeren schreef : Heb je het stekkertje er al eens uitgehad zoals gesuggereerd werd? 

Ik heb de stekker er zojuist uitgehaald. Korte proefrit leek geen verbetering te brengen. Vanavond rijd ik weer.

Gisteren naar huis rijdend was het niet beter met het inhouden, eerder slechter. Enigszins balend onder de wol gekropen.
Vanochtend echter ging het van jetje, geen enkel teken van afslaan of inhouden. Reina hing aan het gas en had er duidelijk zin in. Ik weet niet of ik nu (al) blij moet zijn. Straks wordt het nog een Rudiger-verhaal (sorry Rudiger, dat ik je naam ijdel gebruik).
Ik ben bang dat ik het wat langer moet uitproberen, er kan dus iets anders zijn dat af en toe niet goed werkt.
Hoe zit het ook al weer met het 'inleren' van de computer? Wanneer doet hij dat opnieuw? Kan dat een rol spelen?
[edit] Wat mij ook weer te binnen schoot is dat bij de APK keuring bij de RDW zij afgekeurd werd omdat het CO gehalte te hoog was. Toen ik direct na afloop naar de dealer reed, heeft die gemeten en het was dik in orde, zelfs aan de lage kant (Pepin vond het wat arm staan). Bij de RDW was de motor koud(er) door het lange wachten, bij de dealer op bedrijfstemperatuur na een tochtje van 50 km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 11:05 #1201355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO gehalte
Hallo Eric,
Bij mijn 740 hebben we een keer het CO gehalte gemeten, na een dag knutselen was de motor koud en heb ik met de choke open de 740 gestart. Het CO was 8 dus veel te hoog de choke dichtgedaan nog een keer gemeten en de meter sloeg net zichtbaar uit. Dus jou motor krijgt teveel benzine als die koud is.
mvg
Marcel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 22:13 #1201412 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Update 2

Eric Bakker schreef : Vanochtend echter ging het van jetje, geen enkel teken van afslaan of inhouden.

Helaas.
Tussen de middag en vanavond was het er weer: enkele malen inhouden zelfs, het lijkt nu erger dan hiervoor. Het gebeurd altijd na een minuut of twee/drie. Stekker eraf heeft dus niet geholpen.
Het apparaat moet er maar in zijn geheel tussen uit, en de CIS-klep schoongemaakt. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 14:07 #1202122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interessant
Mijn 960 '95 heeft precies hetzelfde.
Alleen komt het bij mij zelden voor, eens per maand.
Ik heb me altijd al afgevraagd wat dat zou kunnen zijn.

Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 14:15 #1202123 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Niet meer alleen

jsmolders schreef : Alleen komt het bij mij zelden voor, eens per maand.

Maandag wordt er gesleuteld, ik ben benieuwd of het opgelost gaat worden. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 22:44 #1202184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou ...
Verras ons eens met je bevindingen.

Ik wil wel opmerken dat Volvo best instaat is om een stationaire regelunit te maken. Dus waarom iemand bedenkt om een kastje er in te schroeven, is mij niet duidelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 22:53 #1202188 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Eur1->Eur2

MSuidgeest schreef : Dus waarom iemand bedenkt om een kastje er in te schroeven, is mij niet duidelijk.

Het kastje zorgt voor een versnelde opwarmtijd van de (koude) motor waardoor de emissie gunstiger wordt en de auto in Duitsland in een gunstiger belastingtarief valt. Met de gecertificeerde inbouw ervan is er ook een speciale aantekening gekomen op het duitse kentekenbewijs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2008 23:56 #1202943 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Het is niet het apparaat

Eric Bakker schreef : Maandag wordt er gesleuteld, ik ben benieuwd of het opgelost gaat worden.

Het apparaat is er tussenuit gehaald, en alles is weer hersteld naar originele staat.
Helaas geen verschil... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD