2.0 16v turbo (B204FT en GT) met foutcodes
- V700 register
- Nieuw lid
-
dyslectici hebben moeite met zinnen die te langMSuidgeest schreef :
Ik kan het niet laten, maar spiegels doen het toch altijd? Het gaat natuurlijk om schakelaars maar de hele zinsopbouw vind ik geweldig.JW schreef : IK heb laatst een set spiegels gekocht, voor verzenden had de verkoper ze getest, werkten goed, maar hij had ze nog even voor verzenden met contactspray ingespoten, voor de zekerheid.
Van spiegels via contactspray naar schakelaars.
of
Een verkeerde komma of letter, maakt van Jezus nog een ketter
Om Herman Finkers er maar bij te halen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot dusver zonder resultaat, wel heb ik nog eens geprobeerd met de oude brandstofcomputer maar dan was er nog geen poging tot aanslaan.
Voor zover ik nu sta zit ik met het feit dat na het vervangen van de originele brandstofcomputer de auto initieel zeer goed liep maar naarmate de tijd vorderde hij alleen maar slechter liep tot nu wel proberen aan te slaan maar niet meer lopend te houden.
Ik geraak er dus alleen maar op achteruit in plaats van vooruit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klinkt alsof je gewoon van vooraan moet beginnen. Ik vind het altijd erg moeilijk nog zinnige conclusies te trekken als er zo enorm veel veranderd is in de tussentijd. Feiten op een rij (& documenteren), tests doen (& documenteren) en veel nadenken. Maar misschien is dat alleen mijn methode van foutzoeken? Alle forums afschuimen levert inderdaad niet altijd voldoende op.960turbo schreef : Ik geraak er dus alleen maar op achteruit in plaats van vooruit.
Volgende week ga ik mijn EGT sensor er uit laten halen, ik krijg 'm zelf niet los. Ben heel benieuwd of het versterker doosje open te krijgen is. Iig verwacht ik dat het geen ingewikkelde schakeling zal zijn om desnoods compleet te reverse-engineeren. Volgende week ook een nieuwe tussendemper in de uitlaat (lek, APK afkeur) en nieuwe fusee's (ook APK afkeur). Dat naast motor- en versnellingsbak olie verversen en natuurlijk weer een verse APK.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou dan betekenen dat ik opnieuw een nieuwe brandstofcomputer zou moeten steken, ik denk het niet want dan gaan we voor de sloop?Johan Vlagsma schreef : Klinkt alsof je gewoon van vooraan moet beginnen.
Je moet eerst, na de antiroest, de achterste schroef, het verst van de collector, losdraaien en dan komt de andere ook wel los.Johan Vlagsma schreef : Volgende week ga ik mijn EGT sensor er uit laten halen, ik krijg 'm zelf niet los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn gevoel zegt dat de benadering/advies van Johan steekhoudend is.
Ik VERMOED (!) dat je namelijk niet "zomaar" materialen van een FT met een GT kunt "ruilen".
Deze uitspraak is niet gestaafd, maar puur gevoel en dat gevoel is gebaseerd op hetgeen ik aan storingssoorten heb gelezen en zelf ook heb ervaren.
Ik heb het beeld van deze motoren, dat alles zeer nauw met elkaar samenhangt. En dat bevordert "uitruilen" niet echt.
Is de brandstofcomputer die er in zat, wel de juiste? Kloppen de nummers van de sensoren die je hebt vervangen.
De software in de Bosch brandstofcomputers is behoorlijk verschillend, volgens mij. Je hebt LH 2.4, LH 2.4.2 en LH 2.4.4.
Ik denk dus dat de subtiliteiten samen de oplossing gaan bieden.
Dus: verzamel je documentatie van jouw exemplaar. Op basis van de VIN-code. Ga op zoek naar alles wat er over is gedocumenteerd en val niet in de valkuil van "iets anders zal wel ongeveer hetzelfde werken"...
Groeten,
Lieme Huib (B204FT met continu aanwezige storingscode 3-4-4 in de TPU)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, ik bedoel vooraan beginnen met nadenken. Alles vergeten wat je tot nu toe hebt gedaan en helemaal blanko beginnen met de feiten vaststellen en nadenken. Het is zaak zo min mogelijk te veranderen en als je wat verandert vast te stellen of het er beter op wordt. Zo niet, je verandering weer terugdraaien zodat je weer in je oude situatie zit. En tussentijds erg nauwkeurig documenteren want na een aantal theorieen en testen weet je absoluut niet meer wat er ook al weer aan de hand was, bovendien kun je onderweg denkfouten maken die je graag wilt kunnen corrigeren. Systematisch foutzoeken is de enige manier die 100% zeker naar een oplossing leidt (ook al is die oplossing misschien duur)960turbo schreef : Dat zou dan betekenen dat ik opnieuw een nieuwe brandstofcomputer zou moeten steken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel maar één foutcode, 4-3-1 in TCU (temp gever koelwater)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het rare blijft dat na het vervangen van de brandstofcomputer hij eerst lekker liep en geleidelijk aan steeds slechter is gaan lopen. De brandstofcomputer is volgens de vorige eigenaar die er 10 jaar mee gereden heeft nooit vervangen dus gaan we er van uit dat dit toch de juiste is.
Van vooraf beginnen met nadenken is inderdaad wel nodig, het begint een echte braincracker te worden. Ik ga steeds harder denken dat het ergens een gebroken kabel gaat zijn aangezien de vorige eigenaar het er over had dat hij dan goed liep, dan weer eens stilviel en dan weer een tijdje goed liep.
Flip op de cover van de distributie staat bij mijn ook B204FT, maar ben niet zeker of dit de juiste cover is of mss ook ooit motor vervangen maar dat denk ik niet, vorige eigenaar heeft m gekocht met 10000km op de teller en nooit iets aan vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het staat bij mij op het blok zelf, dus er is een GT vervangen voor een FT (onderblok).960turbo schreef : Flip op de cover van de distributie staat bij mijn ook B204FT, maar ben niet zeker of dit de juiste cover is of mss ook ooit motor vervangen maar dat denk ik niet, vorige eigenaar heeft m gekocht met 10000km op de teller en nooit iets aan vervangen.
Groet,
Philip