2.0 16v turbo (B204FT en GT) met foutcodes

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2008 13:02 #1201276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lol

MSuidgeest schreef :

JW schreef : IK heb laatst een set spiegels gekocht, voor verzenden had de verkoper ze getest, werkten goed, maar hij had ze nog even voor verzenden met contactspray ingespoten, voor de zekerheid.

Ik kan het niet laten, maar spiegels doen het toch altijd? Het gaat natuurlijk om schakelaars maar de hele zinsopbouw vind ik geweldig.
Van spiegels via contactspray naar schakelaars.

dyslectici hebben moeite met zinnen die te lang
of
Een verkeerde komma of letter, maakt van Jezus nog een ketter
Om Herman Finkers er maar bij te halen.... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2008 22:39 #1202292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update?
Er zijn in deze draad veel suggesies gedaan, hebben ze het gewenste resultaat gehad? Welke nieuwe feiten ben je aan de weet gekomen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 13:49 #1202443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorlopige stand van zaken
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk stekkerverbindingen te openen en zuiver te maken.
Tot dusver zonder resultaat, wel heb ik nog eens geprobeerd met de oude brandstofcomputer maar dan was er nog geen poging tot aanslaan.
Voor zover ik nu sta zit ik met het feit dat na het vervangen van de originele brandstofcomputer de auto initieel zeer goed liep maar naarmate de tijd vorderde hij alleen maar slechter liep tot nu wel proberen aan te slaan maar niet meer lopend te houden.
Ik geraak er dus alleen maar op achteruit in plaats van vooruit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 20:14 #1202501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutzoeken

960turbo schreef : Ik geraak er dus alleen maar op achteruit in plaats van vooruit.

Klinkt alsof je gewoon van vooraan moet beginnen. Ik vind het altijd erg moeilijk nog zinnige conclusies te trekken als er zo enorm veel veranderd is in de tussentijd. Feiten op een rij (& documenteren), tests doen (& documenteren) en veel nadenken. Maar misschien is dat alleen mijn methode van foutzoeken? Alle forums afschuimen levert inderdaad niet altijd voldoende op.
Volgende week ga ik mijn EGT sensor er uit laten halen, ik krijg 'm zelf niet los. Ben heel benieuwd of het versterker doosje open te krijgen is. Iig verwacht ik dat het geen ingewikkelde schakeling zal zijn om desnoods compleet te reverse-engineeren. Volgende week ook een nieuwe tussendemper in de uitlaat (lek, APK afkeur) en nieuwe fusee's (ook APK afkeur). Dat naast motor- en versnellingsbak olie verversen en natuurlijk weer een verse APK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 19:51 #1202616 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van vooraf opnieuw

Johan Vlagsma schreef : Klinkt alsof je gewoon van vooraan moet beginnen.

Dat zou dan betekenen dat ik opnieuw een nieuwe brandstofcomputer zou moeten steken, ik denk het niet want dan gaan we voor de sloop?

Johan Vlagsma schreef : Volgende week ga ik mijn EGT sensor er uit laten halen, ik krijg 'm zelf niet los.

Je moet eerst, na de antiroest, de achterste schroef, het verst van de collector, losdraaien en dan komt de andere ook wel los.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 21:16 #1202624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opnieuw opbouwen...
Joris,
Mijn gevoel zegt dat de benadering/advies van Johan steekhoudend is.
Ik VERMOED (!) dat je namelijk niet "zomaar" materialen van een FT met een GT kunt "ruilen".
Deze uitspraak is niet gestaafd, maar puur gevoel en dat gevoel is gebaseerd op hetgeen ik aan storingssoorten heb gelezen en zelf ook heb ervaren.
Ik heb het beeld van deze motoren, dat alles zeer nauw met elkaar samenhangt. En dat bevordert "uitruilen" niet echt.
Is de brandstofcomputer die er in zat, wel de juiste? Kloppen de nummers van de sensoren die je hebt vervangen.
De software in de Bosch brandstofcomputers is behoorlijk verschillend, volgens mij.  Je hebt LH 2.4, LH 2.4.2 en LH 2.4.4.
Ik denk dus dat de subtiliteiten samen de oplossing gaan bieden. 
Dus: verzamel je documentatie van jouw exemplaar. Op basis van de VIN-code. Ga op zoek naar alles wat er over is gedocumenteerd en val niet in de valkuil van "iets anders zal wel ongeveer hetzelfde werken"...
Groeten,
Lieme Huib (B204FT met continu aanwezige storingscode 3-4-4 in de TPU)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 22:19 #1202641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oplossing

960turbo schreef : Dat zou dan betekenen dat ik opnieuw een nieuwe brandstofcomputer zou moeten steken

Nee, ik bedoel vooraan beginnen met nadenken. Alles vergeten wat je tot nu toe hebt gedaan en helemaal blanko beginnen met de feiten vaststellen en nadenken. Het is zaak zo min mogelijk te veranderen en als je wat verandert vast te stellen of het er beter op wordt. Zo niet, je verandering weer terugdraaien zodat je weer in je oude situatie zit. En tussentijds erg nauwkeurig documenteren want na een aantal theorieen en testen weet je absoluut niet meer wat er ook al weer aan de hand was, bovendien kun je onderweg denkfouten maken die je graag wilt kunnen corrigeren. Systematisch foutzoeken is de enige manier die 100% zeker naar een oplossing leidt (ook al is die oplossing misschien duur)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 23:47 #1202659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ruilmotor is een B204
Mijn ruilmotor is een B204 FT, terwijl er geen katalysator onder hangt. Het is vermoedelijk een GT geweest, maar FT en GT blokken zijn in principe gelijk. Bij een ruilmotor zullen denk ik geen andere computers gegeven worden...?
Wel maar één foutcode, 4-3-1 in TCU (temp gever koelwater) 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 07:56 #1202689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veranderingen
Alle sensors en de computer die ik tot nog toe vervangen heb door die van de FT zijn telkens vervangingen van identieke aard.  Ik ben er dus niet van uit gegaan dat ongeveer ook wel goed is, telkens heb ik de nummers nagekeken alvorens te verwisselen. De sensors waren geen van allen slecht, want die zitten nu in de FT waar ik "dagelijks" mee rijd en die gaat nog steeds goed.
Het rare blijft dat na het vervangen van de brandstofcomputer hij eerst lekker liep en geleidelijk aan steeds slechter is gaan lopen.  De brandstofcomputer is volgens de vorige eigenaar die er 10 jaar mee gereden heeft nooit vervangen dus gaan we er van uit dat dit toch de juiste is.
Van vooraf beginnen met nadenken is inderdaad wel nodig, het begint een echte braincracker te worden.  Ik ga steeds harder denken dat het ergens een gebroken kabel gaat zijn aangezien de vorige eigenaar het er over had dat hij dan goed liep, dan weer eens stilviel en dan weer een tijdje goed liep.
Flip op de cover van de distributie staat bij mijn ook B204FT, maar ben niet zeker of dit de juiste cover is of mss ook ooit motor vervangen maar dat denk ik niet, vorige eigenaar heeft m gekocht met 10000km op de teller en nooit iets aan vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 13:29 #1202713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FT

960turbo schreef : Flip op de cover van de distributie staat bij mijn ook B204FT, maar ben niet zeker of dit de juiste cover is of mss ook ooit motor vervangen maar dat denk ik niet, vorige eigenaar heeft m gekocht met 10000km op de teller en nooit iets aan vervangen.

Het staat bij mij op het blok zelf, dus er is een GT vervangen voor een FT (onderblok).
Groet,
Philip 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD