Koelvloeistoflucht in compartiment 965> (VERVOLG 3) DE OFFERTE
- V700 register
- Nieuw lid
-
dergelijke opmerking is nooit overbodig, een gewaarschuwd mens... Maar volgens mij hoef je niet bang te zijn, hij gaat niet zelf sleutelen, en de foto's zijn geleend.henk 940LPT schreef : misschien overbodig te melden: denken jullie om de airbags ? zo' n ding af laten gaan als je er niet op verdacht bent is niet echt gezond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

zoals ik hiervoor al beschreef heb ook ik koelvloeistof op en onder de mat van de bestuurders kant gevonden. Nu lees ik in andere topics, die gaan over het vervangen van de kachelkraan en/of kachelradiator, dat dat bij mijn auto ( een 940 GLE zonder échte airco) een fluitje van een cent moet zijn! Hooguit een vervelende klus omdat je er niet makkelijk bij komt. Uit deze topic begrijp ik echter dat ik zo'n beetje mijn hele auto moet ontleden om erbij te kunnen! Nu moet ik uiteraard eerst vaststellen of het de kachelkraan dan wel de kachelradiator is maar wat kan ik verwachten in beide gevallen? Ik hoop nl. serieus dat ik niet dit soort foto's kan gaan maken binnenkort! Dus zijn er mensen die mij misschien kunnen vertellen over hun ervaringen daarmee?

PS, de nachtmerries vielen mee vannacht!

Gulle Groet,
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo1969 schreef : Halloallemaal,
zoals ik hiervoor al beschreef heb ook ik koelvloeistof op en onder de mat van de bestuurders kant gevonden. Nu lees ik in andere topics, die gaan over het vervangen van de kachelkraan en/of kachelradiator, dat dat bij mijn auto ( een 940 GLE zonder échte airco) een fluitje van een cent moet zijn! Hooguit een vervelende klus omdat je er niet makkelijk bij komt. Uit deze topic begrijp ik echter dat ik zo'n beetje mijn hele auto moet ontleden om erbij te kunnen! Nu moet ik uiteraard eerst vaststellen of het de kachelkraan dan wel de kachelradiator is maar wat kan ik verwachten in beide gevallen? Ik hoop nl. serieus dat ik niet dit soort foto's kan gaan maken binnenkort! Dus zijn er mensen die mij misschien kunnen vertellen over hun ervaringen daarmee?
PS, de nachtmerries vielen mee vannacht!
Gulle Groet,
volgens mij valt het met een 940 wel wat mee, het gaat hier over een 960. maar ik heb het zelf nooit gedaan, dus in hoeverre het meevalt kan ik je niet zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik meen bij mijn V90 toch gezien te hebben dat de onderste kanten van de middenconsole (waar de GSM gaatjes vaak zitten) los kunnen om te vervangen.ldoensen schreef : Eh Erik, bij een 960 is dit geen los middenconsole maar is dat het hele dashboard wat je dan moet vervangen
Troost is dat je dan niet je kachelunit uit elkaar hoeft te peuteren om de kachelradiateur eruit te halen zoals in mijn geval
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat erom waar je kachelkraan zit. Zit ie in het schutbord dan is het goed. zit ie onder de motor kap dan zijn de twee uiteinden in de motorruimte die door het schutbordsteken allebei van de kachelradiator en dan moet het hele zaakje uitelkaar.
Als je de schopplaat eruit haalt en de slangen volgt kom je bij de radiator. Daar zit een plaatje met 2 schroeven vast 1 onder en 1 boven. losmaken en de radiator kan je er zijwaarts uitschuiven. Gaspedaal zit dan nog in de weg maar die kan er ook af.
Ik koop altijd auto's zonder airco

Rob
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Van de V90 weet ik het niet, maar de 760 1988- en de 960 1992-1994 is de middenconsolezijkant helaas één geheel met het hele dashboard.mbroeren schreef :
ik meen bij mijn V90 toch gezien te hebben dat de onderste kanten van de middenconsole (waar de GSM gaatjes vaak zitten) los kunnen om te vervangen.ldoensen schreef : Eh Erik, bij een 960 is dit geen los middenconsole maar is dat het hele dashboard wat je dan moet vervangen
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-