Koelvloeistoflucht in compartiment 965> (VERVOLG 3) DE OFFERTE

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2008 22:51 #1199405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een

henk 940LPT schreef : misschien overbodig te melden: denken jullie om de airbags ? zo' n ding af laten gaan als je er niet op verdacht bent is niet echt gezond.

dergelijke opmerking is nooit overbodig, een gewaarschuwd mens... Maar volgens mij hoef je niet bang te zijn, hij gaat niet zelf sleutelen, en de foto's zijn geleend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2008 23:44 #1199410 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic airbags
Nee, dat is niet tegen dovemans oren. Ik heb, voordat ik er aan begon, de massaklem losgehaald. Het lijkt mij ook niet meer dan normaal als je je dashboard eruit gaat halen, toch?
De foto's zijn van mij(n auto) Ik heb dat klusje 1,5 jaar geleden voor de kiezen gehad  

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 09:59 #1199422 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic met of zonder airco...
Halloallemaal,

zoals ik hiervoor al beschreef heb ook ik koelvloeistof op en onder de mat van de bestuurders kant gevonden. Nu lees ik in andere topics, die gaan over het vervangen van de kachelkraan en/of kachelradiator, dat dat bij mijn auto ( een 940 GLE zonder échte airco) een fluitje van een cent moet zijn! Hooguit een vervelende klus omdat je er niet makkelijk bij komt. Uit deze topic begrijp ik echter dat ik zo'n beetje mijn hele auto moet ontleden om erbij te kunnen! Nu moet ik uiteraard eerst vaststellen of het de kachelkraan dan wel de kachelradiator is maar wat kan ik verwachten in beide gevallen? Ik hoop nl. serieus dat ik niet dit soort foto's kan gaan maken binnenkort! Dus zijn er mensen die mij misschien kunnen vertellen over hun ervaringen daarmee?

PS, de nachtmerries vielen mee vannacht!

Gulle Groet,

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 10:08 #1199423 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Schroefgaten

ldoensen schreef : De foto's zijn van mij(n auto) Ik heb dat klusje 1,5 jaar geleden voor de kiezen gehad

Gelijk een uitgelezen kans om je middenconsole met handsfree-telefoon-schroefgaten te vervangen . Bij de 960 moet dit (van de foto's) dan ook gebeuren (en heb ik het dus nooit gedaan bij Bor).

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 11:04 #1199427 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic middenconsole..
Eh Erik, bij een 960 is dit geen los middenconsole maar is dat het hele dashboard wat je dan moet vervangen   Troost is dat je dan niet je kachelunit uit elkaar hoeft te peuteren om de kachelradiateur eruit te halen zoals in mijn geval

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 11:18 #1199429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij een 940 valt het mee

Miquelangelo1969 schreef : Halloallemaal,

zoals ik hiervoor al beschreef heb ook ik koelvloeistof op en onder de mat van de bestuurders kant gevonden. Nu lees ik in andere topics, die gaan over het vervangen van de kachelkraan en/of kachelradiator, dat dat bij mijn auto ( een 940 GLE zonder échte airco) een fluitje van een cent moet zijn! Hooguit een vervelende klus omdat je er niet makkelijk bij komt. Uit deze topic begrijp ik echter dat ik zo'n beetje mijn hele auto moet ontleden om erbij te kunnen! Nu moet ik uiteraard eerst vaststellen of het de kachelkraan dan wel de kachelradiator is maar wat kan ik verwachten in beide gevallen? Ik hoop nl. serieus dat ik niet dit soort foto's kan gaan maken binnenkort! Dus zijn er mensen die mij misschien kunnen vertellen over hun ervaringen daarmee?

PS, de nachtmerries vielen mee vannacht!

Gulle Groet,

volgens mij valt het met een 940 wel wat mee, het gaat hier over een 960. maar ik heb het zelf nooit gedaan, dus in hoeverre het meevalt kan ik je niet zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 14:29 #1199567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic los

ldoensen schreef : Eh Erik, bij een 960 is dit geen los middenconsole maar is dat het hele dashboard wat je dan moet vervangen

Troost is dat je dan niet je kachelunit uit elkaar hoeft te peuteren om de kachelradiateur eruit te halen zoals in mijn geval

ik meen bij mijn V90 toch gezien te hebben dat de onderste kanten van de middenconsole (waar de GSM gaatjes vaak zitten) los kunnen om te vervangen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 19:26 #1199587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonder airco
 niet moeilijk.
Het gaat erom waar je kachelkraan zit. Zit ie in het schutbord dan is het goed. zit ie onder de motor kap dan zijn de twee uiteinden in de motorruimte die door het schutbordsteken allebei van de kachelradiator en dan moet het hele zaakje uitelkaar. 
Als je de schopplaat eruit haalt en de slangen volgt kom je bij de radiator. Daar zit een plaatje met 2 schroeven vast 1 onder en 1 boven. losmaken en de radiator kan je er zijwaarts uitschuiven. Gaspedaal zit dan nog in de weg maar die kan er ook af.
Ik koop altijd auto's zonder airco :-)
Rob

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 00:07 #1199614 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Vroeger

mbroeren schreef :

ldoensen schreef : Eh Erik, bij een 960 is dit geen los middenconsole maar is dat het hele dashboard wat je dan moet vervangen

ik meen bij mijn V90 toch gezien te hebben dat de onderste kanten van de middenconsole (waar de GSM gaatjes vaak zitten) los kunnen om te vervangen.

Van de V90 weet ik het niet, maar de 760 1988- en de 960 1992-1994 is de middenconsolezijkant helaas één geheel met het hele dashboard. 

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 00:30 #1199615 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic and....
guess what, van een 960 type 2(95-96) is ie ook in een stuk....of zou ik dat 1,5 jaar geleden niet opgemerkt hebben en voor niks het hele dashboard eruit hebben gehaald......    Neeeee, ik denk het niet Martijn  lijkt me stug...Foto's!!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC