Koelvloeistoflucht in compartiment 965> (VERVOLG 3) DE OFFERTE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kom ik terug van de sleuteldag (waar ik alleen koffie en beschuit met muisjes heb gegeten trouwens) komt er 2 km voor mijn huis door de ventilatieroosters een enorme koelvloestoflucht zetten. Niet veel later gaat een waarschuwingslampje branden (met dat schoepje). Ik heb nog 1 km te gaan...Even doorzetten.
Klep open en mijn ogen zien een koelvloeistofniveau dat onder het minimum is maar het niveau stond al vrij laag...Verder lekt er ook het eea onder de wagen maar dat na het weer bijvullen en een rondje rijden weer verdwenen leek te zijn. Maar na nog een rondje rijden komt het probleem toch weer terug. De passagiersvloer is tevens doordrenkt met koelvloeistof.
Verder zie ik achterin de motorruimte tegen het passagiersgedeelte (onder de airco, die uitstaat)) een soort van klein gebogen afvoerpijpje? waar het eea uitdruppelt wat volgens mij toch koelvloeistof is. Waar de lekkage zit kan ik niet ontdekken.
Wie kan mij verder helpen waar het mogelijk probleem kan zitten, en wat zegt het als er plots een flinke koelvloeistoflucht door de ventilatiesleuven naar binnen komt.
Bedankt maar weer en met groet,
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een tapje? Druppels?
Bij druppels is aandraaien eventueel een optie, of losnemen en onderzoeken op een scheurtje.
Kun je foto's plaatsen zodat je kunt illustreren wat je bedoelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dit iets waar ik zelf goed bij kan om het eea te checken? En hoe vallen de kosten uit indien ik dit laat repareren?
Trouwens, weet jij of ik gewoon kan bijvullen met gewoon kraanwater als tussentijdse oplossing?
Groeten
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bijvullen met water kan als noodmiddel. Hoe het bij een 960 moet weet ik zo niet, bij een 940 is het als amateur toch wel een aantal uurtjes werk. Radiator zelf weet ik zo niet.
Er is vast wel een 960 specialist hier die dit weet -

Sterkte,
Paul
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
NEE!!! (of het moet het enige zijn dat je in de buurt hebt als je ergens eenzaam met pech staat)Vliegende Hollander schreef : Trouwens, weet jij of ik gewoon kan bijvullen met gewoon kraanwater als tussentijdse oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Demonteer je dashboardkastje en de schopplaat aan de bijrijders kant, daat achter zie je een langwerpigekap met een aantal bollen er op, demonteer deze kap en daar achter vind je de verdamper van de airco en de kachelradiator, waar ik vrijwel zeker van weet dat deze het probleem is zoals jij het beschrijft.
Kachelkraan zal het niet zijn, deze zit namelijk onder de motorkap tegen het schutbord aangeschroeft waar de slangen van de kachelradiateur naar binnen gaan.
Let er trouwens op bij het verwijderen van de langwerpige kap, dat dit een beetje duw en trekwerk is als je alle parkers heb verwijdert, kap zit namelijk ook nog vast gekit.
Gr Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik de motor laat draaien en de ventilator zet ik op max, dan guts het vanuit het midden (dus flink links van die kap met 3 bollen enorm naar binnen). Zet ik de vent. op 0 dan stopt het gutsen ook weer. En dan kom ik ook nog net van de sleuteldag....
Ik weet het al, morgen de garage bellen! Het valt mij op dat er hier erg weinig leden in de omgeving zijn om uit te huilen....Terwijl dit best toch wel een Volvorijk gebied is. Maar dat terzijde...
Met groet,
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vliegende Hollander schreef : Ik weet het al, morgen de garage bellen! Het valt mij op dat er hier erg weinig leden in de omgeving zijn om uit te huilen....Terwijl dit best toch wel een Volvorijk gebied is. Maar dat terzijde...
Met groet,
Rik
He_eeh Rik, Doe toch maar zoveel mogelijk zelf, het kost je anders ongetwijfeld handenvol geld. Er is nog een sleuteldag in Heerhugowaard binnenkort. Misschien kun je wachten tot dan? De ventilator niet meer openzetten? Uithuilen kan hier vast wel op het forum, misschien moeten we daar een aparte topic voor maken ...
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.