B230FT vervangen voor een B230FK

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 20:50 #1199942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat zal ik met oude motor doen
Vandaag is de ombouw van de B230FK in mijn 1991 780er begonnen en deze zal waarschijnlijk morgen gereed zijn, er zijn nog een aantal dingen gevonden die niet goed waren.
De kabel van sensor boven het vliegwiel was 3/4 door, hopelijk gaat het starten sneller dan de huidige ca. 4 maal ronddraaien en de radiator blijkt een lekkage aan onderzijde te hebben, wordt teruggeplaatst maar zal op korte termijn vervangen worden.
De  oude motor gaat in princiepe de oud ijzer bak in, is dit verstandig en/of interessant om de motor nog te openen om in detail te zien wat de speling was op de cilinders ed
Heeft het nog zin om bepaalde delen te demonteren en te bewaren, feitelijk is het alleen het blok met kop die overblijven.
 Hoop morgen te kunnen schrijven dat hij weer rijd als een zonnetje

groet
Anno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 21:00 #1199943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip: bewaar het oude
tip: bewaar het oude vliegwiel! de dualmass vliegwielen van de B230FK's zijn niet zo duurzaam en erg duur om te vervangen. Je kan dan de oude er weer opzetten.
De kop is ook aantrekkelijk om te bewaren omdat deze speciale uitlaatkleppen hebben als het om een turbo-kop gaat.
Het oude uitlaatspruitstuk zou ik ook niet wegdoen, turbo-spruitstukken liggen niet op iedere straathoek te grabbel.
Denk er goed aan om alle(!) sensoren uit het oude blok over te zetten in het nieuwe blok! Ze moeten immers matchen met de ECU in de auto!
succes met de ombouw!
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 22:59 #1200417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het blok is om
Afgelopen vrijdag is mijn B230FT blok vervangen door het B230FK blok.
Deze motor loopt prachtig hij ligt zeer rustig in het vooronder te draaien met een klein beetje tikkende kleppen.
Bij het omzetten bleek dat de radiator een beetje gelekt heeft aan de onderzijde en dat de bovenste uitlaat aansluiting vrijwel vergaan was. Hij is vervangen door een mooie orginele glimmende volvo radiator die eigenlijk wel een beetje teveel nieuw is zo tussen de 17 jaar oudere motordelen.
Er is nog 1 ding wat nog niet goed is en dat is de pingelsensor, daarvoor gaat hij volgende week terug. Ik heb toch al wat voor werk gedaan, of het juiste stekkertje gebruikt is, deze wordt nog weleens verwisseld las ik met de ernaast liggende temperatuur sensor. Ik heb ook gecontroleerd of er sluiting zat in de kabel, blijkt ok te zijn en vanavond de sensor verwisseld voor degene uit mijn oude blok. Resultaat is dat ook deze pingelsensor bij ca 3000 toeren een foutmelding geeft 1-4-3 op pin 6.
Hebben jullie nog eing idee wat er fout zou kunnen zijn, misschien iets van aarding, een te hoge compressie op een van de cilinders??

groeten
Anno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2010 16:36 #1278792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic revisie

anno schreef : Tsja wat te doen, ik heb al redelijk wat in deze auto geinvesteerd, nieuwe turbo, achterdempers, remmen en regelmatig onderhoud. Kleppen stellen is 10000 km geleden gedaan zou natuurlijk weer wat verlopen kunnen zijn.
Revisie organiseren auto x aantal dagen kwijt, hou je wel alles origineel heeft iemand enig idee van de kosten.
Bij wie kan ik zoiets laten doen.
groeten 
Anno

Bij mij in Zweden kun je zoiets laten doen, blijf je een paar dagen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC