Lullige uitlaat vraag..

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 14:47 #1192021 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Origineel

robertm schreef : Ik weet niet waar jullie die goedkope prijzen vandaanhalen. Een originele achterdemper voor een B6304F (alleen de achterdemper) kost 204Euro....Ik heb hem toch maar besteld, er is geen alternatief....

Er zijn zo te zien veel minder alternatieven voor de B6304F dan voor de red blocks.
Weet je of je een 'oude' ovale krijgt met bocht, of zo'n nieuwe rechthoekige met rechte eindpijp? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 15:16 #1192023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou..
hier was best wat te vinden dunkt me
www.simons.se/NH/universal.htm
en anders Paul kuppens..
www.paulkuppens-usaparts.nl/nederlands/nederlands.htm  
die had wel wat voor je kunnen maken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 15:24 #1192026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel.

robertm schreef : Ik weet niet waar jullie die goedkope prijzen vandaanhalen. Een originele achterdemper voor een B6304F (alleen de achterdemper) kost 204Euro....Ik heb hem toch maar besteld, er is geen alternatief....

Al scheelt het niet veel.
Ik kan hem voor 189 euro op de deurmat (nou ja, op de stoep) laten bezorgen.Achterste demper, voor de B6304 met nummer 9161793.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 15:57 #1192028 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Heb je gechecked?

Jeroen schreef : hier was best wat te vinden dunkt me
www.simons.se/NH/universal.htm

Ik heb nu inmiddels voor de derde keer daar gekeken, maar de 960 staat er niet bij, of ik kan niet zoeken. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 16:00 #1192029 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Simons
Kan jij iets in die Simons katalogus vinden dat ook maar bij benadering erop lijkt dan?
Achterste demper voor een 960 met B6304, kijk maar eens in de Bosal catalogus hoe dat eruit ziet.
Ik kan bij het universeel-assortiment niets vinden dat ook maar enigszins lijkt, is allemaal rond of ovaal, en met de in- en uitgang centraal in plaats van excentrisch geplaatst.
In het klassieker-assortiment staat niet een van onze auto's genoemd: ze hebben niet een kant-en-klaar pakket voor een 700 of 900 kennelijk.
Maatwerk (Paul kuppens) is natuurlijk altijd mogelijk, maar zal niet goedkoop zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 18:07 #1192045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eric,
Recht of S-stuk weet ik niet. Ik zie wel. Ik hoop op het recht stuk, anders zaag ik het S-stuk eraf en las er een rechte pijp op. Vind dat mooier staan voor het gezicht. Maar als ik jou begrijp is de pot met S-stuk niet meer leverbaar. Dat zal ook wel voor Belgie gelden. Ik hou het hierbij, genoeg gezeurd over uitlaten
Groetjes,
Robert.
PS: ik moet wel een week wachten op het de demper. Er is ook geen haast mee geboden, dat scheelt. Ik zie de aanscfah van de Walker dus maar als leergeld, hoewel ik nooit problemen heb gehad met Bosal. Misschien altijd geluk gehad? Zou kunnen natuurlijk. Walker is de eerste keer, en de laatste. Bosal kon, zoals we konden overzien in de onderdelenzaak niet de juiste leveren (voorste aansluiting van achterste demper niet OK, of de hele boel vervangen, maar dat was niet nodig, middenpot is nog in top conditie).

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 01:28 #1192093 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Toen ik nog...
Een 740 (84), met ZF-automaat-bak reed, zat daar een Walker uitlaat onder.
Het was een GLE met een K-Jetronic.(is gewoon een windvaantje in de inlaat)
Liep gewoon K*T wat je er ook aan deed.
Niet af te stellen!!!! Automaat schakelde niet op tijd enz enz.
Ik was voor m'n werk in Sweden, daar bij de dealert een "doe het zelf" doos met een complete org. uitlaat meegenomen (1/4 van de prijs in NL)
Resultaat; ik kende de auto niet meer terug. Hij liep weer volledig volgens de fabrieks specificaties.
Mijn conclusie; als een uitlaat bij zo'n basic auto als een 740 met K-Jetronic zoveel invloed heeft, moet een verkeerde uitlaat bij meer geavanceerde systemen de randen van het regel berijk wel benaderen.

Mijn oordeel; koop origineel en winkel een beetje in d'ronten of hilversum................(woord-grapje)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 17:14 #1192826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijziging uitlaat 960's en S/V90's??
Weet iemand of er in de loop van tijd een wijziging is doorgevoerd in het uitlaatsysteem van de 960 serie??
Ik heb in VADIS gekeken naar het stocknummer voor de achterdemper van mijn '92-er 965 Estate: 9445320. Vandaag geleverd en gemonteerd (nou ja...) Hij ziet er heel anders uit (rechthoekig ipv ovaal. je weet wel, zo'n modern ding) en heeft een rechte uitgaande pijp ipv S vorm. Toch vermeld de demper het juiste artikelnummer: 9445320. De voorste pijp is halverwege plat, in plaats van geheel rond. Hij past prima, behalve dat de ophangklemmen een cm of drie te ver naar achteren zijn gemonteerd. Ik heb het voorlopig opgelost, maar zit niet echt lekker. Je kunt wel zien dat de uitlaat bedoeld is voor deze wagen. Pijpen, krommingen en vrije ruimte zijn heel OK.
Mijn VADIS is van 2002. Het lijkt er op dat er op gegeven moment een wijziging is doorgevoerd; misschien uitlaatsysteem van multilink en starre achteras hetzelfde (vandaar misschien die platte voorste pijp die bij mij helemaal niet nodig is) en wellicht zijn er twee nieuwe chassisophangbeugeltjes benodigd voor de ophangrubbers van de uitlaat?.... Wie weet het? Mijn VADIS gaat niet zo ver en misschien is de modificatie vrij laat ingevoerd. Of is er bij deze pot een nieuwe middendemper benodigd die die drie cm opvangt??? Als dat laatste het geval is las ik de ophangbeugels van de Walker uitlaat op de juiste positie op de nieuwe originele demper en wacht gewoon tot de middelste demper op gegeven moment rot is. Deze is namelijk nog in heel goede staat en vind het dan zonde om deze te vervangen.
Robert
Ah ja: Deze uitlaat is WEL stil! Gelukkig. De Walker gaat naar zolder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 18:15 #1192832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgezocht
Ik heb het bij Skandix even opgezocht (een leverancier van volvo spul)Daar staat het volgende vermeld:Schalldämpfer hinten Original    1005006        Volvo    900 (960)    9445320   Abgasanlage    1 Stk.    Volvo 960    Motor B6304 Fahrzeuge mit Starrachse (= 5-türer bis -94)    Volvo    237,88 EUR
Maar ook nog: Schalldämpfer hinten    1002468        Skandix    900 (960)    9445320     Abgasanlage    1 Stk.    Volvo 960    Motor B6304 Fahrzeuge mit Starrachse (= 5-türer bis -94)    Volvo    161,79 EUR 
De laatste is dus een replica.
Ik vermoed dat jij, als ik je verhaal zo lees, de tweede hebt ontvangen, terwijl je de eerste verwachtte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 18:45 #1192839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee,
Bovenste model. Zo ziet-ie er uit. Origineel Volvo geleverd met bekende sticker. Alleen is de ophangbeugel vastgelast aan de pot, en niet zoals te zien op de foto "los" (?) te verstellen? Ik ben benieuwd naar de reacties, of misschien is de beugel per ongeluk op een verkeerde plaats vastgelast aan de demper?? Dat zal wel heel toevallig zijn dan. Fabrieksfout. Kan het mij niet voorstellen. Het stocknummer, plaatjes en beschrijving van -1994 kloppen nog wel met jouw verhaal, dat is dus NIET veranderd lijkt het...
Middendemper is ook origineel. Kat is origineel van RVS (inox), die gaat een leven lang mee.. Vreemd tot zo ver waarom de ophangbeugels 3 cm uit het lood liggen.
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC