Lullige uitlaat vraag..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 20:05 #1191768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter alternatief
de prijzen horende denk ik:
nog lang niet gek, een Simons uitlaat!
Pasvorm 100%
duurzaamheid ook
en dan nog mooier ook
en geen harder geluid.
laten liggen die imitatiedingen dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 20:43 #1191774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaat

Jeroen schreef : de prijzen horende denk ik:
nog lang niet gek, een Simons uitlaat!
Pasvorm 100%
duurzaamheid ook
en dan nog mooier ook
en geen harder geluid.
laten liggen die imitatiedingen dus

volledig mee eens! die van mij zit nu onder mijn 2de 940T, totaal 5j in gebruik en het is er niet aan te zien.
die goedkope walker en bosal dingen zijn vaak schottendempers. Dat kost je vermogen. Een simons is een absorbsie demper: prachtig stil en alleen fruitig aanwezig bij plankgas. Kost iets meer maar heb er al veel plezier van gehad.
overigens is het wel zo dat uitlaten zich ook moeten aanpassen, meestal worden ze iets stiller na een aantal keer flink warm te zijn gereden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 21:19 #1191778 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Baten en kosten
Hallo Jan

JanV schreef : die goedkope walker en bosal dingen zijn vaak schottendempers. Dat kost je vermogen. Een simons is een absorbsie demper: prachtig stil en alleen fruitig aanwezig bij plankgas. Kost iets meer maar heb er al veel plezier van gehad.

Hoeveel vermogen kost zo'n schottendemper?  Of eigenlijk, hoeveel extra vermogen heb je als je een absorbsiedemper (van Simons) gebruikt?  Ga maar even uit van een B234F met ongeveer 155 pk. 
En wat kost zo'n absorbsiedemper (van Simons)?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 23:51 #1191794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho even, nu ineens Simon, Volvo niet goed dan?
De onderwerpregel zegt het al...

Mijn dempers zijn niet zo best meer, dus binnenkort...????
Peter

LObbes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2008 11:59 #1191816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo is wel ok denk ik
De Volvo uitlaat is wel ok denk ik,
In ieder geval qua pasvorm, en dat heeft Walker totaal niet, zo te lezen.
maar een Simons is wel van een andere kwaliteit dan standaard.
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/14279
Prijs voor dit setje (voor een turbo) onder de 300 euro. In de duurste kwaliteit,  inclusief verzending en met ALLE beugels en ophangrubbers.
met een uurtje brughuur dan ben je klaar
Echt helemaal goed.
Wytze kan je meer vertellen over levering en zo , en hier staat de catalogus
www.simons.se  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 00:12 #1191916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles over uitlaten...
...lees je hier: <a href=" www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html "> www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html
winst op een B234F? misschien 3 tot 5 pk voornamelijk in hoge toeren. misschien 2-4% lager verbruik bij gelijkblijvende rijstijl en snelheden? Gewoon mijn gokje.
kosten Simons? Geen idee, hij zat al onder mijn eerste 940T dus niet zelf gekocht. google is je digitale vriend.
orgineel Volvo is vooral duurzamer vanwege de betere constructie maar ik denk dat ook dat schottendempers zijn. Voldoet op zich prima voor een daily driver.
als je een losse absorbsie demper inkijkt zie je dat de pijp door en door loopt en dat in de pot de pijp volledig geperforeerd is . In de rest van de pot achter de perforatie zit het dempingsmateriaal, vaak glaswol.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 13:36 #1191953 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volvo
Het geluid zal waarschijnlijk eerder in de keus voor Walker gelegen zijn dan in het andere type. Je hebt zelf in mijn V90 gereden: die heeft de originele Volvo-uitlaat, en daar heb je ook niet echt iets opgemerkt. Is natuurlijk wel anders: minimale afwijkingen in je eigen auto vallen uiteraard het meeste op.
Mijn ervaring met niet-volvo uitlaten onder 740 en 940 is ook, dat ze minder stil zijn, ook iets blikkeriger. Voor een viercilinder zou ik iedereen adviseren de originele halfset van Wytze te kopen: kosten liggen nauwelijks boven kwikfit oid, pasvorm en kwaliteit zijn echt heel anders! Als je bewust voor een Simons sportuitlaat kiest, is dat natuurlijk een ander verhaal...
Voor de zescilinders ligt het allemaal wat anders: prijzen van Volvo spul liggen fors hoger, imitatie is beduidend goedkoper: in de prijslijst van Wytze staat er helemaal niets voor.
Simons kan geen uitlaten leveren voor een B28(0), dat heb ik al een paar maal gevraagd, voor de B6xx4 nog niet gevraagd maar ik betwijfel of er wat is. De prijzen van Wagner en Gunther zijn een goede richtlijn voor wat je kunt verwachten overigens. Bosal kan alleen een halfset (dus vanaf de kat naar achteren) leveren.
Overigens: de achterste demper is opgebouwd uit drie lagen: als de buitenste door is, dan ziet het er niet meer uit, maar duurt het nog wel even voordat de demper ook echt lek is. Dus voor andere 960-bezitters: je hoeft nog niet op korte termijn te vrezen dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 14:35 #1191957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijzen voor 940 ic
Heb ongeveer 3 maanden geleden ook het achterste gedeelte van de uitlaat vervangen, bij Wytze vandaan.
De dealer vroeg er 350 euro voor, de kwikfit ging nog verder 420 euro, bij Wytze bijna de helft al heb je dan geen montage.
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 19:36 #1191969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem,
Simons levert geen uitlaten voor de 960 Estate starre achteras ben ik inmiddels achter, wel voor de multilink maar die staan aangeschreven alszijnde sportuitlaat. Dat wil ik niet. Bovendien is de pk winst minimaal bij een atmosferische motor!
Jan V mag dan wel openuitlaten gebruiken (doorstroomdempers) voor een turbo werkt dat prima. Die hebben sowieso wat minder herrie aan de uitlaat. Ik ben de naam even kwijt, maar een Volvo eigenaar met een rode 2.0 16V turbo bij mij in de buurt had twee doorstroomdempers er onder zitten en je hoorde hem niet. Als je dat bij een atmosferische motor doet krijg je echt een lelijk geluid. Spreek uit ervaring, heb het allemaal gerprobeerd onder mijn 264 en een 760 V6. 
Die Walker begint mij te irriteren onderin de rpms. Op de snelweg hoor je hem niet meer, brom is weg, maar bij gas los hoor je zo'n doffe roffel. NIET GOED DUS! Met achterraam open en in de stad krijg je wel in de gaten dat er een dikke motor in de machinekamer ligt.. Je moet er van houden, maar vind het niet fijn voor dit model. Ik zal eens bevragen wat de einddemper bij Volvo kost. 
Wagner und Guenther levert Walker overigens. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 13:53 #1192010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijs opgevraagd
Allen,
Ik weet niet waar jullie die goedkope prijzen vandaanhalen. Een originele achterdemper voor een B6304F (alleen de achterdemper) kost 204Euro....
Ik heb hem toch maar besteld, er is geen alternatief....
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC