Welke automaat op een 760turbo 2.3 benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2008 20:20 #1189199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan, Als je nou eens
Jan,
Als je nou eens begint, met gewoon de olie van je overdrive te vervangen en de filtertjes erin te reinigen, daarvoor moet ie wel effe open, maar dat is ook geen rocketscience, dan effe konstante plus erop en proefdraaien, doet ie het dan is de rest elektrisch, een draadje naar de pook of het overdrive relais, eigenlijk kan er niet zoveel aan stuk, als het niet lukt, kan ik eventueel bij mijn jongens effe vragen of ze een andere M46 voor je hebben, kost ook niet de hele wereld. als ik me goed herinner staan er daar nog een paar. een automaat bak inbouwen in een hand auto, begin ik als ervaren sleutelaar niet aan, veels te veel werk, moet je alleen doen als je de donorauto ernaast kunt zetten, want je wilt dus niet weten wat er allemaal overgezet moet worden, 
Groeten, Co. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2008 14:35 #1189546 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic ...ik rij 50 met de OD er op...

Mathy schreef : Ik heb zelf ook een M46 met overdrive (knopje).  Als de auto in de 4de versnelling staat, kun je het knopje indrukken om de overdrive in te schakelen.  Onder de 70 km/h is dat niet echt aan te raden, omdat de motor dan te ver terug zakt in z'n toerental.

Dan moet je die gekke balansassen loskoppelen... Ik heb geen enkele moeite met het rijden in de overdrive vanaf 50 km/h. Rijdt heerlijk rustig en er is nog voldoende koppel beschikbaar om niet als een opa over te komen als je zonder terug te schakelen de bebouwde kom uitrijdt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC