Snelheidssensor op de achteras
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 17:43 #1185929
door V700 register
had last van hoog stationair toerental wat pas iets terugviel bij volledig stilstaan. Heb toen alles gedaan:
gasklep schoongemaakt
cis klep schoongemaakt
basis afstelling (geloof 400 toeren met slangen dicht)
nieuwe tempsesor
stekkers in motorruimte ingespoten/schoon gemaakt
auto naar de dealer , konden niets raars vinden
doordat je helemaal stil moest staan voordat het toerental iets terugviel 1100 ben ik het in die sensor gaan zoeken. stekker eraf en was meteen goed (stekker erop en probleem was er weer) Alleen bij koud weer
ik snap alleen niet dat die sensor in verbinding staat met het lopen van de motor (via ecu) misschien kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen
Beantwoord door V700 register in topic toerental / snelheidsensor
had last van hoog stationair toerental wat pas iets terugviel bij volledig stilstaan. Heb toen alles gedaan:
gasklep schoongemaakt
cis klep schoongemaakt
basis afstelling (geloof 400 toeren met slangen dicht)
nieuwe tempsesor
stekkers in motorruimte ingespoten/schoon gemaakt
auto naar de dealer , konden niets raars vinden
doordat je helemaal stil moest staan voordat het toerental iets terugviel 1100 ben ik het in die sensor gaan zoeken. stekker eraf en was meteen goed (stekker erop en probleem was er weer) Alleen bij koud weer
ik snap alleen niet dat die sensor in verbinding staat met het lopen van de motor (via ecu) misschien kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
12-12-2007 18:26 #1185932
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic automaat?
heb je een automaat. met een automaat wordt het toerental hoog gehouden zolang de auto rijdt. je kunt ook nog een ecu uit een automaat hebben die er niet in hoort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 18:46 #1185933
door V700 register
heb inderdaad en beetje weinig info
het gaat om een 740 bj 90 handschakel b230 f 300.000 km
heb hem pas 8 jaar, voorheen nooit last van gehad (ecu 0280000361 jetronic)
groeten ed
Beantwoord door V700 register in topic toerental
heb inderdaad en beetje weinig info
het gaat om een 740 bj 90 handschakel b230 f 300.000 km
heb hem pas 8 jaar, voorheen nooit last van gehad (ecu 0280000361 jetronic)
groeten ed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2007 00:38 #1185990
door André Struis
Lees ik de vraag dan verkeerd?
Sensor los, toerental zakt, dat moet er dus mee te maken hebben.
En vervolgens tracht ik de vraag te beantwoorden hoe je dit signaal kunt meten.
Beantwoord door André Struis in topic Lees ik
Lees ik de vraag dan verkeerd?
Sensor los, toerental zakt, dat moet er dus mee te maken hebben.
En vervolgens tracht ik de vraag te beantwoorden hoe je dit signaal kunt meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
13-12-2007 12:35 #1186025
door Adrian Maarleveld
vraagstelling is aangepast en de opmerkingen blijken goed van pas te komen.
Aaangezien het een handbak betreft vind ik het verschijnsel inderdaad vreemd.
Bij een automaat is het bekend dat de motor bij afremmen hoog op toeren blijft hangen waardoor er slecht afgremd wordt.
Vanaf een bepaald bouwjaar wordt er bij een handbak fuelcutoff toegepast bij gasklep dicht. Dit gebeurt tot een bepaald toerental ik dacht 1200. Onder dit toerental wordt stationair regeling ingeschakeld met benzine toevoer om afslaan te voorkomen. Bij een automaat wordt fuelcutoff niet toegepast bij gasklepdicht. Bij een automaat gaat stationair naar 750 pas werken bij stilstand. Snelheid speelt dacht ik geen rol bij een handbak. Het snelheidssignaal gaat blijkbaar wel naar de ecu. Wat die er met een handbak mee doet, geen idee.
Gasklep schakelaar zou je kunnen onderzoeken. Misschien krijgt de ecu niet door dat deze dicht staat, geen fuel cutoff toepast en de stationair regeling pas inschakeld bij stilstand. Dit is giswerk.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic komt goed van pas
vraagstelling is aangepast en de opmerkingen blijken goed van pas te komen.
Aaangezien het een handbak betreft vind ik het verschijnsel inderdaad vreemd.
Bij een automaat is het bekend dat de motor bij afremmen hoog op toeren blijft hangen waardoor er slecht afgremd wordt.
Vanaf een bepaald bouwjaar wordt er bij een handbak fuelcutoff toegepast bij gasklep dicht. Dit gebeurt tot een bepaald toerental ik dacht 1200. Onder dit toerental wordt stationair regeling ingeschakeld met benzine toevoer om afslaan te voorkomen. Bij een automaat wordt fuelcutoff niet toegepast bij gasklepdicht. Bij een automaat gaat stationair naar 750 pas werken bij stilstand. Snelheid speelt dacht ik geen rol bij een handbak. Het snelheidssignaal gaat blijkbaar wel naar de ecu. Wat die er met een handbak mee doet, geen idee.
Gasklep schakelaar zou je kunnen onderzoeken. Misschien krijgt de ecu niet door dat deze dicht staat, geen fuel cutoff toepast en de stationair regeling pas inschakeld bij stilstand. Dit is giswerk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam