Snelheidssensor op de achteras
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 19:37 #1063071
door V700 register
Snelheidssensor op de achteras is gemaakt door V700 register
Hallo hobiisten
Heb (misschien had) nog steeds problemen met een toerental dat blijft hangen totdat je echt helemaal stilstaat.
Ik heb vandaag het stekkertje van de sensor op achteras eraf getrokken en wat denk je , toeren zijn nog nooit zo snel teruggevallen naar 750 toeren.
Klopt het dat deze sensor in verbinding staat met de computer (ecu?)
Kun je de sensor ook doormeten of iets of zijn er nog andere mogellijkheden.
Groeten ed
Heb (misschien had) nog steeds problemen met een toerental dat blijft hangen totdat je echt helemaal stilstaat.
Ik heb vandaag het stekkertje van de sensor op achteras eraf getrokken en wat denk je , toeren zijn nog nooit zo snel teruggevallen naar 750 toeren.
Klopt het dat deze sensor in verbinding staat met de computer (ecu?)
Kun je de sensor ook doormeten of iets of zijn er nog andere mogellijkheden.
Groeten ed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:02 #1185864
door André Struis
Hiervoor heb je een scope of een universeel meter nodig met een duty-cycle functie.
Lijkt me een massa probleem, er staat waarschijnlijk "een rimpeltje" op je draad naar de snelheids meter.
Leg eens een massa draad naar de achteras, deze maakt nu alleen maar massa via de cardanas en de handremkabel
Beantwoord door André Struis in topic Sensor meten
Hiervoor heb je een scope of een universeel meter nodig met een duty-cycle functie.
Lijkt me een massa probleem, er staat waarschijnlijk "een rimpeltje" op je draad naar de snelheids meter.
Leg eens een massa draad naar de achteras, deze maakt nu alleen maar massa via de cardanas en de handremkabel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:14 #1185866
door V700 register
Op de VSS staat een fluctuerende spanning van 6 tot 7 volt. Dit kun je 'gewoon' meten met een mutlimeter, alleen kun je de meetpennen niet ergens inprikken.
En als je hem eraf trekt, is het signaal weg, wat ook niet de bedoeling is.
Volgens autodata moet je een break-out-box gebruiken om de contactpunten 5 en 34 te meten, waat de spanning op moet komen te staan, als je aan het achterwiel draait, met de auto aan 1 kant op de krik, handrem los in zijn vrij.
Lastig dus.
Beantwoord door V700 register in topic Vehicle Speed Sensor.
Op de VSS staat een fluctuerende spanning van 6 tot 7 volt. Dit kun je 'gewoon' meten met een mutlimeter, alleen kun je de meetpennen niet ergens inprikken.
En als je hem eraf trekt, is het signaal weg, wat ook niet de bedoeling is.
Volgens autodata moet je een break-out-box gebruiken om de contactpunten 5 en 34 te meten, waat de spanning op moet komen te staan, als je aan het achterwiel draait, met de auto aan 1 kant op de krik, handrem los in zijn vrij.
Lastig dus.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:26 #1185869
door André Struis
Een puls tussen 0 en 6 á 7 Volt. vorm van de puls, puls-pause verhouding kan je toch niet meten met een goeiekoop metertje.
Meten achterop het tellerhuis waar je de cc op aan sluit
Beantwoord door André Struis in topic fluctuerende spanning
Een puls tussen 0 en 6 á 7 Volt. vorm van de puls, puls-pause verhouding kan je toch niet meten met een goeiekoop metertje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:30 #1185873
door V700 register
bedankt voor snelle reactie, zal morgen stekker er weer opzetten en diff aan aarde leggen. Ben benieuwd.
groeten ed
Beantwoord door V700 register in topic snelheid sensor
bedankt voor snelle reactie, zal morgen stekker er weer opzetten en diff aan aarde leggen. Ben benieuwd.
groeten ed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:35 #1185875
door V700 register
Dat is ook zo, net zo makkelijk.
Alleen, als er een probleem in de bedrading zit, meet je dus niks..............
We horen het morgen wel...
Beantwoord door V700 register in topic Shit ja.....
struis schreef :
Dat is ook zo, net zo makkelijk.
Alleen, als er een probleem in de bedrading zit, meet je dus niks..............
We horen het morgen wel...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 22:54 #1185881
door André Struis
Ik heb destijds hetzelfde probleem met m'n 740 (83) gehad.
Alleen als de auto/achteras koud was leed m'n snelheidsmeter een eigen leven.
Als ik s'ochtends de motor starte, bv ruiten krabben, stond m'n dagteller een paar honderd meter verder (en ik maar denken dat tie zuinig was)
Een draadje vanachter m'n tellerhuis naar de bijrijders stoel, aangesloten op een Fluke 123 scopemeter en rijden.
Als je stil stond; een enorme hoeveelheid "vuile pulsen", rijden met een koude as zag er niet uit.
Als de boel warm was werd het beter.
Een massa draadje verbeterde heel veel.
Omdat je aan die sensor niks kan verstellen was de puls pause verhoudng ook niet goed te krijgen.
Er zat gewoon te veel speling op het differencieel/kroonwiel.
Een Citroen rijder heeft dit opgelost door er met gang achterop te rijden, waarna Boy Geenakker hem gesloopt heeft.

Beantwoord door André Struis in topic 740
Ik heb destijds hetzelfde probleem met m'n 740 (83) gehad.
Alleen als de auto/achteras koud was leed m'n snelheidsmeter een eigen leven.
Als ik s'ochtends de motor starte, bv ruiten krabben, stond m'n dagteller een paar honderd meter verder (en ik maar denken dat tie zuinig was)
Een draadje vanachter m'n tellerhuis naar de bijrijders stoel, aangesloten op een Fluke 123 scopemeter en rijden.
Als je stil stond; een enorme hoeveelheid "vuile pulsen", rijden met een koude as zag er niet uit.
Als de boel warm was werd het beter.
Een massa draadje verbeterde heel veel.
Omdat je aan die sensor niks kan verstellen was de puls pause verhoudng ook niet goed te krijgen.
Er zat gewoon te veel speling op het differencieel/kroonwiel.
Een Citroen rijder heeft dit opgelost door er met gang achterop te rijden, waarna Boy Geenakker hem gesloopt heeft.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2007 23:27 #1185890
door V700 register
maar kun je die sensor op de achteras eruit nemen, heb in de gauwigheid gezien een inbusboutje , en schoonmaken of kom je dan weer vanalles tegen
groeten ed
Beantwoord door V700 register in topic snelheid
maar kun je die sensor op de achteras eruit nemen, heb in de gauwigheid gezien een inbusboutje , en schoonmaken of kom je dan weer vanalles tegen
groeten ed
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 00:06 #1185894
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Inderdaad
Kun je eruit halen, zoals je zegt. Je komt dan niks tegen, geen probleem dus.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2007 09:42 #1185903
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic vraagstelling versus discussie
Je vraagt iets over het toerental en de discussie gaat over het snelheidssignaal. ik volg het niet.
Moderators: Jerry Stam