oliekoeler en de noodzaak ervan
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar even de disclaimer boven tafel halen....
"PROEFRIJDEN IN EEN 960/S/V90 KAN ERNSTIGE SCHADE TOEBRENGEN AAN UW FINANCIELE SITUATIE. LEDEN VAN DEZE VERENIGING KUNNEN HIERVOOR NIET AANSPRAKELIJK WORDEN GESTELD DOOR HUN, UITSLUITEND, POSITIEVE ERVARINGEN"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Covik schreef :
Hans L schreef : Tja Paul, soms loopt het zo. Het is wel een samenloop van omstandigheden. Ik hoorde vandaag iemand die zeer veel interesse heeft in mijn 940, en de garagehouder heeft deze 960 uit duitsland gehaald en voor mij gereserveerd omdat ik hem ooit eens heb laten weten een 960 te willen, maar dan alleen een die helemaal af is, aangezien ik een dito 940 heb. Welnu: 960 uit 1996 3.0 205PK. Het juiste leer (niet de banen maar de gladde stoelen), deurpanelen geheel gaaf zonder rimpels, motor en gehele onderkant is puntgaaf en kurkdroog, donkerblauw metallic, geen trekhaak, 120.000 km, gehele historie aanwezig, raamantenne, niet in gerookt, bekleding puntgaaf. Minpunten: geen cd, geen originele velgen (en nog eens lelijk ook) telefoon antennetje op het dak. Maar dit vind ik allemaal niet zo spannend. Wel zit er nog een tik in de motor. Hier wil ik natuurlijk eerst meer over weten en eruit hebben. Hier gaan ze maandag naar kijken. Morgen ga ik eens een stukje rijden. Wordt vervolgd.
Hans, Luister eerst even naar de tik. Als die in de kop zit, is de kans heel groot dat de oorzaak in een hydraulische klep zit. Hoeft helemaal geen probleem te zijn. Dit had ik ook met de groene. De remedie: Bij warme motor in standje "S" in 3 even een aantal keren alles uit de kast trekken en flink hoog in de toeren. Wees niet te bang er zit een begrenzer op en die grijpt wel in. Bij mij was het probleem daarmee opgelost. Daarna wel verse olie (op het forum heb ik gelezen dat synthetische te prefareren is boven minerale olie) en een nieuw filter. Dat wordt genieten bij de proefrit! Misschien moet je vooraf een prijs (met tik) afspreken?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Paul schreef :
maar even de disclaimer boven tafel halen....
"PROEFRIJDEN IN EEN 960/S/V90 KAN ERNSTIGE SCHADE TOEBRENGEN AAN UW FINANCIELE SITUATIE. LEDEN VAN DEZE VERENIGING KUNNEN HIERVOOR NIET AANSPRAKELIJK WORDEN GESTELD DOOR HUN, UITSLUITEND, POSITIEVE ERVARINGEN"
Paul bedankt voor jouw volledigheid (raar woord trouwens). Mijn tip heb ik van mijn Volvodealer, toen ik angstig vroeg wat er aan de hand was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Covik schreef : Hans, Even snel Vadis ingedoken en <a href="/node/13243" target="_blank">hier</a> heb ik wat summiere info neergezet. Komende week zal ik mijn instructieboekje er even bijhouden en de relevante pagina's scannen en erbij plaatsen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Geven geen garantie voor de toekomst.........
Misschien gaat de accijns op benzine wel omlaag, wordt de BTW verlaagd van 19% naar 10%, je weet het niet.
Wat je nu hoort zijn maar geruchten, de derde dinsdag deze maand geeft uitsluitsel.............
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Andre
struis schreef : Misschien gaat de accijns op benzine wel omlaag, wordt de BTW verlaagd van 19% naar 10%, je weet het niet.
Benzine wordt een cent duurder en de BTW gaat naar 20%.
Groetjes
Mathy (die na december 2004 nooit meer in Nederland heeft getankt)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het was ook als grapje bedoeld.
De belastingen gaan gewoon omhoog, we moeten immers langer in Afganistan blijven...............

- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef :
Hallo Andre
struis schreef : Misschien gaat de accijns op benzine wel omlaag, wordt de BTW verlaagd van 19% naar 10%, je weet het niet.
Benzine wordt een cent duurder en de BTW gaat naar 20%.
En zo wordt (zoals altijd) de stijging van de koopkracht weer keurig gecompenseerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind persoonlijk dat je geen sleurhut achter zo'n sjieke auto mag zetten. (plebs rijdt geen Volvo)
die auto hoort gewoon zonder vertragende en lelijke middelen op vakantie te gaan.
Je moet gewoon een caravan huren op de plek waar je naar toe wil.
is veel beter voor je auto en voor je zelf ook nog.