oliekoeler en de noodzaak ervan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:06 #1061734 door V700 register
oliekoeler en de noodzaak ervan is gemaakt door V700 register
Ik ben bezig met een 960 3.0 205pk automaat uit 1996, met 120.000 km op de teller (!). Nu zit hier geen trekhaak op, maar die wil ik er wel op in verband met de caravan. Nu heb ik wel eens begrepen dat het verstandig is een oliekoeler te laten monteren, als je een automaat hebt. Nu vraag ik mij af wat de echte noodzaak hiervan is, en wat de eventuele kosten daarvan zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:12 #1177645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oliekoeler

Hans, Leuk voor je die 960! En de foto's ? (Probeer eens de pagina zonder de kolom favorieten of geschiedenis. Misschien komt de menubalk dan te voorschijn. Wat ook wel eens helpt, is eerst een "voorbeeldweergave opmerking" aan te klikken en daarna komt de menubalk in de regel wel te voorschijn.)

Een (extra) oliekoeler voor de bak kan nooit kwaad met het trekken van een caravan. Na het weekend zal ik eens kijken wat er voor een 150kW wordt aanbevolen en wat de kosten daarvan zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:12 #1177646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Och, och...

hij is nog niet terug of hij......

Heb ook geen extrakoeler, echter is mijn klassieke caravan niet zo groot. Tot 750 kg. Heb deze vraag ook gesteld. Kreeg constant te horen dat dit niet nodig is bij dit soort trekgewichten.

Echter jouw caravan lijkt iets groter en zwaarder, en dan nog eens de bergen in ......dat zou ik het maar wel doen. Kosten? De koeler rond de 300-400 euro heb ik me laten wijsmaken, maar dan heb je hem nog in je handen.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:12 #1177644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk

hier ook maar eens Hans

<a href="/node/10750?highlight=oliekoeler%2Cautomaat" target="_blank">OLIEKOELER Ja / NEE</a>

Ik heb hem erop laten zetten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:17 #1177649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 200 euro ?

Op de vorige (940 B200FT, ZFbak) heb ik een koeler gemonteerd voor iets minder dan 200 euro.

Het zijn inderdaad standaard koelersetjes, inclusief leidingen, die je kunt bestellen bij de dealer. Wel zelf monteren, maar dat is dan weer leuk om te doen. 

Of aftermarket bij een ander ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:17 #1177650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hans L schreef:Ik ben bezig

Hans L schreef : Ik ben bezig met een 960 3.0 205pk automaat uit 1996, met 120.000 km op de teller (!).

Hans,

&#160;

Waar heb je die gevonden?? Jij heb wel een neus voor Volvo zalmpjes.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:26 #1177652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Tja Paul, soms loopt het zo. Het is wel een samenloop van omstandigheden. Ik hoorde vandaag iemand die zeer veel interesse heeft in mijn 940, en de garagehouder heeft deze 960 uit duitsland gehaald en voor mij gereserveerd omdat ik hem ooit eens heb laten weten een 960 te willen, maar dan alleen een die helemaal af is, aangezien ik een dito 940 heb. Welnu: 960 uit 1996 3.0 205PK. Het juiste leer (niet de banen maar de gladde stoelen), deurpanelen geheel gaaf zonder rimpels, motor en gehele onderkant is puntgaaf en kurkdroog, donkerblauw metallic, geen trekhaak, 120.000 km, gehele historie aanwezig, raamantenne, niet in gerookt, bekleding puntgaaf.

Minpunten: geen cd, geen originele velgen (en nog eens lelijk ook) telefoon antennetje op het dak. Maar dit vind ik allemaal niet zo spannend. Wel zit er nog een tik in de motor. Hier wil ik natuurlijk eerst meer over weten en eruit hebben. Hier gaan ze maandag naar kijken.

Morgen ga ik eens een stukje rijden. Wordt vervolgd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:33 #1177653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus...

makkelijk te verwarren met de mijne dus......

Mogelijk dat de panelen door Volvo zijn vervangen. Dan zit dat goed! Radio en velgen zijn te veranderen.

Mag ik je wel waarschuwen dat zo'n 960 compleet anders rijdt als de 940. Ik was echt gelijk verkocht. Ben nu bijn 20.000 km verder in 9 maanden en heb er dan ook geen moment spijt van gehad. Heerlijk die automaat en zoals onze voorzitter dat mooi kan zeggen, je kan er zijdezacht mee rijden en ook als een brut!

Veel rij plezier morgen. Benieuwd naar je relaas!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:35 #1177654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Enne

Schiet ook wat foto s

Heb hem maar even snel gezien vanmorgen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 23:35 #1177655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tik

Hans L schreef : Tja Paul, soms loopt het zo. Het is wel een samenloop van omstandigheden. Ik hoorde vandaag iemand die zeer veel interesse heeft in mijn 940, en de garagehouder heeft deze 960 uit duitsland gehaald en voor mij gereserveerd omdat ik hem ooit eens heb laten weten een 960 te willen, maar dan alleen een die helemaal af is, aangezien ik een dito 940 heb. Welnu: 960 uit 1996 3.0 205PK. Het juiste leer (niet de banen maar de gladde stoelen), deurpanelen geheel gaaf zonder rimpels, motor en gehele onderkant is puntgaaf en kurkdroog, donkerblauw metallic, geen trekhaak, 120.000 km, gehele historie aanwezig, raamantenne, niet in gerookt, bekleding puntgaaf. Minpunten: geen cd, geen originele velgen (en nog eens lelijk ook) telefoon antennetje op het dak. Maar dit vind ik allemaal niet zo spannend. Wel zit er nog een tik in de motor. Hier wil ik natuurlijk eerst meer over weten en eruit hebben. Hier gaan ze maandag naar kijken. Morgen ga ik eens een stukje rijden. Wordt vervolgd.

Hans, Luister eerst even naar de tik. Als die in de kop zit, is de kans heel groot dat de oorzaak in een hydraulische klep zit. Hoeft helemaal geen probleem te zijn. Dit had ik ook met de groene. De remedie: Bij warme motor in standje "S" in 3 even een aantal keren alles uit de kast trekken en flink hoog in de toeren. Wees niet te bang er zit een begrenzer op en die grijpt wel in. Bij mij was het probleem daarmee opgelost. Daarna wel verse olie (op het forum heb ik gelezen dat synthetische te prefareren is boven minerale olie) en een nieuw filter. Dat wordt genieten bij de proefrit! Misschien moet je vooraf een prijs (met tik) afspreken?

&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC