Raar luchtje?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 21:34 #1176918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfoei

Ik was al bang dat m`n ABS ook niet werkte. Stom natuurlijk, rijdend pakt hij natuurlijk geen signaal op. Ook nog maar een keer rijdend testen (met boordwerktuigkundige aan boord...)

Die buis leek mij ook een fikse stoorzender. Morgen op benzine naar het werk rijden, dan maar kijken wat er nog aan sotringscodes uit komt.

Groeten,

Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 22:03 #1176922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 231 blijft

Toch gelijk maar even een stukje gaan rijden.

Alleen de 231 code geeft hij nu. 121 en 232 gaf hij nu niet.

Het rare luchtje is nu ook zo goed als weg. Morgen nog maar eens goed opletten.

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 22:31 #1176927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch netjes.

2 van de drie opgelost.

Ik zou toch even checken of ie nog naar onverbrande benzine stinkt als je aankomt op je werk, dus eerst even sniffen en dan pas afzetten.
Probleem is bij deellast, nu. Controleer nog even de stekerverbindingen van de lambda-connector met die rode drukker, rechts tegen het schutbord, bijrijderskant.

Trek hem een keer of 5 uit elkaar en weer terug. en spray de laatste keer wat contact spray op de connector.

Heb je enig idee hoe lang die lambda er al in zit?

Trouwens, in theorie zou je dus nu de codes kunnen wissen, de motor kunnen starten, op gas overschakelen en dan zou er zich op deellast op LH2.4 niets mogen voordoen.
Maar nogmaals, dat is theorie.

We horen het wel. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 22:36 #1176929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Positief verrast

Ik was positief verrast.

Had eigenlijk gehoopt dat door die buis zowel de 231 als 232 weg zouden zijn en dat de 121 er nog zou zijn. Maar niet dus.

De Lambda is een ronde met 2 draden er op aan de buitrand en in het midden een grote dikke zwarte waarvan de aansluiting wel wat lijkt op een plug voor op de bougie? Als dat hem is, dan ziet hij er oud uit. Etiket erop is nauwelijks leesbaar. Laat mij raden, dure hobby zo`n ding kopen?

Groeten.

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 22:43 #1176930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch even een vraagje.

EndlessQuest schreef : Heb ook de ABS getest, storingscode 122 betekent Sensor rechter voorwiel, signaal ontbreekt <40 km/h

Die codes moet je ook krijgen voor de overige drie wielen.

Dus 1-2-1, 1-2-3 en 1-2-4, maar dat heb je niet geschreven.
In dat geval is de connector aan het rechter voorwiel ook aan een inspectie toe en heb ik je verkeerd ingelicht.

(in het OBD-boek staat trouwens niets vermeld over het feit dat je het rijdend moet testen. Dat stond er bij de Cruise Control ook niet, maar dat moet toch ook echt rijdend) 

Als je in de gelegenheid bent, en je hebt ergens een stukje gras over waar je niet zo zuinig op bent, trap dan eens vol op de rem met 25 km/h Als alles goed is (en het gras van een beetje kwaliteit) kun je de handel rechtkammen en zie je er niets van. Als je rechts een dikke zwarte streep ziet (als het wiel blokkeert en dus niet ABS-t) is het mis. Beter daar testen dan bij noodstop, want één voorwiel die wel ABS-t en de andere niet is garantie voor rare stuurtrekkingen als het zover komt.

Dubbelcheck het even. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 22:53 #1176931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

EndlessQuest schreef : De Lambda is een ronde met 2 draden er op aan de buitrand en in het midden een grote dikke zwarte waarvan de aansluiting wel wat lijkt op een plug voor op de bougie? Als dat hem is, dan ziet hij er oud uit. Etiket erop is nauwelijks leesbaar. Laat mij raden, dure hobby zo`n ding kopen?

Je hebt een voorverwarmde lambda als het goed is en die hebben 3 draden, klopt. Alleen is de lambda zelf (die dus in de uitlaat geschroefd is) in derdaad rond, maar de steker die ik bedoel is 3 in, 3 uit en daartussen een blokje van 3x3x3 cm met 1 rode kant.

Dure grap? Voor een Mazda 636 kostte die 40 euri, voor een volvo heb ik al bedragen van 120 euri gehoord, maar goed, ook loont shoppen, dus doe dat zeker even.
Wytze heeft ze volgens mij ook, dan weet je tenminste dat je de goeie heb en als ie wakker is, is het een kwestie van vandaag bestellen, morgen in huis, mits voorradig lijkt me en uiteraard niet meer om 11 uur 'savonds....... (als ik het mis heb, corrigeert ie me vast wel.)

Prijslijstje staat <a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/prijslijst.pdf " target="_blank">hier, kost 70 euri inclusief, valt nog mee. Officieel is ie elke 60000 kms aan de beurt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 22:55 #1176933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, nog even dan.

Bij na 11 uur, dan gaat het licht uit hier......

Wat voor gasinstallatie heb jij in jouw auto zitten?
Dat is toch niet per ongeluk een Koltec/Necam? (staat op je verdamper)

Succes.

ps: lekker bezig trouwens, met zijn tweeen......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 23:13 #1176940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle LPi

Er zit een Vialle LPi in. Heb je meer details nodig? Dan kijk ik morgen nog even.

Ik zal morgen nog even goed de ABS tester doorlopen. Misschien ben ik te snel geweest, maar ik dacht echt dat hij alleen die ene code gaf.

Gras heb ik helaas niet in mijn tuin. Maar goed, dat is ook pas de volgende fase. Eerst even zekerheid of hij die code ook geeft voor LV,LA en RA in plaats van alleen RV.

Ik laat het weten!

Ik ben in ieder geval helemaal rondom gelukkig met mijn testers! Nogmaals mijn hartelijke dank Bas!

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 20:29 #1176993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een dagje rijden

Hoi Bas,

&#160;

jouw veronderstelling was juist, vandaag op LPG gereden, geen storingscodes!

Over ABS, vandaag nogmaals gecheckt, maar hij geeft alleen de 1-2-2. Vreemd maar waar.

Het luchtje was er weer. Nadere inspectie wees uit dat de buis die gisteren los zat weer los zat. Eraf geblazen vermoedelijk. Dus met slangenklem goed vastgezet en dan nu maar weer kijken of ik het luchtje nog ruik.

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2007 21:23 #1176998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar checken.

Die code 1-2-2 op ABS zou ik toch maar even goed bekijken, lijk me niet onbelangrijk.

Ik weet niet zeker of ik het goed interpreteer, werkt de ABS op het rechter voorwiel NIET omdat de computer geen snelheidssignaal oppikt van de sensor.

Dus, of een draadje los, connector los of een slechte verbinding. Dubbelcheck het even.

Mooi dat de rest weg is op gas, nu op benzine nog.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC