Raar luchtje?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2007 20:09 #1061559 door V700 register
Raar luchtje? is gemaakt door V700 register

EndlessQuest schreef :

Baseman schreef :
Is het geen olie, die uit de kleppendeksel of oliedop precies op de uitlaat lekt?

Ruikt heel anders, klopt.

Lullig is alleen dat je dat pas ruikt als je stilstaat, toto een halfuurtje na stoppen. Trek na een half uur de kap even open en kijk of er olie op het uitlaatspruitstuk of uitlaat loopt. Zeker met een LPT kan dat precies, want die zit er recht onder dacht ik. 

Hoi Bas,

ik ga zometeen even kijken of ik olie zie lekken! Ik laat het weten.

Groeten,

Richard

Ik heb er maar een apart draadje voor opgestart. Nog even de problematiek kort omschreven vanaf het begin;

Mijn 940 2.3 LPT uit 1997 heb ik bijna 2 jaar geleden gekocht met een Vialle LPI installatie. Geen problemen mee. 1 jaar geleden begonnen er problemen te komen met LPG. Hij luste het niet meer. Horten en stoten etc. Dat ging na een kilometer of 2000 ineens een stuk beter. De problematiek uit zich nu nog slechts als volgt;

Bij koud start, even op benzine, na 1 kilomter over op LPG. Geen probleem, gewoon mooi blijven lopen en rijden, ook als hij een minuut of 10 stationair draait. Als je daarna meteen kunt blijven rijden met een mooie snelheid (80 in 5 of hogere snelheid) dan is er niets aan de hand. Kom je na een tijd rijden echter in de file, dan gaat hij na een paar minuten ineens horten en stoten en slaat hij af. Direct weer op LPG zetten heeft het resultaat dat hij weer afslaat. (Tenzij je hem af en toe naar een toerental van ongeveer 2000 jaagt. Dan hoor je de pomp achterin zoemen en blijft hij weer even stationair lopen.)

Warme start, even op benzine, na 2 kilometer over op LPG, horten en stoten. Als je kunt rijden met een mooie snelheid (80 in 5 of hogere snelheid) dan bokt hij even en gaat daarna redelijk netjes rijden. Af en toe een klein bokje. Sta je in de file of voor stoplichten, dan gaat hij heel erg bokken en slaat hij af. (Tenzij je hem af en toe naar een toerental van ongeveer 2000 jaagt. Dan hoor je de pomp achterin zoemen en blijft hij weer even stationair lopen.)

Nou is hij daarvoor vorig jaar al bij Hooftman Woerden geweest en hun advies was een nieuwe tank, want de pomp zou niet goed zijn. Het vreemde vind ik echter dat hij bij koude start prima een tijd blijft lopen, ook stationair en dat hij totaal niet bokt als je gewoon kunt rijden, terwijl hij bij een warme motor heel ander gedrag vertoont.

Daar is de laatste tijd (sinds ik hem na de schade heb teruggekregen) bij gekomen dat ik af en toe een rare lucht ruik. Ik dacht eerst dat het LPG was, maar dat is het dus niet. Ik heb (zoals Baseman aangaf) net gekeken en er licht geen olie op het spruitstuk, dus dat lijk het ook niet te zijn. Daarnaast heb ik laatst olie en koelvloeistof bij moeten vullen. Maar, ik weet dus niet met 100% zekerheid of dat allemaal netjes afgetopt was na de schade.

Het verbruik op LPG is verslechterd. Ik reed op LPG normaal (ook met bokken enzo) ongeveer 1 op 9 a 1 op 10, dat is nu 1 op 8.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Groeten,

Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 08:45 #1176545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nobody?

Niemand een idee?

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 13:32 #1176574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe?

Loopt 'ie toevallig op benzine én lpg tegelijk? 

Zou je eens kunnen proberen de lucht iets beter te omschrijven? En wanneer ruik je het precies op welke plek?

Brandlucht?

Zurige lucht zoals binnenkant dopje koelvloeistof?

Knetter (vonk)lucht?

Eierlucht zoals bij een defecte catalysator?

Chokelucht zoals bij een rijkgemengde inspuit bij koude motor?

Of gewoon lpg-lucht (zie andere draad).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 13:45 #1176576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik precies ruik

Moeilijk te omschrijven.

Het is géén gewone LPG lucht, dat heb ik vast weten te stellen.

Ook een rotte-eieren lucht is het zeker niet.

Zurige lucht is het ook niet.

Ik denk ook een vonk lucht niet echt.

Ik zou nog het meeste neigen naar een soort brand of schroeilucht. Het lijkt wel een beetje op de lucht van een koppeling die wat heet geworden is en geslipt heeft. Maar de koppeling is het in ieder geval niet.

Je suggestie of hij op LPG en benzine tegelijk loopt vind ik overigens ook niet zo`n rare. Ik heb nauwelijks op benzine gereden, maar de meter is toch gedaald naar 3/4, terwijl ik nagenoeg alles op LPG heb gereden de laatste tijd. (Had hem helemaal afgetankt om ook daarvan het verbruik te meten)

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 19:47 #1176611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richard, kijk eens of je

Richard,

kijk eens of je klepdekselpakking of je oliedop dicht is, ik had laatst een gescheurde klepdekselpakking en de olie liep via de kop naar achteren waar ie via de achterkant van het blok naar de uitlaat liep, hij komt dan uit op de plek waar je van 2 naar 1 pijp gaat, meuren like hell, klepdekselpakking vervangen en weer als nieuw.

Groeten,Co.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2007 23:37 #1176655 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic benzinedrukregelaar checken

EndlessQuest schreef :
Ik heb nauwelijks op benzine gereden, maar de meter is toch gedaald naar 3/4, terwijl ik nagenoeg alles op LPG heb gereden de laatste tijd.

Kun je het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar op je injectorrail eraf trekken? Als daar benzine uitloopt heb je de mogelijke oorzaak te pakken. Die moet je dan vervangen is geloof ik een tientje of zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2007 08:47 #1176662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG of benzine?

Zou dit euvel zich dan logischerwijs alleen voordoen als ik op LPG rijdt, of ook op benzine?

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar kan identificeren. (Zo heel veel technische kennis heb ik nog niet)

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2007 16:38 #1176721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richard, Is niet echt

Richard,

Is niet echt ingewikkeld, aan de betuurderskant van de auto zitten je injectors, daaroverheen loopt een soort buis, dat is de injectorrail, aan de voorkant van de injectorrail zit een potje met een slangetje eraan, dat slangetje is het bewuste vacuum slangetje, het potje is de brandstofdrukregelaar.

Makkelijker kunnen we het wel maken, niet leuker.

Groeten,Co. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 09:28 #1176844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is het probleem dan?

Gisteren niet in de gelegenheid geweest te kijken. Ga ik vanavond zeker doen.

Maar, wat ik mij dus afvroeg. Als ik dat slangetje er af haal en ik tref daar vloeistof aan, wat is dan het probleem? Hoe komt die vloeistof daar? En als ik het slangetje vervang, hoe kan het probleem dan weg zijn? Die vloeistof kan dan toch gemakkelijk opnieuw in dat slangetje komen?

Groeten,

Richard

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2007 10:25 #1176845 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Benzinedrukregelaar
Zoek eens op Benzinedrukregelaar.jpg

Als het membraam gescheurd is krijg je benzine in het vacuumgedeelte.

Groeten.
Hedwig

BTW ik kan alleen tekst schrijven, al de andere mogelijkheden (zoals smiley's, links...) zijn niet aanwezig!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC