940 benzine 1992: slaat af tijdens het rijden, blokkeert brandstof en moter slaat af ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik schrik me naar, ik ga het contact meteen na laten kijken.
Maar ik kan het niet reproduceren, ik weet niet hoe, het gebeurt gewoon ineens.
Het gebeurt meestal als ik zijn 2 of 3 rij en gas terug neem of als ik met constante snelheid rij of als ik de de koppeling inhou bij teruschakelen van 3 naar 2.
Ik probeer steeds een patroon te merken maar dat lukt me niet.
Dank voor je waarschuwing, groet, Helen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hetgeen natuurlijk bijna hetzelfde effect oplevert als een blokkerend stuurslot.
Waarchuwing blijft natuurlijk op z'n plaats.... Sturen gaat zonder draaiende motor heel erg zwaar dus let goed op!
(en nu zie ik dat Covik dit al eerder aangaf...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het stuurslot er inderdaad op valt, is het echt gevaarlijk.Helen schreef : ........plots mee op, de benzinetoevoer blokkeert, motor gaat uit, stuur slaat op slot,......
Maar als je door uitvallen van stuurbekrachtiging iets harder moet draaien, tsja,.....dat moet dan maar, maar dat heb zo niet gelezen.
Het lijkt me dat je als bestuurder van een auto wel merkt dat een uitgevallen bekrachtiging (waar je met uitgevallen motor nog steeds mee kan sturen, niet eens heel erg lastig; Anders is het natuurlijk bij stilstand) of dat je aan je stuurwiel draait en * KLIK * hoort.
In het laatste geval zou ik hem laten staan tot het gemaakt is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je met Alert lampje?Helen schreef : het alert-lampje (links onder dashbord) brandt. Na 2-5 minuten opnieuw proberen start hij weer, alert-lampje blijft branden.
Kin je een fotootje maken (gaattie branden als je de wagen gewoon op contact zet zonder te starten???
Of anders een scan uit het instructie boekje (misschien staat daar de officiële naam)
Electrisch gesproken kan het contactslot het euvel zijn, maar zonder aan de sleutel te draaien kan het stuur nooit in het stuurslot vallen (dit is een mechanisch principe)
Ik neem aan dat je het wegvallen van de stuurbekrachtiging door het zware draaien verwart met het "op slot vallen".
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij een LPG-auto wordt nog weleens een permanente plus naar de computer doorgeknipt. Dat zou kunnen veroorzaken dat je lambda-lampje blijft branden, maar dat de computer geen storingscodes ontvangt. Of dat hij de codes vergeet zodra je het contact afzet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als hij in het stuurslot valt zit er iets fout in het contactslot lijkt mij. Dit is relatief makkelijk te vervangen (inclusief sloten rondom zodat je een sleutel houdt). Tweedehands setje sloten kostte mij laatst 40 euro. Is misschien het proberen waard alvorens in de wondere wereld van de electronica te duiken.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb nl hetzelfde gehad.
groeten aart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoor het wel.
<a href="/?q=node/7216" target="_blank">Zie hier</a> voor volledige lijst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is je probleem inmiddels verholopen?
Ik heb namelijk hetzelfde euvel lijkt het (ook een 940, 2L). In mijn geval is het trouwens niet dat het stuurslot erop gaat, maar de motor gewoon uit (zoals een aantal anderen suggereren).
Bij mij gebeurt het volgende:
Vaak na een minuut of 5 tot 10 rijden geeft hij de geest. Alle lampjes branden en motor uit. Dan draai ik het contact terug en wacht een halve minuut (verschilt per keer). Dan start hij weer en gaat alles weer goed. Verder heb ik het dan meestal niet. Ik heb een uur woon-werk verkeer en het gebeurt altijd na ongeveer 5 tot 10 minuten. Het is zo constant dat het zelfs iedere keer bijna op dezelfde plek gebeurt (zowel op de heen als op de terugweg heb ik een vast punt waar het gebeurt).
Verder blijft na deze actie het "lambda" lampje branden.
Ik heb de comp een keer uitgelezen en krijg dan 1-4-4 als code wat zoveel wil zeggen als: "Fuel system load signal (missing or defective)". Bij mijn garage hebben ze de Lambda sensor vervangen, maar dat heeft niet mogen baten. Wel 160 Euro lichter...

Enfin, wie heeft nog een sugestie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Code 1-4-4 (uit je EZ116K neem ik aan, pigtail in positie 6) betekent dat de ecu geen signaal krijgt van de brandstofregeleenheid (LH2.4).
Je motor loopt dus volgas, althans dat denkt de computer.
Ik zou de temperatuursensor even doormeten, wellicht dat de boosdoener kan zijn?