vragen over cruise control volvo 960 met b204ft: mission accomplished!

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 23:16 #1168760 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Boodschappenlijstje
  • Steun vacuümpomp linker binnenscherm v/d veerpoot in motor ruimte, Partnr 9146801 (4,30). Schroefen tbv steun en pomp, 3 x 969476 (-,45) en 1 x 968476 (-,15).
  • Beugel stuureenheid, Partnr 9146314 (2,30). Schroefjes: 1 x 969278 (-,50) en 2 x 972258 (-,15)
  • Beugeltjes rem en koppeling, 2 x Partnr 1389194 (-,51). Wordt bevestigd middels popnagels, in totaal 8 x 973883 (-,15)
  • Veertje op gaspedaal, 1 x Partnr 1367312 (1,77). Wordt met twee popnagels bevestigd, 2 x Partnr 942679 (-,45)
(Heb de prijzen per stuk excl btw tussen haakjes achter de Partnr´s gezet. Dit zijn oudere prijzen, kan dus iets hoger uitvallen. Sommige Partnr´s zijn ook wat ouder maar deze zijn allemaal door de dealer te herleiden naar actuele nummers)
Inbouwhandleiding zul je uit de Vadis kunnen halen lijkt mij. Mogelijk kan iemand een dumpje kan maken.
Voor de gasrol moet ik je de exacte nummers even schuldig blijven. Het onderdelenboek is voor de b204ft niet volledig. De versie zonder CC is één geheel en heeft een platte vorm. Dat is waarschijnlijk waar de dealer het over heeft als hij zegt dat er maar één rol wordt getoond voor de b204ft. In het boek staat er ook maar één versie.
Bij de versie met CC is de gasrol opgebouwd uit een aantal komvormige schijven welke na elkaar op de centrale as zijn geschoven. Middels een nok neemt de cruisecontrol rol de gaskleprol mee zodra de CC wordt bedient. Zie hiervoor wel een exploit tekening in het boek. Deze tekening/lijst zou echter voor de b200 en b230 motoren met CC zijn.
Bij mijn eigen 960 b204ft is dit soortgelijk opgebouwd. Maar dat moet ik bij daglicht nog even nauwkeurig checken. De opbouw van meerdere rollen past niet op de kortere as van de gasrol uit jouw 960 zonder CC.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2007 10:47 #1168782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel mooi! Super al die
Heel mooi! Super al die hulp.
Ik heb inmiddels ook al deze onderdelen besteld. Dubbele gasrol van nordicar komt deze week, dus het lijkt erop dat het toch nog gaat lukken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2007 11:05 #1168785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB

arvid schreef :  - inbouwhandleiding (pdf??)
Wie helpt me?

Stuur maar even een PB'tje met je e-mail adres, dan mail ik je die inbouwhandleiding wel efkes.
(is maar 3 Mb als PDF.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2007 10:39 #1168982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabelboom
Heb ik trouwens nog een kabelboom nodig, of is mijn wagen fully pre-wired? er ligt bv wel al een aansluiting voor de vacuumpomp in  de motorruimte...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2007 10:55 #1168987 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kabelsalade
Er hoort een kabelboom bij een cruise-control set, die je verder op standaard aansluitingen aansluit die elke 7-9 heeft. Die CC-kabelboom zal je auto niet standaard hebben (hoewel ik over een dergelijk vreemde-markt-model geen uitspraken kan doen) en zal je dus zelf ook moeten hebben.
Mocht je 'm niet hebben: we hebben hier in Lelystad wel een voorbeeld dat je kunt namaken, je kan 'm ook uit elke willekeurige wagen met CC halen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2007 20:17 #1169186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gasrol hulp???
Helaas te vroeg gejuicht: de gasrol van nordicar is exact gelijk aan die ik al had en dus onbruikbaar...

Kan iemand me toch helpen aan het onderdeelnummer van de gasrol voor cc van de b204ft in de 960? Het nummer staat ook op de gasrol zelf en via Vadis kan je er wel komen als je via het cruisecontrol systeem gaat kijken naar de gasrol. Dat zag ik tenminste bij de dealer...

Please help! 

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2007 00:49 #1169249 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic wordt lastig
Hier even in Vadis gekeken (niet de laatste/mooiste/meest uitgebreide), en ik heb slecht nieuws:
Voor de B204FT in de 960 geen cruise control gegevens, behalve bij bouwjaar 1994. Binnen die set heeft een onderdeel geen bestelnummer: je raadt het al, de gasrol.
Ik heb nog even bij de 780 met B204GT (1990) gekeken, die had CC standaard, en dan kom ik voor de gasrol uit bij een explosietekening van een B200ET gasrol, waarbij de derde rol een eigen nummertje heeft, evenals alle veertjes etc. Maar ik ben bang, dat die niet op je veertoren passen.

Als je er iets mee kunt, dan heb ik nog wel een CC gasrol van een B230FB over, die je kunt slopen om jouw gasarol zelf om te bouwen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2007 11:14 #1169268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Willem,  Hartelijk
Beste Willem,
 Hartelijk dank voor je hulp en je aanbod. Als ik er niet meer in slaag de gasrol te bemachtigen zal ik daar dan ook zeker gebruik van maken. Denk je dat het makkelijk is de gasrol met veer over te zetten op een standaard b204ft steuntje? Klapt die veer dan niet in je gezicht?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2007 11:58 #1169269 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Valt mee
Waarschijnlijk moet je de centrale pilaar uitboren en opnieuw vastklinken op jouw basis, dat wordt het lastigste. Een gasrol uit elkaar prutsen (en weer in elkaar) is met wat beleid goed te doen, de veren zijn net niet te sterk om ze allemaal weer netjes op hun plek te trekken. Heb het weleens gedaan om een zwaar vervuilde weer netjes schoon te krijgen, en er springt niets in je gezicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2007 16:49 #1169305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik dat zo lees, hoop ik
Als ik dat zo lees, hoop ik toch nog op een kant en klare...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC