vragen over cruise control volvo 960 met b204ft: mission accomplished!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 17:40 #1060433 door V700 register

De dealer wordt een beetje moe van mijn vragen, dus wellicht kunnen jullie me helpen. Ik heb een 960 uit 1992 met b204ft en wil hier graag een cruise control inzetten.

Mijn vragen:

1. past een cc uit een 760 2.3 turbo uit 1988?

2.  Is de gasrol en het balgje met steuntjes voor een b204ft nog te leveren en zo ja onder welk volvo nummer? De dealer wil hier geen moeite meer in steken, maar ik zou erg geholpen zijn als ik dit weet.

3. Klopt mijn vermoeden dat als ik maar een gasrol en balgje heb met steuntjes ik de rest makkelijk bij elkaar sprokkel?

Wie helpt?

///

Inmiddels zit alles erin en het werkte direct de eerste keer! Wel had ik nog het probleem dat zowel de 5-polige stekker van de stuurhendel en de stekker die in de auto lag allebei "vrouwtjeskoppelingen" hadden, dus daar moest ik wat draadjes tussen fiksen. Best jammer, want dat is nu dus de enige potentiele storingsbron als dat lostrilt, maar aan de andere kant weet ik direct waar ik even moet kijken als er wat is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 18:20 #1168532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk

arvid schreef : 2.  Is de gasrol en het balgje met steuntjes voor een b204ft nog te leveren en zo ja onder welk volvo nummer? De dealer wil hier geen moeite meer in steken, maar ik zou erg geholpen zijn als ik dit weet.

Dit onderdeel schijnt motor specifiek te zijn en haast niet meer leverbaar.
Als je dit hebt zal de rest wel te doen zijn, of je dan ook aan een CC uit een 760 wat hebt durf ik niet te zeggen.
Probeer met dit soort grappen altijd de spullen uit een gelijke wagen te halen.

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2007 22:44 #1168590 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Onderdelen
De cruise control voor de 960 b204ft is als set leverbaar. Het Part nr. is 3547471 en het geheel kost ongeveer 350,- Euro incl. btw. Het kan zijn dat hier nog niet alles in zit. Mogelijk dat nog onderdelen als een aangepaste gasrol los moeten worden besteld.
De set staat in elk geval nog in de 2006 onderdelenlijst, dus zal waarschijnlijk ook nog leverbaar zijn. Volgens het onderdelenboek is de set ook zelf samen te stellen uit de losse componenten van de vroege 6-cyl 960 en het latere 6-cyl type. Klinkt raar maar er is qua besturingsunit geen onderscheid tussen de 6 en 4 cilinder motoren. Alleen het balgsteuntje wijkt af.
Nog even specifiek de gevraagde nummers opgezocht voor het genoemde balgje en de steun. Er wordt voor de 4-cyl motoren in de 960 partnr 1273227 genoemd voor het balgje. Partnr 6842716 voor de steun.
Beide onderdelen nog even vergeleken met mijn eigen auto (´92 960 b204ft) en ze komen overéén met de tekeningen in het onderdelenboek. De onderdelen kosten respectievelijk ongeveer 35,- voor het balgje en 5,- voor de steun.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 00:01 #1168613 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aanvulling
Hallo Volvisti
Het nummer 3547 471 dat Marco noemt is niet de gehele set, maar alleen maar een basisset die volgens de accessoirecatalogi van modeljaar 1994 en <a href=" acctest.semcon.se/pdf/X90.pdf " target="_blank">1999 alleen maar is toegepast in de 960 van modeljaren 92-94 met 2.3 Turbo of de TurboDiesel.
Volgens diezelfde accessoirescatalogi is de B204GT in de 960 alleen geleverd in modeljaar 1991. De basisset die je nodig zou hebben is de 3517 237 en de installatieset de 3536 131.
In een 760 2.3 Turbo uit 1988 (nieuwe neus?) zo, als de juiste sets zijn ingebouwd, de 3517 237 en de 3501 279 moeten zitten. De basisset (die model(jaar)specifiek is) zou dus moeten passen, maar de installatieset (die motorspecifiek is) past niet. Probleem is, dat mensen die een tweederhands cruise control kopen, niet altijd opletten of ze de goeie hebben.
BTW ik heb ooit voor mijn auto gevraagd wat basisset en installatieset zou kosten (945 GLE uit 1991), antwoord was: "Rond de 350 euro". Of dat in- of exclusief BTW is weet ik niet.
Groetjes
Mathy

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 08:37 #1168627 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic G of F?

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Volgens diezelfde accessoirescatalogi is de B204<u>G</u>T in de 960 alleen geleverd in modeljaar 1991.
Groetjes
Mathy

Moet B204<u>F</u>T zijn en is in de 960 geleverd vanaf modeljaar 1991 t.e.m. modeljaar 1994.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 14:31 #1168663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Super, bedankt voor de
Super, bedankt voor de hulp!
Ik heb het balgje en de steun al besteld, kostten idd 40 euro en 6 euro.
Ik moet alleen nog het nummer van de gasrol hebben.
Zit bij het balgje trouwens ook de kabel of moet die los worden gekocht???

De dealer kon trouwens de basisset en installatieset niet meer leveren....Als iemand dat wel kan krijgen, dan heel graag!
Maar ik denk dat als ik de gasrol ook te pakken krijg, ik de ergste bottlenecks eruit heb.
Rest alleen de vraag: is de basisset en computer (regeleenheid) ook gelijk voor een handbak en automaat???

Duizend maal dank! 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 14:39 #1168666 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Basisset
Gasrol is uiteraard weer specifiek voor het motorblok, dat kan nog een lastige worden. Kabeltje aan het balgje is vast, dat zit er dus bij.
Voor de gasrol kan je Nordicar eens bellen, die hebben een of twee 960 B204 gesloopt, misschien heb je geluk.
De rest van de set is erdelijk gelijk voor een handbak en een automaat, alleen is er natuurlijk verschil in de kabelboom en vacuumslangetjes bij de onderbrekers op de pedalen. Dat is wel om te bouwen overigens. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 15:14 #1168670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jullie zijn echt
Jullie zijn echt geweldig!

Ik heb bij Nordicar een gasrol weten te fiksen. Ook heb ik het cc setje van de 760 gekocht. Ik kom dus in de buurt...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 20:55 #1168741 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Maar ééntje
Hallo Volvisti
Alleen bij de B234 wordt onderscheid gemaakt tussen automaat of handschakeling. En dan alleen bij de installatieset. En het maakt ook nog uit, of ie voor de USA/CDN markt is of niet.
Bij Carlo Schmidt in Gemert stond tijdens de laatste sleuteldag in Maart trouwens een 965 met B204 Turbo. Of ie cruise control had weet ik niet meer.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2007 21:56 #1168742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nu alleen nog
Ik heb nu alleen nog nodig:
- steuntje voor vacuumpompje in motorruimte (op schokdemperpoot) plus schroefjes
- montagebeugeltje voor stuureenheid (computer) in voetenruimte inclusief schroefjes
- beugeltjes voor onderbrekerschakelaars rem- en koppelingspedaal (schakelaars heb ik al) en veertje voor "plastic koppelingspedaal" tbv onderbrekingsschakelaar
 - inbouwhandleiding (pdf??)
Wie helpt me?
P.S. volgens de dealer is er maar 1 gasrol in vadis, maar ik neem aan, dat de standaard gasrol toch niet al een extra aansluiting voor de cruise control heeft? (mijn auto staat bij mijn ouders, dus kan nu niet zelf kijken)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC