740GL - wel op LPG, niet op benzine!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 23:23 #1211255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De oplossing!

Fat Rat schreef : tsja die carburateurs he....
de mijne heeft ook weer mooie problemen, naast dat ie rotter op benzine loopt dat ooit geloof ik...
Het gas blijft hangen, en kan meestal met een flink ram op het gaspedaal (helemaal naar beneden) opgelost worden. Heb het vermoeden dat dit ook hier in het vacuum gedeelte zit.
Er lijkt namelijk geen speling(of niet op het blote oog waarneembaar) te zitten op het mechanische deel van de eerste trap. 

De oplossing lijkt bij mij nabij Enkele maanden geleden nog door een collega naar een tankstation gesleept omdat ik de dagteller niet in de gaten had gehouden  Dus hoog tijd dat ik ook een stukje op benzine kan rijden als het nodig is.
Via Marktplaats de hand kunnen leggen op een gloednieuwe Pierburg 2B5 met Duitstalige handleiding (foto's in m'n sleuteltopic).Ik twijfelde al om een Weber te gaan aanschaffen maar die zijn nieuw ook nog aardig aan de prijs. En origineel houden is ook wel weer fijn.
Binnenkort gaan we sowieso nog eens aan de gang met de oude carburateur en als dat niets oplevert gaat de nieuwe er op.Voordeel van de nieuwe is bovendien dat ik goed kan zien hoe alles hoort te werken.Op LPG loopt hij momenteel perfect en zuinig   Er zat een vuiltje in het LPG systeem en na het schoonmaken en wat nieuwe ontstekingsspulletjes van Wytze loopt het allemaal weer als een naaimachientje.
Overigens staat er momenteel nog een Pierburg 2B5 carburateur aangeboden op Marktplaats, compleet met spruitstuk (gebruikt).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 22:39 #1211317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd met de aankoop
En bedankt voor de tip. Ik had de nieuwe ook op marktplaats zien staan maar ik zoek een oude, om deze (risicoloos) uit elkaar te schroeven ter lering ende vermaeck.
De aanbieder had kennelijk al een nieuwe carb op de plank liggen dus mijn voor de hand liggende vraag: wat is er dan mis met deze? :-)  Heeft hij daar iets over gezegd?
Wat zou een 2ehands carb moeten opbrengen? Ik heb geen idee.

Hartelijk dank Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 22:56 #1211321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt me een geval...

Rob Hiemstra schreef : En bedankt voor de tip. Ik had de nieuwe ook op marktplaats zien staan maar ik zoek een oude, om deze (risicoloos) uit elkaar te schroeven ter lering ende vermaeck.
De aanbieder had kennelijk al een nieuwe carb op de plank liggen dus mijn voor de hand liggende vraag: wat is er dan mis met deze? :-)  Heeft hij daar iets over gezegd?
Wat zou een 2ehands carb moeten opbrengen? Ik heb geen idee.
Hartelijk dank Rob

Lijkt me een geval "wat de gek er voor geeft", dus een bod doen kan altijd, lijkt me

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC