coos computer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Timen,wp001 schreef : Een 544 is voor: VoertuigVOLVO240 Kombi (P245)2.3 MotorcodeB 230 F
Timen 

heb je voor mij een overzicht van welke ECU in welke Volvo zit en welke ECU's onderling uitwisselbaar zijn.
Je mag het mailen naar mdr"apestaartje"casema.nl
Alvast bedankt voor de moeite
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit type heb ik ondertussen gelokaliseerd.triton schreef : Ik ben waarschijnlijk aan een andere computer toe voor coos
Het type wat ik zoek is de jetronic 0 280 000 541.
Dus als blijkt dat deze de boosdoener is dan is een vervanger voorhanden.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Nee, Maarten dat heb ik niet, dat lijkt mij een monnikenwerk. Misschien iets voor Hedwig?mderijke schreef :
Timen,wp001 schreef : Een 544 is voor: VoertuigVOLVO240 Kombi (P245)2.3 MotorcodeB 230 F
Timen
heb je voor mij een overzicht van welke ECU in welke Volvo zit en welke ECU's onderling uitwisselbaar zijn.
Je mag het mailen naar mdr"apestaartje"casema.nl
Alvast bedankt voor de moeite
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals ik uit jouw verhaal begrijp lopen de cylinders die zijn volgepompt met benzine na verloop van tijd leeg. Ik zou dit dus kunnen testen door de benzineleiding van de brandstofpomp af te sluiten, dan te starten ( zonder benzinetoevoer) . Als het goed is gooit de startmotor het geheel dan weer rond.Ik heb hier nog een gebruikte ecu liggen, als ik hem dan weer aansluit en de benzinetoevoer via de brandstofpomp weer aktiveer zou hij dus weer moeten ( kunnen ) lopen. Ga ik morgen proberen, resultaat laat ik weten.

Groeten patje
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je kunt ook de bougies eruit draaien. Maar dan zou ik de bobinekabel er ook even aftrekken. Start je nu, dan zal de brandstof eruit spuiten. Als je dan ook nog een vonk of een sigaret in de buurt hebt, is het feest.
BTW benzine in de olie zorgt er ook voor, dat ie sneller ontbrandt. Ook daarvoor wil je geen benzine in de olie.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me veiliger dan starten zonder bougies met als gevolg dat de benzine in het rond sproeit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er nog vloeistof in de cylinders zit kan het rondgaan al heel erg moeilijk worden en dan heb je weer de kans dattie niet goed start etc en reageer je misschien op de verkeerde signalen.
Maar goed, als de boel leeg is kun je de ECU wisselen en kijken wat er gebeurt.
Als hij dan loopt is het probleem opgelost, maar ga dan eerst je olie wisselen, ga niet rijden, dit levert dan alleen maar schade met te "dunne" en meer brandbare olie als normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik heb nog twee computers liggen maar voor welke type auto ben je deze computer nodig?