distributieriem 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2007 15:20 #1154028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Centrale vergrendeling 940
Hee Hallo,
Actief forum dit zeg, leuk!
Ben bang dat het een electrische storing is. Geen enkele motor doet het. Helaas heb ik de moedersleutel niet en kan ik de achterklep niet op slot draaien.
Hopelijk is het iets met het stuurrelais. Alle motoren defect lijkt me wat onwaarschijnlijk. Ik heb een nieuwe moedersleutel besteld maar begreep van de garage dat je meestal toch die andere sleutel geleverd krijgt.
Dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2007 13:25 #1154196 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Relais of schakelaar
Dennis,
Het stuurrelais kan inderdaad de boosdoener zijn maar ook de schakelaar in het slot van de bestuurdersdeur.
Stel dat dat het laatste het geval blijkt te zijn, dan kan ik je er nog wel eentje leveren.
M.b.v. van de schema's is het vrij simpel om de werking van de schakelaar en het relais te testen. Achter de bekleding (links in het voetcompartiment aan de bestuurderskant) zit de connector van de bedrading uit de voordeur. Met een multimeter en wat ijzerdraad is snel de werking van het relais te valideren. Precieze kleur codering weet ik niet meer maar kan ik vanavond wel even opzoeken. Op het oude forum had ik e.e.a. iets uitgebreider beschreven (inclusief draadkleuren) maar ik kan dat item niet meer vinden, of het is niet overgegaan naar de huidige site.
Ik heb twee van die schakelaars in mijn "auto-klus-kist" liggen: één van mijn huidige auto na vervanging voor een schakelaar+motor en nog een die ik via eBay gekocht had in de veronderstelling dat het een schakelaar+motor was.
Wordt lid en dan kan je e.e.a. tijdens één van de sleuteldagen met ondersteuning van medeleden en monteurs zelf doen. Leuk en vooral erg leerzaam.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2007 00:44 #1154313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hein, Dank voor je uitleg.
Hein,
Dank voor je uitleg. Ik ga er mee aan de slag. Ik ben zeker van plan lid te worden en eens langs te rijden bij de sleuteldagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2007 08:58 #1154321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
De 27ste is de eerste gelegenheid, wandel eens langs, kun je zien hoe het eraan toegaat.Volgens mij is Bommel (samen met Woerden) een van de weinige sleuteldagen in midden Nederland, lekker makkelijk toch?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC