distributieriem 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb sinds kort een 940 2.0 GL Estate waarvan de distributieriem vervangen is bij 120.000 Km eind 2003. De huidige KMstand is 145000. Moet de riem nu weer vervangen worden? M.a.w. kan tijd ook een bepalende faktor zijn voor het vervangen van de riem?
Groeten,
Dennis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je dit niet zeker weet, zou ik hem de eerste volgende gelegenheid (al lid?) eens zelf vervangen.
Kost qua werk een uurtje of twee, op je gemak en ongeveer 35 euri. Als ie erafloopt of breekt, ben je al gauw ietsje meer kwijt, een keer of 20 gok ik zo, tenzij je heel veel geluk hebt.
Bij de geringste twijfel dus vervangen, anders rustig de 60.000 uitzitten en bij 180.000 gaan sleutelen, de handleiding staat op de site.
De handleiding voor de B230 <a href="/index.php?q=node/2922" target="_blank">staat hier</a> overigens, wellicht heb je er iets aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar het gaat uiteindelijk om je eigen gemoedsrust.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Maar bij onzekerheid is vervangen beter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de feedback. Ik ga de riem toch maar laten vervangen. Weet ik tenminste zeker dat deze in orde is.
groeten,
Dennis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Scheelt toch aanzienlijk in de kosten
Heb je een 8 of 16 kleppert?
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hebt er nauwelijks 1/4 van de km's mee gereden.
voor de goede orde ik heb met een riem achteraf gezien, maar dat wist ik toen niet, er 120.000 km en 5 jaar gedaan.
DAT was inderdaad niet zo slim, maar ik heb er nooit iets van gemerkt, hij was nog best ok toen volgens Arno.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb vandaag de auto weggebracht en laat de riem nog niet vervangen. Ik heb inderdaad pas 25000 van de 75000 km gebruik gemaakt van deze riem.
Helaas werkt de centrale vergrendeling niet waardoor de achterklep niet afgesloten kan worden. Hopelijk is dat een klein probleempje maar we zullen zien. Iemand zoiets al eerder meegemaakt?
groeten,
Dennis

- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Dennis,deesix schreef : Helaas werkt de centrale vergrendeling niet waardoor de achterklep niet afgesloten kan worden. Hopelijk is dat een klein probleempje maar we zullen zien. Iemand zoiets al eerder meegemaakt?
Wat werkt er niet aan de CV ? Op de achterklep zit toch ook een slot ?
Geef eens wat meer info.
Als alleen het slot van de achterklep niet werkt, eerst maar eens controleren of er spanning komt op de vergrendeling. Wellicht is de bedrading in de kofferdeksel beschadigd of zit gewoon los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes,
Gerrit