distributieriem 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2007 12:38 #1058012 door V700 register
distributieriem 940 is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
 Ik heb sinds kort een 940 2.0 GL Estate waarvan de distributieriem vervangen is bij 120.000 Km eind 2003. De huidige KMstand is 145000. Moet de riem nu weer vervangen worden? M.a.w. kan tijd ook een bepalende faktor zijn voor het vervangen van de riem?
Groeten,
Dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2007 13:09 #1153660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aantoonbaar?
Als echt aangetoont kan worden dat ie vervangen is, dmv dealer-rekening of zo, nog los van de sticker en aantekening in het onderhoudsboekje, kan de riem nog wel even mee.
Als je dit niet zeker weet, zou ik hem de eerste volgende gelegenheid (al lid?) eens zelf vervangen.
Kost qua werk een uurtje of twee, op je gemak en ongeveer 35 euri. Als ie erafloopt of breekt, ben je al gauw ietsje meer kwijt, een keer of 20 gok ik zo, tenzij je heel veel geluk hebt.
Bij de geringste twijfel dus vervangen, anders rustig de 60.000 uitzitten en bij 180.000 gaan sleutelen, de handleiding staat op de site.
De handleiding voor de B230 <a href="/index.php?q=node/2922" target="_blank">staat hier</a> overigens, wellicht heb je er iets aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2007 14:28 #1153672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tandriem
In principe is tijd geen factor, zo&#39;n riem ligt soms ook jaren in een pakhuis te wachten op gebruik. gebruik, riemspanning en olievervuiling zijn wel belangrijke factoren. Volgens mij kan je er nog tot 180kkm mee vooruit.
maar het gaat uiteindelijk om je eigen gemoedsrust.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2007 15:08 #1153679 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Tijd
Tijd is wel een factor. Tenminste, de Volvo dealer heeft een maximaal aantal jaren vastgesteld, voordat een riem vervangen moet worden. Dit was bij mij namelijk het geval. Hoeveel jaar weet ik dan weer even niet meer.
Maar bij onzekerheid is vervangen beter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2007 13:44 #1153792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic distributieriem 940
Mensen,
Dank voor de feedback. Ik ga de riem toch maar laten vervangen. Weet ik tenminste zeker dat deze in orde is.
groeten,
Dennis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2007 14:08 #1153794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf doen?
Is zelf uitvoeren geen optie?
Scheelt toch aanzienlijk in de kosten
Heb je een 8 of 16 kleppert? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2007 20:51 #1153815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan
het kan maar is dat niet een beetje veel gedoe?
 je hebt er nauwelijks 1/4 van de km&#39;s mee gereden.
 voor de goede orde ik heb met een riem achteraf gezien, maar dat wist ik toen niet, er 120.000 km en 5 jaar gedaan.
DAT was inderdaad  niet zo slim, maar ik heb er nooit iets van gemerkt, hij was nog best ok toen volgens Arno.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2007 16:41 #1153916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic distributieriem 940
Het is een 8 klepper. Zelf doen is best leuk. Heb alleen geen plek en genoeg gereedschap. Voorlopig even niet dus. Misschien een keer op een van de slueteldagen als dat mogelijk is. Moet ik me nog even in verdiepen.
 Heb vandaag de auto weggebracht en laat de riem nog niet vervangen. Ik heb inderdaad pas 25000 van de 75000 km gebruik gemaakt van deze riem.  
Helaas werkt de centrale vergrendeling niet waardoor de achterklep niet afgesloten kan worden. Hopelijk is dat een klein probleempje maar we zullen zien. Iemand zoiets al eerder meegemaakt?
groeten,
Dennis 
&#160;

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2007 22:21 #1153967 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Wat werkt er niet van de CV

deesix schreef : Helaas werkt de centrale vergrendeling niet waardoor de achterklep niet afgesloten kan worden. Hopelijk is dat een klein probleempje maar we zullen zien. Iemand zoiets al eerder meegemaakt?

Hej Dennis,
Wat werkt er niet aan de CV ? Op de achterklep zit toch ook een slot ?
Geef eens wat meer info.
Als alleen het slot van de achterklep niet werkt, eerst maar eens controleren of er spanning komt op de vergrendeling. Wellicht is de bedrading in de kofferdeksel beschadigd of zit gewoon los.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2007 23:29 #1153976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ervaring met de
Mijn ervaring met de achterklep van een estate is dat het veermechanisme vastroest waardoor de motortje niet in staat is om de vergrendeling in te schakelen. De veer even met WD40 bespuiten, intrekken laten en de sleutel in de deur en even een tijdje vergrendelen en ontgrendelen. Op een gegeven moment laat de veer weer los. Wat ook kan zijn is dat het ijzeren stangetje naar de veer eruit gevallen is vanwege het hard dichtgooien van de achterklep. Een electrische storing heb ik met al mijn estate&#39;s nog niet meegemaakt, maar ik sluit het niet uit.
Succes,
Gerrit 
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC